Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ng]swap na 1.8turbo lub 2.8 30v

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
arturG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 11 gru 2011, 21:03
Lokalizacja: Zabikowo\podlaskie

[ng]swap na 1.8turbo lub 2.8 30v

Post autor: arturG » 22 wrz 2012, 02:57

Witam wszystkich.po dlugich poszukiwaniach kolejnej Audi niestety nieznalazlem tego Co szukalem i jestem Chyba zmuszony do swapu. Moje pytania: jaki jest koszt swapu na te silniki (1.8,2.8 30v) i ktory bylby lepszy i mniej problematyczny w dalszej jezdzie. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 22 wrz 2012, 12:25

Było kilka tematów o swapie 1.8T - wystarczy poszukać.

Koszt uzależniony jest od tego, ile rzeczy wykonasz sam, ile zlecisz komuś i za ile kupisz komponenty. Nie ma sztywnej ceny.

Co rozumiesz przez mniej problematyczny w jeździe? Mniej problematyczny będzie ten motor który będzie w lepszym stanie lub ten w którego wpakujesz więcej mamony czyt. remont.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 wrz 2012, 20:58

Wg. mnie drożej wyjdzie wstawienie 1.8T bo sprzedający za turbosprężarkę sobie liczą jak za złoto, do tego intercooler i do niego dodatkowe orurowanie.
Znalezienie samego 1.8T w dobrej cenie też graniczy z cudem.

Niedawno byłem na szrocie, był ACK bez osprzętu za 1500 a za 2000zł by poszedł z osprzętem,
1.8T AEB goły słupek za 1500zł (na tym samym szrocie) ale + turbo + osprzęt =2500zł do tego jeszcze dokupić intercooler i cena rośnie.
Chyba że masz na oku jakiegoś rozbitka albo anglika w dobrej cenie.
Oczywiście nie myśl że na zakupie silnika się wydatki skończą.
1.8T wyjdzie taniej w eksploatacji, przy spokojnej jeździe spali mniej, mniej świec, trochę mniej oleju w silniku.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2012, 21:04 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 22 wrz 2012, 21:03

A jak z mocowaniami takiego 30V? Z Be czwórkowej Vki podejdą?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 22 wrz 2012, 21:05

Tak jak mabro pisze nie znajdziesz sztywnej ceny za swap. realnie mozna powiedziec ze 1.8t wyniesie cie 2500-10000 wszystko zalezy od tego za ile kupisz graty i co jeszcze bedzie cie kosztowac kolejny tysiac.
2.8 30v hmmm 2000-6000?

W dalszej eksploatacji lepiej wyjdziesz na 1.8T bo mniej roznych rzeczy, mniej spali a i jesli znajdziesz swiezy rocznikowo i zadbany silnik to odwdzieczy sie bezawaryjna eksploatacja, zreszta tak samo 2.8 30v, nie kupuj na swapa zjezdzonego silika bo to bezsensu.

Jesli chodzi o elsatycznosc i akustyke to 2.8 30v przebija 1.8, kultura pracy wg mnie porownywalna jest w obu tych silnikach.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 wrz 2012, 21:07

!StaSiu pisze:A jak z mocowaniami takiego 30V? Z Be czwórkowej Vki podejdą?
Kiedyś chyba kuba2955 pisał albo go pytałem na PW że łapy silnika wziął z ABC i pasowały.

Tutaj też jest trochę o tym: https://audi80.pl/abc-swap-na-28-30v-vt70404.htm

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 22 wrz 2012, 21:13

aldi pisze:
!StaSiu pisze:A jak z mocowaniami takiego 30V? Z Be czwórkowej Vki podejdą?
Kiedyś chyba kuba2955 pisał albo go pytałem na PW że łapy silnika wziął z ABC i pasowały.

Tutaj też jest trochę o tym: https://audi80.pl/abc-swap-na-28-30v-vt70404.htm
Dzięki za cenną wiedzę :-D

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 22 wrz 2012, 22:43

ACK duzo starszy od 1.8T . po tylu latach zdałby sie pożądny remont przed swap-em, a to z tłokami 5k ale mozna trafić po niemieckim lekarzu, który jeździl do kościoła 50 km tygodniowo i będzie miał 150k a nie 400 przebiegu :)

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 23 wrz 2012, 08:19

Ja wiem czy starszy? AEBy był montowane od 1995 roku. Konstrukcje mają porównywalny wiek bo przez lata były ulepszane. To logiczne, że najlepiej kupić najmłodszy motor.

Jeśli chodzi o 1.8T to najlepszym wyborem jest BEX :-)

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 23 wrz 2012, 11:35

konstrukcyjnie, że jest stary to bym nie pisał bo to żadna wada. Chodzi o porównanie dat produkcji ostatnich ACK 1 1,8T

arturG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 11 gru 2011, 21:03
Lokalizacja: Zabikowo\podlaskie

Post autor: arturG » 23 wrz 2012, 13:36

Hej.niemialem chwili wolnej na pisanie.ja szukam rozbitka w niemczech Bö tutaj jestem. Teraz mam NG i zastanawiam sie nad tym ktory bedzie lepiej Ppasowal do karoseri i na lapy.

Awatar użytkownika
Apocalipto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 641
Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: Apocalipto » 23 wrz 2012, 13:47

To i ja się trochę wypowiem bo akurat swapuje ;-)

Tak jak poprzednicy piszą to podstawa za ile wyrwiesz silnik, dolicz do tego odrazu wymianę rozrządu i wszystkich płynów. Przy 1.8T jest też ważny stan turbiny (moja miała luzy), co wiąze sie z kolejnym wydatkiem. Dużo zależy czy chcesz robić tak jak ja, że odrazu blow off ''tjuningowy'', jakieś tam silikonowe złączki, inny ic niż fabryka przewidziała. Jest też ważne ile sam potrafisz, lub czy masz dobrych znajomych co znają się na rzeczy i pomogą tak jak w moim przypadku gdzie tylko części i <piwo> mnie kosztują przy pracy. Narazie jest u mnie koszt szacunkowy 4tyś, do tego dolicz np, elektryka, ślusarza czy kogoś tam innego co ci wykona część pracy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 23 wrz 2012, 15:06

Na dobry początek to z osiem koła...wszystko zalezy jaki silnik kupisz i czy od razu go wkładasz czy wietrzysz i remontujesz,zalezy jakie chcesz turbo,zalezy kto Ci to wystroi,jaki bedziesz mial dolot,jaki icek,jaki wydech i hamulce.No i w jakim stopniu i co zrobisz sam a za co bedziesz musial zaplacic.Tak wiec sporo tego "zalezy" ale to tylko kwestia czy zadowoli Cie np 150 koni czy bedziesz 1.8 T robil pod 300.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 wrz 2012, 15:26

Rychu82 pisze: Chodzi o porównanie dat produkcji ostatnich ACK 1 1,8T
Tylko i tak prawie każdy pakuje silnik z roczników 95-00 bo nowszy kosztuje tyle co audi 80.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 23 wrz 2012, 15:32

aldi, masz w 100% racje.Silniki powyżej 01 juz ciut kosztuja przez co koszta swapu rosną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl