[ng]swap na 1.8turbo lub 2.8 30v
[ng]swap na 1.8turbo lub 2.8 30v
Witam wszystkich.po dlugich poszukiwaniach kolejnej Audi niestety nieznalazlem tego Co szukalem i jestem Chyba zmuszony do swapu. Moje pytania: jaki jest koszt swapu na te silniki (1.8,2.8 30v) i ktory bylby lepszy i mniej problematyczny w dalszej jezdzie. Pozdrawiam
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Było kilka tematów o swapie 1.8T - wystarczy poszukać.
Koszt uzależniony jest od tego, ile rzeczy wykonasz sam, ile zlecisz komuś i za ile kupisz komponenty. Nie ma sztywnej ceny.
Co rozumiesz przez mniej problematyczny w jeździe? Mniej problematyczny będzie ten motor który będzie w lepszym stanie lub ten w którego wpakujesz więcej mamony czyt. remont.
Koszt uzależniony jest od tego, ile rzeczy wykonasz sam, ile zlecisz komuś i za ile kupisz komponenty. Nie ma sztywnej ceny.
Co rozumiesz przez mniej problematyczny w jeździe? Mniej problematyczny będzie ten motor który będzie w lepszym stanie lub ten w którego wpakujesz więcej mamony czyt. remont.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wg. mnie drożej wyjdzie wstawienie 1.8T bo sprzedający za turbosprężarkę sobie liczą jak za złoto, do tego intercooler i do niego dodatkowe orurowanie.
Znalezienie samego 1.8T w dobrej cenie też graniczy z cudem.
Niedawno byłem na szrocie, był ACK bez osprzętu za 1500 a za 2000zł by poszedł z osprzętem,
1.8T AEB goły słupek za 1500zł (na tym samym szrocie) ale + turbo + osprzęt =2500zł do tego jeszcze dokupić intercooler i cena rośnie.
Chyba że masz na oku jakiegoś rozbitka albo anglika w dobrej cenie.
Oczywiście nie myśl że na zakupie silnika się wydatki skończą.
1.8T wyjdzie taniej w eksploatacji, przy spokojnej jeździe spali mniej, mniej świec, trochę mniej oleju w silniku.
Znalezienie samego 1.8T w dobrej cenie też graniczy z cudem.
Niedawno byłem na szrocie, był ACK bez osprzętu za 1500 a za 2000zł by poszedł z osprzętem,
1.8T AEB goły słupek za 1500zł (na tym samym szrocie) ale + turbo + osprzęt =2500zł do tego jeszcze dokupić intercooler i cena rośnie.
Chyba że masz na oku jakiegoś rozbitka albo anglika w dobrej cenie.
Oczywiście nie myśl że na zakupie silnika się wydatki skończą.
1.8T wyjdzie taniej w eksploatacji, przy spokojnej jeździe spali mniej, mniej świec, trochę mniej oleju w silniku.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2012, 21:04 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak jak mabro pisze nie znajdziesz sztywnej ceny za swap. realnie mozna powiedziec ze 1.8t wyniesie cie 2500-10000 wszystko zalezy od tego za ile kupisz graty i co jeszcze bedzie cie kosztowac kolejny tysiac.
2.8 30v hmmm 2000-6000?
W dalszej eksploatacji lepiej wyjdziesz na 1.8T bo mniej roznych rzeczy, mniej spali a i jesli znajdziesz swiezy rocznikowo i zadbany silnik to odwdzieczy sie bezawaryjna eksploatacja, zreszta tak samo 2.8 30v, nie kupuj na swapa zjezdzonego silika bo to bezsensu.
Jesli chodzi o elsatycznosc i akustyke to 2.8 30v przebija 1.8, kultura pracy wg mnie porownywalna jest w obu tych silnikach.
2.8 30v hmmm 2000-6000?
W dalszej eksploatacji lepiej wyjdziesz na 1.8T bo mniej roznych rzeczy, mniej spali a i jesli znajdziesz swiezy rocznikowo i zadbany silnik to odwdzieczy sie bezawaryjna eksploatacja, zreszta tak samo 2.8 30v, nie kupuj na swapa zjezdzonego silika bo to bezsensu.
Jesli chodzi o elsatycznosc i akustyke to 2.8 30v przebija 1.8, kultura pracy wg mnie porownywalna jest w obu tych silnikach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kiedyś chyba kuba2955 pisał albo go pytałem na PW że łapy silnika wziął z ABC i pasowały.!StaSiu pisze:A jak z mocowaniami takiego 30V? Z Be czwórkowej Vki podejdą?
Tutaj też jest trochę o tym: https://audi80.pl/abc-swap-na-28-30v-vt70404.htm
Dzięki za cenną wiedzęaldi pisze:Kiedyś chyba kuba2955 pisał albo go pytałem na PW że łapy silnika wziął z ABC i pasowały.!StaSiu pisze:A jak z mocowaniami takiego 30V? Z Be czwórkowej Vki podejdą?
Tutaj też jest trochę o tym: https://audi80.pl/abc-swap-na-28-30v-vt70404.htm
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
To i ja się trochę wypowiem bo akurat swapuje
Tak jak poprzednicy piszą to podstawa za ile wyrwiesz silnik, dolicz do tego odrazu wymianę rozrządu i wszystkich płynów. Przy 1.8T jest też ważny stan turbiny (moja miała luzy), co wiąze sie z kolejnym wydatkiem. Dużo zależy czy chcesz robić tak jak ja, że odrazu blow off ''tjuningowy'', jakieś tam silikonowe złączki, inny ic niż fabryka przewidziała. Jest też ważne ile sam potrafisz, lub czy masz dobrych znajomych co znają się na rzeczy i pomogą tak jak w moim przypadku gdzie tylko części i mnie kosztują przy pracy. Narazie jest u mnie koszt szacunkowy 4tyś, do tego dolicz np, elektryka, ślusarza czy kogoś tam innego co ci wykona część pracy.
Pozdrawiam
Tak jak poprzednicy piszą to podstawa za ile wyrwiesz silnik, dolicz do tego odrazu wymianę rozrządu i wszystkich płynów. Przy 1.8T jest też ważny stan turbiny (moja miała luzy), co wiąze sie z kolejnym wydatkiem. Dużo zależy czy chcesz robić tak jak ja, że odrazu blow off ''tjuningowy'', jakieś tam silikonowe złączki, inny ic niż fabryka przewidziała. Jest też ważne ile sam potrafisz, lub czy masz dobrych znajomych co znają się na rzeczy i pomogą tak jak w moim przypadku gdzie tylko części i mnie kosztują przy pracy. Narazie jest u mnie koszt szacunkowy 4tyś, do tego dolicz np, elektryka, ślusarza czy kogoś tam innego co ci wykona część pracy.
Pozdrawiam
Na dobry początek to z osiem koła...wszystko zalezy jaki silnik kupisz i czy od razu go wkładasz czy wietrzysz i remontujesz,zalezy jakie chcesz turbo,zalezy kto Ci to wystroi,jaki bedziesz mial dolot,jaki icek,jaki wydech i hamulce.No i w jakim stopniu i co zrobisz sam a za co bedziesz musial zaplacic.Tak wiec sporo tego "zalezy" ale to tylko kwestia czy zadowoli Cie np 150 koni czy bedziesz 1.8 T robil pod 300.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków