Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Czujniki ciśnienia oleju.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[B4 1Z] Czujniki ciśnienia oleju.

Post autor: axell » 21 wrz 2012, 16:22

Od jakiegoś czasu walczę z czujnikami oleju i powoli zaczynają mi ręce opadać.
Na początku walka z kontrolką i brzęczkiem powyżej 2000 obrotów, po długiej walce zażegnałem temat, ale pojawił się nowy problem.
Kupiłem w aso dwa czujniki, jeden 0,15-0,35bar, drugi 0,75-1,05 bar.
Czujniki umiejscowione tak:
Obrazek
Pod zieloną strzałką wysokie ciśnienie
Pod czerwoną niskie ciśnienie.
Pojeździłem ze dwa dni zadowolony że ten temat pozamiatany, a tu niespodzianka.
Któregoś dnia po pracy uruchamiam zetora kontrolka oleju ginie i po chwili się pojawia na stałe (i tak po każdym uruchomieniu). Z tym że są wyjątki raz na jakiś czas zgaśnie i się nie pojawia, niestety częściej jest :-/
Powymieniałem końcówki popękanych przewodów wraz z konektorami i dalej nic.
Do puenty.
Powiedzcie mi Panowie który czujnik odpowiada za gaszenie kontrolki i ewentualnie gdzie szukać usterki, na myśl mi przychodzi mini check, ale zanim się do niego dobiorę wolę się upewnić. A i jeszcze gibaj coś wspominał o jakimś przekaźniku czujników, jest coś takiego, a jak jest to gdzie go szukać?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 21 wrz 2012, 16:39

axell, Może ,,MC" szwankuje... ewentualnie na panewkach ucieka ciśnienia.

[ Dodano: 2012-09-21, 16:41 ]
axell, PS. Jak coś, to mam na zbyciu MC do TDI ;-)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 21 wrz 2012, 16:52

andi77 pisze:ewentualnie na panewkach ucieka ciśnienia.
To raczej nie wina ciśnienia (choć go nie mierzyłem), ale jak pisałem wyżej ten problem się pojawia i znika, niestety coraz częściej się pojawia.
Co do MC to jak się nie znajdzie inne wyjście to lutownica w dłoń i postaram się swoje zreanimować ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 wrz 2012, 19:22

axell pisze:o raczej nie wina ciśnienia (choć go nie mierzyłem), ale jak pisałem wyżej ten problem się pojawia i znika, niestety coraz częściej się pojawia.
Co do MC to jak się nie znajdzie inne wyjście to lutownica w dłoń i postaram się swoje zreanimować
axell, próbówka z żaróweczką ,jeden koniec do plusa aku ,drugi do czujnika gaszącego kontrolkę w liczniku i już wszystko wiesz 8-) czujnik który gasi kontrolkę po odpaleniu silnika działa na rozstyk z masą ...na zgaszonym silniku masz przez niego zamkniety obwód do masy ,jak odpalisz obwód się przerywa ....Jak próbówka zgasnie ,a na liczniku kontrolka dalej świeci do MC do sprawdzenia...Czujniki rozpoznasz po tym że na zgaszonym silniku jeden bedzie zapalał żaróweczkę , a drugi nie ...na odpalonym odwrotnie ;-)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 21 wrz 2012, 19:26

MUNIOR pisze:Jak próbówka zgasnie ,a na liczniku kontrolka dalej świeci do MC do sprawdzenia
O i to już jakaś rada. Jutro sprawdzę.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 wrz 2012, 19:30


Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 21 wrz 2012, 21:16

axell pisze:Od jakiegoś czasu walczę z czujnikami oleju i powoli zaczynają mi ręce opadać.
Na początku walka z kontrolką i brzęczkiem powyżej 2000 obrotów, po długiej walce zażegnałem temat
Walcze z tym od dawna i jakoś nie mogę dojść o co tu chodzi. Może napiszesz jak rozwiązałeś ten problem :?:

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 22 wrz 2012, 16:44

To tak zrobiłem test z żaróweczką i faktycznie gaśnie razem z kontrolką, kontrolka po zapaleniu zgasła i się po chwili zapaliła, a żarówka razem z nią.
Zgasiłem, zapaliłem ponownie, wszystko zgasło i pracował normalnie przez dłuższy czas.
Czyli wygląda na to że czujnik raz daje sygnał raz nie, czy to jednak może wina jakiegoś lutu na MC :?:
tomekk666 pisze:Walcze z tym od dawna i jakoś nie mogę dojść o co tu chodzi. Może napiszesz jak rozwiązałeś ten problem :?:
Ori czujnik z ASO 0,75-1.05bar szary i wymieniłem konektorek przy nim.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 wrz 2012, 20:53

axell pisze: zrobiłem test z żaróweczką i faktycznie gaśnie razem z kontrolką, kontrolka po zapaleniu zgasła i się po chwili zapaliła, a żarówka razem z nią.
Zgasiłem, zapaliłem ponownie, wszystko zgasło i pracował normalnie przez dłuższy czas.
Czyli wygląda na to że czujnik raz daje sygnał raz nie, czy to jednak może wina jakiegoś lutu na MC :?:
Nie.... żaróweczka podłaczona bezpośrednio do czujnika ,nie ma nic wspólnego z MC ....tylko czysta elektryka ...a skoro tak to albo czujnik do du...y .albo faktycznie coś się dzieje z cisnieniem oleju

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 25 wrz 2012, 19:46

axell pisze:Ori czujnik z ASO 0,75-1.05bar szary i wymieniłem konektorek przy nim.
Dzięki <piwo> Też będę musiał spróbować tej opcji. Skoro Tobie pomogło to może mi też pomoże ;-)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 25 wrz 2012, 19:52

MUNIOR pisze:Nie.... żaróweczka podłaczona bezpośrednio do czujnika ,nie ma nic wspólnego z MC ....tylko czysta elektryka ...a skoro tak to albo czujnik do du...y .albo faktycznie coś się dzieje z cisnieniem oleju
To weź mi to Mariusz wytłumacz jakoś bardziej logicznie, bo jak to jest że jeden dzień kontrolka gaśnie, a na drugi jeżdżę z zapaloną. Pompa oleju raz pompuje raz nie :?:
Kurde czeski film normalnie :-/
Dodam jeszcze że cały ten cyrk z tą kontrolką zaczął mi się po wymianie oleju.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 wrz 2012, 20:23

axell pisze:To weź mi to Mariusz wytłumacz jakoś bardziej logicznie, bo jak to jest że jeden dzień kontrolka gaśnie, a na drugi jeżdżę z zapaloną. Pompa oleju raz pompuje raz nie :?:
Wątpię żeby to była wina pompy oleju :mrgreen: Raczej świrujacego czujnika ,albo MC ...weż sobie kabelek z żaróweczką do kabiny i sprawdż czy gaśnie lub zapala sie tak samo jak kontrolka w liczniku ...jeśli obie działają tak samo to ewidentnie winny jest czujnik ciśnienia ,jeśli żarówka gaśnie a kontrolka świeci ,to coś z konrtolką w liczniku nie hallo ;-) ...a jak chcesz się upewnić że z ciśnieniem oleju jest na 100% ok. to podłącz manometr w miejsce czujnika ,ten już na pewno pokaże czy z ciśnieniem jest wszystko ok. ;-)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 10 paź 2012, 09:53

Wina była w MC, wymieniłem na sprawny i po problemie.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi <piwo>

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 12 paź 2012, 21:58

A ja że tak zapytam co to jest te całe MC ?? Od czego to skrót ??

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 12 paź 2012, 22:01

Mini Check taki moduł w zegarach w którym jest zainstalowana kontrolka ciśnienia oleju, w b4 to jest ten element centralnie po środku zegarów z 4 kontrolkami na górze i taką siateczką niżej (brzęczyk)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl