[B4 1Z] Czujniki ciśnienia oleju.
Hey u mnie chyba to niejest MC bo na dwoch zegarach tak mam..... patrzyl ktos czy na kablu od niebieskiego czujnika powinna byc ciagle masa? Albo w wiazce problem chociaz watpie bo w b4 sie takie rzeczy nie dzieja albo cos faktyczniez zegarami chociaz podlaczalem juz dwa rodzaje. Slyszalem jeszcze o kablu od alternatora ktory zle podaje impulsy o obrotach
problem ze świecącą kontrolką powrócił ... dodam tylko że zniknął po ok. 2 tyś przebiegu gdy olej trochę nabrał czarnego koloru i sadzy
w zeszłym tygodniu znów wymieniłem ów olej wraz z filtrem bo przyszedł na niego czas i jak za dotknięciem magicznej różdżki kontrolka znów świeci i piszczy! :evil:
ps.chyba przestanę wymieniać ten cholerny olej bo zwarjuje. ..
w zeszłym tygodniu znów wymieniłem ów olej wraz z filtrem bo przyszedł na niego czas i jak za dotknięciem magicznej różdżki kontrolka znów świeci i piszczy! :evil:
ps.chyba przestanę wymieniać ten cholerny olej bo zwarjuje. ..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Olej olejem ,pompa pompą ale pierwsza rzecz ,to sprawdzamy czy układ elekrtryczny działa prawidłowo ,bo ten jest trochę pokręcony .Wiec tak <ok> sprawdzamy kabelek czujnika spadku cisnienia ,czy jest cały i podłaczony ,czujnik ten robi styk z masą pod wpływem cisnienia oleju ,czyli po odpaleniu silnika ma cały czas "masę " .Mozna sobie do niego podpiać żarówkę ,a drugi kabelek do plusa AKU i dajemy żarówkę do srodka żeby ją obserwować ....ma sie na odpalonym silniku świecić cały czas .Drugi czujnik ,który raczej nigdy nie fiksuje , gasi nam kontrolkę ,po odpaleniu i działa odwrotnie niż ten pierwszy ,czyli rozwiera styki po odpaleniu silnika .Odpięty przewód z czujnika który alarmuje minicheck o zbt dużym spadku cisnienia ,bedzie zawsze powodował reakcje w postaci migającej kontrolki oleju i brzeczyka po przekroczeniu 2 tys obr .Może się zdarzyć że ktoś ma założoną inną podstawę ,gdzie jest tylko jeden czujnik ,co sam widzialem .Wtedy wystarczy podlaczyć luzny kabelek od tego czujnika z masą auta i minicheck nie ma prawa wszczynać alarmu .Jak po tym zabiegu nadal nam minicheck podnosi alarm ,to jest ewidentnie sfiksowany,co też się czasem zdarza i najlepiej wymienić go w całości na sprawny .Najpewniejszy sposób na sprawdzenie czy ciśnienie oleju jest prawidlowe ,to podpięcie na czas próby mechanicznego manometru,który bez pośrednictwa kabelków ,czujników ,czy ''minichecków'' ,pokaże nam rzeczywiste wartości ciśnienia olejukix pisze:problem ze świecącą kontrolką powrócił .
Ja to sprawdzilem na dziendobry, bialy czujnik rozwarty a po odpaleniu masuje. Niebieski czujnik masuje a po odpaleniu rozwiera z tym ze jak podlacze probowke pod kabel od niebieskiego czujnika to na nim jest caly czas masa nawet bez czujnikai sie zastanawiam czy tak powinno byc. Mini check podmienialem razem z zegarami i to samo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niebieskim kabelkiem i jego czujnikiem ,się nie zajmuj ,bo nie ma on nic do alarmu z minichecka...interesuje cię tylko i wyłacznie biały ,podłaczasz go do masy i jak dalej masz fiksację minichecka ,to czujnik nie ma z tym nic wspólnego ,tylko sam minicheck ,albo brak styku białego kabla z licznikiem ...nic wiecej nie moze być przyczynąmarszall pisze:Ja to sprawdzilem na dziendobry, bialy czujnik rozwarty a po odpaleniu masuje. Niebieski czujnik masuje a po odpaleniu rozwiera z tym ze jak podlacze probowke pod kabel od niebieskiego czujnika to na nim jest caly czas masa nawet bez czujnikai sie zastanawiam czy tak powinno byc.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Problem ze świecącą kontrolką może być spowodowany przez jeszcze inne czynniki.
Zaczął się obawiać po nagłym zwiększeniu obrotów oraz przy wyprzedzaniu.
Sprawdziłem obydwa czujniki: niebieski od góry i biały/szary od dołu - przy podpięciu kontrolki z żarówką działały prawidłowo. Okazało się, że ukręcił się przewód przy złączu (konektorze) przy białym czujniku. Nowy konektor zaciśnięty na odizolowany pół centymetra dalej kabel i problem rozwiązany
Zaczął się obawiać po nagłym zwiększeniu obrotów oraz przy wyprzedzaniu.
Sprawdziłem obydwa czujniki: niebieski od góry i biały/szary od dołu - przy podpięciu kontrolki z żarówką działały prawidłowo. Okazało się, że ukręcił się przewód przy złączu (konektorze) przy białym czujniku. Nowy konektor zaciśnięty na odizolowany pół centymetra dalej kabel i problem rozwiązany