[B4 1Z] Czujniki ciśnienia oleju.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
kenar pisze:Mam takie pytanie, do czego jest ten czujnik oznaczony czerwoną strzałką? Bo będę montował dodatkowe zegary i z tego co rozumiem to jeden z nich się wykręca i zamiast niego daje ten z dodatkowych zegarów i on ma 2 wyjścia. Jak się mylę to proszę o wyjaśnienie.
Bańki tam nie wkręcisz musisz mieć przedłużkeaxell pisze: Pod zieloną strzałką wysokie ciśnienie
Pod czerwoną niskie ciśnienie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tak, zamiast tego od niskiego ciśnienia.kenar pisze:tak wiem o tym ale zamiast czujnika niskiego ciśnienia? i takie pytanie nie na temat gdzie wkręcić czujnik temp. oleju? Słyszałem ze w głowicy od strony grodzi jest zaślepka, prawda to? i czy ciężko się tam dostać?
A jesli chodzi o zaślepkę to zerknij dobrze i z tyłu głowicy ujrzysz ją :mrgreen:
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
[b4 1.9tdi] czujnik ciśnienia oleju
witam podepnę się i odświeże temat ,gdyż mnie dotknął problem z wyświetlającą się kontrolką oleju podczas jazdy. Dodam tylko na wstępie ,iż zgłębiłem trochę temat i dyskusje na forum i idąc za radą wymieniłem ów czujnik i NADAL LEPA! :cry:
Problem u mnie również pojawił się po wymianie oleju i filtra,kontrolka włącza się podczas jazdy tylko na rozgranym oleju w okolicach 2200ob./min. lub na postoju po przekroczeniu 4000ob./min.
-najpierw wymieniłem czujnik na nie firmowy-topran ( nie pomogło )
- drugi czujnik jest już markowy febi (nadal bez zmian)
-sprawdziłem ciśnienie oleju - jest gites, na rozgrzanym oleju przy 4tyś.obr. dochodzi do 4bar.
Nurtują mnie jeszcze trzy tematy:
-filtr oleju jest trochę dłuższy niż był poprzednio- jakieś 5 cm. czy ma to jakiś wpływ?
-na org.czujniku prócz nr.katalogowego który podałem do zakupu w/w zamienników widnieje jeszcze skala pracy czujnika 0,25-1,0 bar a na zamiennikach 0,15-0,35 oczywiście wspomniałem o tym sprzedawcy ale on zapewnił ,że katalog podaje dokładnie takie jak wyżej i nic innego nie ma z zamienników.
-dziś odłączyłem jeszcze kabelek od czujnika a kontrolka nadal się zapala i piszczy podczas jazdy :-x
Czy ma ktoś jakiś pomysł na tem problem???? z góry dziękuję za podpowiedzi.
Problem u mnie również pojawił się po wymianie oleju i filtra,kontrolka włącza się podczas jazdy tylko na rozgranym oleju w okolicach 2200ob./min. lub na postoju po przekroczeniu 4000ob./min.
-najpierw wymieniłem czujnik na nie firmowy-topran ( nie pomogło )
- drugi czujnik jest już markowy febi (nadal bez zmian)
-sprawdziłem ciśnienie oleju - jest gites, na rozgrzanym oleju przy 4tyś.obr. dochodzi do 4bar.
Nurtują mnie jeszcze trzy tematy:
-filtr oleju jest trochę dłuższy niż był poprzednio- jakieś 5 cm. czy ma to jakiś wpływ?
-na org.czujniku prócz nr.katalogowego który podałem do zakupu w/w zamienników widnieje jeszcze skala pracy czujnika 0,25-1,0 bar a na zamiennikach 0,15-0,35 oczywiście wspomniałem o tym sprzedawcy ale on zapewnił ,że katalog podaje dokładnie takie jak wyżej i nic innego nie ma z zamienników.
-dziś odłączyłem jeszcze kabelek od czujnika a kontrolka nadal się zapala i piszczy podczas jazdy :-x
Czy ma ktoś jakiś pomysł na tem problem???? z góry dziękuję za podpowiedzi.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Długość filtra nie ma znaczenia bo różni producenci robią różne filtry.Musi byc tylko zamienny z oryginalem. Co do czujników to ten 0,35 jest od wolnych obrotów tzn że załącza lampkę jeśli ciśnienie spadnie poniżej 0,35 bar na wolnych obrotach. drugi powinien być 0,85 lub 0,95 i on załącza lampkę gdy ciśnienie spadnie poniżej tej wartości przy 2 tys obrotów w górę. Te czujniki nie są zamienne...
Ja się tylko tak wtrącę odnośnie mierzenia ciśnienia. To ze przy 4 tys masz 4 bara to nic nie znaczy. Ja przy 4 tys miałem 5 bar a przy 2tys leciało na łeb na szyję z powodu uszkodzonego zawora przelewowego w pompie. Przy 4 tys zwór jest otwarty i pompa daje na max więc musiał byś mieć silnik lub pompę na wykończeniu by nie wyciągała 4 bar. Sprawdź ciśnienie przy 2 tys obrotów nie może być mniej niż 2 bary...kix pisze:-sprawdziłem ciśnienie oleju - jest gites, na rozgrzanym oleju przy 4tyś.obr. dochodzi do 4bar.
U mnie jest tylko jeden czujnik koloru niebieskiego tak jak pisałem z zakresem ciśnienia od 0, 25 do 1.0 bara w poprzednie b4 na Bochu owszem były dwa czujniki koloru białego i czarnego...
Co do ciśnienia to rosło proporcjonalnie wraz z obrotami
Teraz aktualnie kabel dołączony od czujnika a i tak kontrolka się zapala jak przekrocze 2200obr. na ciepłym. .. :cry:
Co do ciśnienia to rosło proporcjonalnie wraz z obrotami
Teraz aktualnie kabel dołączony od czujnika a i tak kontrolka się zapala jak przekrocze 2200obr. na ciepłym. .. :cry:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Nie spotkałem się jeszcze z jednym czujnikiem. Nie masz na pewno drugiego z drugiej strony filtra lub z tyłu głowicy? Jeden powinien być od gaszenia kontrolki po odpaleniu a drugi od dynamicznej kontroli ciśnienia.
Co do ciśnienia to mogło rosnąć wraz z obrotami ale trzeba trzymać przy tych 2 tys przynajmniej z minutę i patrzeć czy się nie obniża. U mnie jak mialem 2tys mialem 2,5bara a po minucie 1,5bara...
Co do ciśnienia to mogło rosnąć wraz z obrotami ale trzeba trzymać przy tych 2 tys przynajmniej z minutę i patrzeć czy się nie obniża. U mnie jak mialem 2tys mialem 2,5bara a po minucie 1,5bara...