Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Czujniki ciśnienia oleju.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 15 kwie 2016, 22:31

Hey u mnie chyba to niejest MC bo na dwoch zegarach tak mam..... patrzyl ktos czy na kablu od niebieskiego czujnika powinna byc ciagle masa? Albo w wiazce problem chociaz watpie bo w b4 sie takie rzeczy nie dzieja albo cos faktyczniez zegarami chociaz podlaczalem juz dwa rodzaje. Slyszalem jeszcze o kablu od alternatora ktory zle podaje impulsy o obrotach

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 16 kwie 2016, 23:52

problem ze świecącą kontrolką powrócił ... dodam tylko że zniknął po ok. 2 tyś przebiegu gdy olej trochę nabrał czarnego koloru i sadzy :-?
w zeszłym tygodniu znów wymieniłem ów olej wraz z filtrem bo przyszedł na niego czas i jak za dotknięciem magicznej różdżki kontrolka znów świeci i piszczy! :evil:
ps.chyba przestanę wymieniać ten cholerny olej bo zwarjuje. ..

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 kwie 2016, 09:51

Może czujnik nawala.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 kwie 2016, 13:34

kix pisze:problem ze świecącą kontrolką powrócił .
Olej olejem ,pompa pompą ale pierwsza rzecz ,to sprawdzamy czy układ elekrtryczny działa prawidłowo ,bo ten jest trochę pokręcony .Wiec tak <ok> sprawdzamy kabelek czujnika spadku cisnienia ,czy jest cały i podłaczony ,czujnik ten robi styk z masą pod wpływem cisnienia oleju ,czyli po odpaleniu silnika ma cały czas "masę " .Mozna sobie do niego podpiać żarówkę ,a drugi kabelek do plusa AKU i dajemy żarówkę do srodka żeby ją obserwować ....ma sie na odpalonym silniku świecić cały czas .Drugi czujnik ,który raczej nigdy nie fiksuje , gasi nam kontrolkę ,po odpaleniu i działa odwrotnie niż ten pierwszy ,czyli rozwiera styki po odpaleniu silnika .Odpięty przewód z czujnika który alarmuje minicheck o zbt dużym spadku cisnienia ,bedzie zawsze powodował reakcje w postaci migającej kontrolki oleju i brzeczyka po przekroczeniu 2 tys obr .Może się zdarzyć że ktoś ma założoną inną podstawę ,gdzie jest tylko jeden czujnik ,co sam widzialem .Wtedy wystarczy podlaczyć luzny kabelek od tego czujnika z masą auta i minicheck nie ma prawa wszczynać alarmu .Jak po tym zabiegu nadal nam minicheck podnosi alarm ,to jest ewidentnie sfiksowany,co też się czasem zdarza i najlepiej wymienić go w całości na sprawny .Najpewniejszy sposób na sprawdzenie czy ciśnienie oleju jest prawidlowe ,to podpięcie na czas próby mechanicznego manometru,który bez pośrednictwa kabelków ,czujników ,czy ''minichecków'' ,pokaże nam rzeczywiste wartości ciśnienia oleju

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 17 kwie 2016, 15:35

Ja to sprawdzilem na dziendobry, bialy czujnik rozwarty a po odpaleniu masuje. Niebieski czujnik masuje a po odpaleniu rozwiera z tym ze jak podlacze probowke pod kabel od niebieskiego czujnika to na nim jest caly czas masa nawet bez czujnikai sie zastanawiam czy tak powinno byc. Mini check podmienialem razem z zegarami i to samo

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 kwie 2016, 18:17

marszall pisze:Ja to sprawdzilem na dziendobry, bialy czujnik rozwarty a po odpaleniu masuje. Niebieski czujnik masuje a po odpaleniu rozwiera z tym ze jak podlacze probowke pod kabel od niebieskiego czujnika to na nim jest caly czas masa nawet bez czujnikai sie zastanawiam czy tak powinno byc.
Niebieskim kabelkiem i jego czujnikiem ,się nie zajmuj ,bo nie ma on nic do alarmu z minichecka...interesuje cię tylko i wyłacznie biały ,podłaczasz go do masy i jak dalej masz fiksację minichecka ,to czujnik nie ma z tym nic wspólnego ,tylko sam minicheck ,albo brak styku białego kabla z licznikiem ...nic wiecej nie moze być przyczyną

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 30 kwie 2016, 20:41

To gdzie idzie kabel od nkebieskiego czujnika jak nie do minicbecka?

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Sando » 24 mar 2019, 20:17

Problem ze świecącą kontrolką może być spowodowany przez jeszcze inne czynniki.
Zaczął się obawiać po nagłym zwiększeniu obrotów oraz przy wyprzedzaniu.
Sprawdziłem obydwa czujniki: niebieski od góry i biały/szary od dołu - przy podpięciu kontrolki z żarówką działały prawidłowo. Okazało się, że ukręcił się przewód przy złączu (konektorze) przy białym czujniku. Nowy konektor zaciśnięty na odizolowany pół centymetra dalej kabel i problem rozwiązany :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl