[B4 1Z] Czujniki ciśnienia oleju.
[B4 1Z] Czujniki ciśnienia oleju.
Od jakiegoś czasu walczę z czujnikami oleju i powoli zaczynają mi ręce opadać.
Na początku walka z kontrolką i brzęczkiem powyżej 2000 obrotów, po długiej walce zażegnałem temat, ale pojawił się nowy problem.
Kupiłem w aso dwa czujniki, jeden 0,15-0,35bar, drugi 0,75-1,05 bar.
Czujniki umiejscowione tak:
Pod zieloną strzałką wysokie ciśnienie
Pod czerwoną niskie ciśnienie.
Pojeździłem ze dwa dni zadowolony że ten temat pozamiatany, a tu niespodzianka.
Któregoś dnia po pracy uruchamiam zetora kontrolka oleju ginie i po chwili się pojawia na stałe (i tak po każdym uruchomieniu). Z tym że są wyjątki raz na jakiś czas zgaśnie i się nie pojawia, niestety częściej jest
Powymieniałem końcówki popękanych przewodów wraz z konektorami i dalej nic.
Do puenty.
Powiedzcie mi Panowie który czujnik odpowiada za gaszenie kontrolki i ewentualnie gdzie szukać usterki, na myśl mi przychodzi mini check, ale zanim się do niego dobiorę wolę się upewnić. A i jeszcze gibaj coś wspominał o jakimś przekaźniku czujników, jest coś takiego, a jak jest to gdzie go szukać?
Na początku walka z kontrolką i brzęczkiem powyżej 2000 obrotów, po długiej walce zażegnałem temat, ale pojawił się nowy problem.
Kupiłem w aso dwa czujniki, jeden 0,15-0,35bar, drugi 0,75-1,05 bar.
Czujniki umiejscowione tak:
Pod zieloną strzałką wysokie ciśnienie
Pod czerwoną niskie ciśnienie.
Pojeździłem ze dwa dni zadowolony że ten temat pozamiatany, a tu niespodzianka.
Któregoś dnia po pracy uruchamiam zetora kontrolka oleju ginie i po chwili się pojawia na stałe (i tak po każdym uruchomieniu). Z tym że są wyjątki raz na jakiś czas zgaśnie i się nie pojawia, niestety częściej jest
Powymieniałem końcówki popękanych przewodów wraz z konektorami i dalej nic.
Do puenty.
Powiedzcie mi Panowie który czujnik odpowiada za gaszenie kontrolki i ewentualnie gdzie szukać usterki, na myśl mi przychodzi mini check, ale zanim się do niego dobiorę wolę się upewnić. A i jeszcze gibaj coś wspominał o jakimś przekaźniku czujników, jest coś takiego, a jak jest to gdzie go szukać?
To raczej nie wina ciśnienia (choć go nie mierzyłem), ale jak pisałem wyżej ten problem się pojawia i znika, niestety coraz częściej się pojawia.andi77 pisze:ewentualnie na panewkach ucieka ciśnienia.
Co do MC to jak się nie znajdzie inne wyjście to lutownica w dłoń i postaram się swoje zreanimować
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
axell, próbówka z żaróweczką ,jeden koniec do plusa aku ,drugi do czujnika gaszącego kontrolkę w liczniku i już wszystko wiesz 8-) czujnik który gasi kontrolkę po odpaleniu silnika działa na rozstyk z masą ...na zgaszonym silniku masz przez niego zamkniety obwód do masy ,jak odpalisz obwód się przerywa ....Jak próbówka zgasnie ,a na liczniku kontrolka dalej świeci do MC do sprawdzenia...Czujniki rozpoznasz po tym że na zgaszonym silniku jeden bedzie zapalał żaróweczkę , a drugi nie ...na odpalonym odwrotnieaxell pisze:o raczej nie wina ciśnienia (choć go nie mierzyłem), ale jak pisałem wyżej ten problem się pojawia i znika, niestety coraz częściej się pojawia.
Co do MC to jak się nie znajdzie inne wyjście to lutownica w dłoń i postaram się swoje zreanimować
To tak zrobiłem test z żaróweczką i faktycznie gaśnie razem z kontrolką, kontrolka po zapaleniu zgasła i się po chwili zapaliła, a żarówka razem z nią.
Zgasiłem, zapaliłem ponownie, wszystko zgasło i pracował normalnie przez dłuższy czas.
Czyli wygląda na to że czujnik raz daje sygnał raz nie, czy to jednak może wina jakiegoś lutu na MC :?:
Zgasiłem, zapaliłem ponownie, wszystko zgasło i pracował normalnie przez dłuższy czas.
Czyli wygląda na to że czujnik raz daje sygnał raz nie, czy to jednak może wina jakiegoś lutu na MC :?:
Ori czujnik z ASO 0,75-1.05bar szary i wymieniłem konektorek przy nim.tomekk666 pisze:Walcze z tym od dawna i jakoś nie mogę dojść o co tu chodzi. Może napiszesz jak rozwiązałeś ten problem :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie.... żaróweczka podłaczona bezpośrednio do czujnika ,nie ma nic wspólnego z MC ....tylko czysta elektryka ...a skoro tak to albo czujnik do du...y .albo faktycznie coś się dzieje z cisnieniem olejuaxell pisze: zrobiłem test z żaróweczką i faktycznie gaśnie razem z kontrolką, kontrolka po zapaleniu zgasła i się po chwili zapaliła, a żarówka razem z nią.
Zgasiłem, zapaliłem ponownie, wszystko zgasło i pracował normalnie przez dłuższy czas.
Czyli wygląda na to że czujnik raz daje sygnał raz nie, czy to jednak może wina jakiegoś lutu na MC :?:
To weź mi to Mariusz wytłumacz jakoś bardziej logicznie, bo jak to jest że jeden dzień kontrolka gaśnie, a na drugi jeżdżę z zapaloną. Pompa oleju raz pompuje raz nie :?:MUNIOR pisze:Nie.... żaróweczka podłaczona bezpośrednio do czujnika ,nie ma nic wspólnego z MC ....tylko czysta elektryka ...a skoro tak to albo czujnik do du...y .albo faktycznie coś się dzieje z cisnieniem oleju
Kurde czeski film normalnie
Dodam jeszcze że cały ten cyrk z tą kontrolką zaczął mi się po wymianie oleju.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wątpię żeby to była wina pompy oleju :mrgreen: Raczej świrujacego czujnika ,albo MC ...weż sobie kabelek z żaróweczką do kabiny i sprawdż czy gaśnie lub zapala sie tak samo jak kontrolka w liczniku ...jeśli obie działają tak samo to ewidentnie winny jest czujnik ciśnienia ,jeśli żarówka gaśnie a kontrolka świeci ,to coś z konrtolką w liczniku nie hallo ...a jak chcesz się upewnić że z ciśnieniem oleju jest na 100% ok. to podłącz manometr w miejsce czujnika ,ten już na pewno pokaże czy z ciśnieniem jest wszystko ok.axell pisze:To weź mi to Mariusz wytłumacz jakoś bardziej logicznie, bo jak to jest że jeden dzień kontrolka gaśnie, a na drugi jeżdżę z zapaloną. Pompa oleju raz pompuje raz nie :?: