[2.3 NG] Przeróbka na Gaźnik
[2.3 NG] Przeróbka na Gaźnik
Czy jak zmiene wtrysk mechaniczny na gaźnik to bede musial zmienic pompe paliwowa ? a takie drugie pytanie co zrobic z gniazdami od wtryskow? czym najlepiej za ślepić
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2012, 12:38 przez Sniq, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Było kilka tematów o tym np. ten: https://audi80.pl/23-ng-na-gaznik-od ... t53979.htm
Co do pompki trzeba by sprawdzić czy gaźnik da radę odprowadzić nadmiar (jeśli masz gaźnik z króćcem powrotnym) bo jeśli masz gaźnik, który po napełnieniu komór zamyka wlot to będziesz potrzebował akumulatora paliwa.
Co do pompki trzeba by sprawdzić czy gaźnik da radę odprowadzić nadmiar (jeśli masz gaźnik z króćcem powrotnym) bo jeśli masz gaźnik, który po napełnieniu komór zamyka wlot to będziesz potrzebował akumulatora paliwa.
Gaźnik napełnia komorę paliwową ale też pobiera z niej non stop, pływak opada i znowu zawór otwarty i tak dalej. Niektóre gaźniki posiadają tłumiki pulsacji paliwa. Jeżeli zakładany będzie miał to już przy sobie w zasadzie.
A sam przelew gaźnika w kontekście pompki od wtrysku to nie sedno problemu.
Przy okazji -ciśnienia pompek do gaźnika to chyba około 0.3 bara, jednopunktu coś koło 1ego bara. A ta z NG ile daje? 7barów chyba wydoli, a te 5, czy 6 to bez zadyszki powinna.
Ale zakładając prostszy gaźnik to pozostaje kwestia kolektora, bo pod gaźniki są budowane inne niż pod wtryski.
Pompka paliwa do wymiany, ta co jest w NG ma kilkakrotnie za wysoką wydajność. Pompki mechanicznej do r5 się raczej nie dołoży, a pompki elektryczne do gaźników kosztują ok. 100-150 pln.
Wtryskiwacze -ja bym wrzucił zaślepki jakieś, dotoczone zapewne, zamykające drogę do obiegu podciśnień.
Jaki cel przeróbki? Kłopoty z wtryskiem, czy miłość do karburatorów?
A sam przelew gaźnika w kontekście pompki od wtrysku to nie sedno problemu.
Przy okazji -ciśnienia pompek do gaźnika to chyba około 0.3 bara, jednopunktu coś koło 1ego bara. A ta z NG ile daje? 7barów chyba wydoli, a te 5, czy 6 to bez zadyszki powinna.
Ale zakładając prostszy gaźnik to pozostaje kwestia kolektora, bo pod gaźniki są budowane inne niż pod wtryski.
Pompka paliwa do wymiany, ta co jest w NG ma kilkakrotnie za wysoką wydajność. Pompki mechanicznej do r5 się raczej nie dołoży, a pompki elektryczne do gaźników kosztują ok. 100-150 pln.
Wtryskiwacze -ja bym wrzucił zaślepki jakieś, dotoczone zapewne, zamykające drogę do obiegu podciśnień.
Jaki cel przeróbki? Kłopoty z wtryskiem, czy miłość do karburatorów?
Witam serdecznie.ja juz przerabialem temat z gaznikiem w ng.tylko nerwicy Prawie dostalem,Ale ogolnie jezdzilo. Mialem kolektor od jakiejs starej audi, zrobilem podkladke z blachy 4 zeby zaslepic owalne kanaly dolotowe na ogragle. Przed gaznikiem zrobilem trojnik i reduktor cisnienia. Moim zdaniem temat do ogarniecia, Ale Teraz to odrazu bym szukal 5gaznikow od motoru i je wkladal,moze kiedys jak wyprostuje sprawy finansowe to bede sie bawil dalej,a tak to Narazie audiki do sprzedania mam. Jakbede mogl pomoc to pisz.Pozdrawiam.
cisnienie paliwa na pompie paliwa w NG 6 - 6,5 bara
cisnienie na wtryskach 4 - 4,5 bara
na jednym gazniku albo pobawic sie w throttle bodies, opcja kilku 'gaznikow' w szeregu, po jednym na kazdy cylinder :mrgreen:
http://imageshack.us/photo/my-images/28/throttle.jpg
cisnienie na wtryskach 4 - 4,5 bara
na jednym gazniku albo pobawic sie w throttle bodies, opcja kilku 'gaznikow' w szeregu, po jednym na kazdy cylinder :mrgreen:
http://imageshack.us/photo/my-images/28/throttle.jpg
zapodawaj linka <ok>
tylko tak sobie mysle, ze lipa troszke bedzie z tym, iz ssacy i wydechowy dzieli od siebie zaledwie kilka cm, bo sa po tej samej stronie...
mozna sie pokusic o mala przerobke ssacego tylko czy wtedy nie bedzie za wysoko na throttle?
tylko tak sobie mysle, ze lipa troszke bedzie z tym, iz ssacy i wydechowy dzieli od siebie zaledwie kilka cm, bo sa po tej samej stronie...
mozna sie pokusic o mala przerobke ssacego tylko czy wtedy nie bedzie za wysoko na throttle?
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2012, 21:10 przez Maszu, łącznie zmieniany 1 raz.