Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Czujniki ciśnienia oleju.

Awatar użytkownika
kenar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 08 gru 2012, 00:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: kenar » 19 kwie 2014, 18:49

Mam takie pytanie, do czego jest ten czujnik oznaczony czerwoną strzałką? Bo będę montował dodatkowe zegary i z tego co rozumiem to jeden z nich się wykręca i zamiast niego daje ten z dodatkowych zegarów i on ma 2 wyjścia. Jak się mylę to proszę o wyjaśnienie.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 kwie 2014, 19:54

kenar pisze:Mam takie pytanie, do czego jest ten czujnik oznaczony czerwoną strzałką? Bo będę montował dodatkowe zegary i z tego co rozumiem to jeden z nich się wykręca i zamiast niego daje ten z dodatkowych zegarów i on ma 2 wyjścia. Jak się mylę to proszę o wyjaśnienie.
axell pisze: Pod zieloną strzałką wysokie ciśnienie
Pod czerwoną niskie ciśnienie.
Bańki tam nie wkręcisz musisz mieć przedłużke

Awatar użytkownika
kenar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 08 gru 2012, 00:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: kenar » 19 kwie 2014, 20:09

tak wiem o tym ale zamiast czujnika niskiego ciśnienia? i takie pytanie nie na temat gdzie wkręcić czujnik temp. oleju? Słyszałem ze w głowicy od strony grodzi jest zaślepka, prawda to? i czy ciężko się tam dostać?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 kwie 2014, 20:29

kenar pisze:tak wiem o tym ale zamiast czujnika niskiego ciśnienia? i takie pytanie nie na temat gdzie wkręcić czujnik temp. oleju? Słyszałem ze w głowicy od strony grodzi jest zaślepka, prawda to? i czy ciężko się tam dostać?
Tak, zamiast tego od niskiego ciśnienia.
A jesli chodzi o zaślepkę to zerknij dobrze i z tyłu głowicy ujrzysz ją :mrgreen:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
kenar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 08 gru 2012, 00:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: kenar » 19 kwie 2014, 21:00

wielkie dzięki :) to po świętach jadę na szrot po czujnik :)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 17 cze 2014, 08:52

Witam
Widzę podobny temat więc się podłączę. Kupiłem bańkę do obsługi dodatkowych zegarów i na rozgrzanym silniku pokazuje prawie "0", a kontrolka oleju zaczyna się świecić. Czy może to być wina bańki? Można ją jakoś sprawdzić?

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 30 lip 2015, 17:41

Musisz sprawdzić czy na bańce masz takie samo ciśnienie uruchomienia kontrolki co org czujnik.

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

[b4 1.9tdi] czujnik ciśnienia oleju

Post autor: kix » 08 gru 2015, 22:09

witam podepnę się i odświeże temat ,gdyż mnie dotknął problem z wyświetlającą się kontrolką oleju podczas jazdy. Dodam tylko na wstępie ,iż zgłębiłem trochę temat i dyskusje na forum i idąc za radą wymieniłem ów czujnik i NADAL LEPA! :cry:
Problem u mnie również pojawił się po wymianie oleju i filtra,kontrolka włącza się podczas jazdy tylko na rozgranym oleju w okolicach 2200ob./min. lub na postoju po przekroczeniu 4000ob./min.
-najpierw wymieniłem czujnik na nie firmowy-topran ( nie pomogło )
- drugi czujnik jest już markowy febi (nadal bez zmian)
-sprawdziłem ciśnienie oleju - jest gites, na rozgrzanym oleju przy 4tyś.obr. dochodzi do 4bar.

Nurtują mnie jeszcze trzy tematy:
-filtr oleju jest trochę dłuższy niż był poprzednio- jakieś 5 cm. czy ma to jakiś wpływ?
-na org.czujniku prócz nr.katalogowego który podałem do zakupu w/w zamienników widnieje jeszcze skala pracy czujnika 0,25-1,0 bar a na zamiennikach 0,15-0,35 oczywiście wspomniałem o tym sprzedawcy ale on zapewnił ,że katalog podaje dokładnie takie jak wyżej i nic innego nie ma z zamienników.
-dziś odłączyłem jeszcze kabelek od czujnika a kontrolka nadal się zapala i piszczy podczas jazdy :-x

Czy ma ktoś jakiś pomysł na tem problem???? z góry dziękuję za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 08 gru 2015, 22:22

to nie czujnik
to mini check w zegarach <ok>

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 08 gru 2015, 22:34

axell pisze:to nie czujnik
to mini check w zegarach <ok>
oj kolego chciał bym żebyś miał rację, bo już szału dostaje jak słyszę ten dzwięk :-/
doradz jak mam się za niego zabrać ,coś lutować czy szukać używanego?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 09 gru 2015, 06:34

Ja u siebie używkę wstawiłem i problem znikł.

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 09 gru 2015, 09:38

no dobrze ale zastanawia mnie jeszcze to dlaczego kontrolka reaguje nie zmiennie nawet po odlaczeniu kabelka od czujnika???

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 gru 2015, 17:57

Długość filtra nie ma znaczenia bo różni producenci robią różne filtry.Musi byc tylko zamienny z oryginalem. Co do czujników to ten 0,35 jest od wolnych obrotów tzn że załącza lampkę jeśli ciśnienie spadnie poniżej 0,35 bar na wolnych obrotach. drugi powinien być 0,85 lub 0,95 i on załącza lampkę gdy ciśnienie spadnie poniżej tej wartości przy 2 tys obrotów w górę. Te czujniki nie są zamienne...
kix pisze:-sprawdziłem ciśnienie oleju - jest gites, na rozgrzanym oleju przy 4tyś.obr. dochodzi do 4bar.
Ja się tylko tak wtrącę odnośnie mierzenia ciśnienia. To ze przy 4 tys masz 4 bara to nic nie znaczy. Ja przy 4 tys miałem 5 bar a przy 2tys leciało na łeb na szyję z powodu uszkodzonego zawora przelewowego w pompie. Przy 4 tys zwór jest otwarty i pompa daje na max więc musiał byś mieć silnik lub pompę na wykończeniu by nie wyciągała 4 bar. Sprawdź ciśnienie przy 2 tys obrotów nie może być mniej niż 2 bary...

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 17 gru 2015, 21:56

U mnie jest tylko jeden czujnik koloru niebieskiego tak jak pisałem z zakresem ciśnienia od 0, 25 do 1.0 bara w poprzednie b4 na Bochu owszem były dwa czujniki koloru białego i czarnego...
Co do ciśnienia to rosło proporcjonalnie wraz z obrotami ;-)
Teraz aktualnie kabel dołączony od czujnika a i tak kontrolka się zapala jak przekrocze 2200obr. na ciepłym. .. :cry:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 gru 2015, 06:24

Nie spotkałem się jeszcze z jednym czujnikiem. Nie masz na pewno drugiego z drugiej strony filtra lub z tyłu głowicy? Jeden powinien być od gaszenia kontrolki po odpaleniu a drugi od dynamicznej kontroli ciśnienia.
Co do ciśnienia to mogło rosnąć wraz z obrotami ale trzeba trzymać przy tych 2 tys przynajmniej z minutę i patrzeć czy się nie obniża. U mnie jak mialem 2tys mialem 2,5bara a po minucie 1,5bara...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl