[1.9tdi AFN] sterowanie turbiną POMOCY
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
[1.9tdi AFN] sterowanie turbiną POMOCY
Witam mam problem z autem a konkretnie z doładowaniem w nim , auto jest zwawe z dołu ale powyzej 2,5 tys obrotow brakuje mu mocy , dodatko czsami sie zdazy ze złapie tryb awaryjny gdy sie przeciagnie na biegu, przez przeładowanie i tu pytanie dlaczego?
czytałem o tym wszystkim i czy to moze byc n75 a nie łopatki, gdy zaworek nie pyka charakterystycznie i dodatkowo gdy zamieniłem przewody na nim dokładniej ten od gruszki z tym od filtra auto nie chce jechac z niskich obrotow ale za to powyzej 2,5 tys. ciagnie znakomicie i nie łapie awaryjnego, ponadto na jałowym duzo lepiej sie wkreca na obroty i nie ma mowy o jakim kolwiek czarnym dymku z tłumika?
co robic? bo rece opadaja..
czytałem o tym wszystkim i czy to moze byc n75 a nie łopatki, gdy zaworek nie pyka charakterystycznie i dodatkowo gdy zamieniłem przewody na nim dokładniej ten od gruszki z tym od filtra auto nie chce jechac z niskich obrotow ale za to powyzej 2,5 tys. ciagnie znakomicie i nie łapie awaryjnego, ponadto na jałowym duzo lepiej sie wkreca na obroty i nie ma mowy o jakim kolwiek czarnym dymku z tłumika?
co robic? bo rece opadaja..
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2012, 18:46 przez lord17_1991, łącznie zmieniany 1 raz.
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
lord17_1991 pisze:dlaczego na zmienionych przewodach silnik pracuje normalnie na wysokich obrotach w poruwnaniu z tym co sie dzieje na standardowym połaczeniu?
Kierownice w turbinie stoją <ok> i wszystko jasnelord17_1991 pisze:mam problem z autem a konkretnie z doładowaniem w nim , auto jest zwawe z dołu ale powyzej 2,5 tys obrotow brakuje mu mocy , dodatko czsami sie zdazy ze złapie tryb awaryjny gdy sie przeciagnie na biegu, przez przeładowanie i tu pytanie dlaczego?
Bo kombinując z wężykami można różne cuda uzyskać ale i tak nic to nie pomoże na stojące kierownice 8-)lord17_1991 pisze:dlaczego na zmienionych przewodach silnik pracuje normalnie na wysokich obrotach w poruwnaniu z tym co sie dzieje na standardowym połaczeniu?
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2012, 19:22 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
egr zaslepiony zaworek n18 nie wiem czy sprawny , a n75 widac ze byl rozbierany po metalowym kołnierzu, logi nie robione dlatego ze nie znamm w okolicy nikogo kto by był wstanie zrobic. czy sztanga na zgaszonym silniku ma chodzic lekko na tyle zeby bezproblemu palcami ja ruszyc? jak ja sprawdzic?
zastanawia mnie ciagle to co sie dzialo po zmianie przewodow bo tak powinien zachowywac sie normalnie silnik bo nie dymił ladnie sie wkrecał tyle tylko ze muł do 2,5 tys. po powrocie do normalnego połaczenia auto zapaliłem kilka razy ladnie wkrecilo sie na obroty a potem znowu muł i co wiecej gdzy na jałowym przygazuje sie kilka razy to silnik wracajac do wolnych obrotow zaczyna sie rzucac jak by sie zapowietrzal...
zastanawia mnie ciagle to co sie dzialo po zmianie przewodow bo tak powinien zachowywac sie normalnie silnik bo nie dymił ladnie sie wkrecał tyle tylko ze muł do 2,5 tys. po powrocie do normalnego połaczenia auto zapaliłem kilka razy ladnie wkrecilo sie na obroty a potem znowu muł i co wiecej gdzy na jałowym przygazuje sie kilka razy to silnik wracajac do wolnych obrotow zaczyna sie rzucac jak by sie zapowietrzal...
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Możesz na początek zrobic w ten sposób wydłub katalizator ze środka rozruszaj sztangę turbiny ręcznie kluczem 14 podajże jeśli pomoże to turbiny nie trzeba będzie wyjmować wszystko zależy jak mocno są zapieczone łopatki
Najlepiej jakbyś przynajmniej zrobił log 11 dynamiczny będzie można cos więcej powiedzieć ale 90 % przypadkach to wina zapieczonych łopatek
czyli zbyt delikatnej jazdy i jet katalizator to jeszcze pogarsza sprawę
Najlepiej jakbyś przynajmniej zrobił log 11 dynamiczny będzie można cos więcej powiedzieć ale 90 % przypadkach to wina zapieczonych łopatek
czyli zbyt delikatnej jazdy i jet katalizator to jeszcze pogarsza sprawę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ostra jazda też nie gwarantuje że nie staną kiery ...mam kolegę który jeżdzi ostro i nie pomogło Turbo VNT jest upierdliwe niestety pod tym względem i auto posiadające silnik z taką turbiną ,kompletnie nie nadaje się do jazdy na krótkich odcinkach ...szczególnie zimową porągoldi j51 pisze:90 % przypadkach to wina zapieczonych łopatek
czyli zbyt delikatnej jazdy i jet katalizator to jeszcze pogarsza sprawę
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2012, 20:49 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.
możesz zamienić n18 z n75 miejscami ,jakbyś miał vaga i auto było po 97 r to można wejść w bs grupa 11 i będzie test sterowania n75 i wtedy można poobserwować sztangę i trzeba logi zrobić jak nie masz gdzie to jest kilka osób z lubelskiego co ci logi dynamiczne zrobią i pomogą w rozwiązaniu problemu
wg twojego opisu widać ze jest za mało ciśnienia na postoju i zadławiasz silnik paliwem a nie dymi bo może kat zabity lub nawet kolektor ssący, logi podstawa
przepraszam że pytam ale n75 i jego sterowanie prawidłowo podłączyłeś
wg twojego opisu widać ze jest za mało ciśnienia na postoju i zadławiasz silnik paliwem a nie dymi bo może kat zabity lub nawet kolektor ssący, logi podstawa
przepraszam że pytam ale n75 i jego sterowanie prawidłowo podłączyłeś
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2012, 20:43 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Parę prostych testów przy gruszce i z zaworkiem i wszystko wiadomo ...logi zapewne tylko pokażą przeładowanie ...a może to być równie dobrze skutkiem i nieszczelnej gruszki i niesprawnego n75 i zacinających się kierownic 8-) Także logi nie odpowiedzą na pytanie co jest niesprawnelord17_1991 pisze:postaram sie zalogowac auto aby w ciemno nie pchac kasy..
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość