Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Wskazania cisnienia oleju

Wszystko co tyczy się silników V6
Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

[ABC] Wskazania cisnienia oleju

Post autor: Mario26 » 09 sie 2009, 17:45

witam kolegów po zmianie uszczelniaczy na zaworach mam dylemat,na dodatkowych zegarach cisnienia oleju na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku mam cisnienie na 3 a w czasie jazdy przy 2000 obrotach mam ponad 5 licznik sie zamyka, czy to jest awaria???ps przed naprawa było podobnie na postoju 1,8 a podczas jazdy prawie 5
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2012, 12:22 przez Mario26, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gawcio12312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 21 mar 2009, 19:34
Lokalizacja: Zdonia/Zakliczyn n/D

Post autor: gawcio12312 » 09 sie 2009, 22:10

dołąncze się to tematu u mnie jest podobnie na tych dodatkowych zegarach

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 10 sie 2009, 06:38

moze ma tak być?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sie 2009, 15:12

Nie wiem jakie powinno być maks ciśnienie oleju, ale z tego co pamiętam jak kiedyś w swojej B3 sprawdzałem ciśnienie to przy rozgrzanym motorze na jałowym trzymało coś koło 1,8 natomiast dodanie gazu powodowało od razu skok do 4 albo 5 barów (już teraz nie pamiętam do ilu miałem ciśnieniomierz).

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 10 sie 2009, 18:48

Ciśnieniomierz jest do 5 barów..Na zimnym silniku, gdy olej jest zimny i gęsty wskazuje 5. Wraz z rozgrzewaniem się motoru ciśnienie opada do ok. 2-3 bary przy 90st. C.

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 10 sie 2009, 20:34

a jak nie opada?opada tylko na biegu jałowym na małych obrotach mam dokładnie na goracym z 90st. silniku 2.3 Bara to moze byc ok ale przy dodaniu lekko gazu tak do 1700 obrotów to mi sie odrazu zamyka skala która jest do 5 Barów koles podpowiedział mi ze to moze byc od filtra oleju wiec pojechałem do serwisu AUDI i kupiłem orginał i dalej mam to samo po wymianie owego filtra.Byłem u 2 mechaników rozkładaja rece mowia ze tak ma byc ale mam kolesia co sprzedaje czesci samochodowe i powiedział ze zna 2 przypadki ze filtr oleju wywałiło od cisnienia.

POMOCY

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sie 2009, 23:21

Nie wiem jak jest umieszczony czujnik ciśnienia oleju (czy przed czy za filtrem). Jeśli przed to zgodzę się że jeśli filtr byłby zapchany to tak by mogło się dziać. Jeśli za to filtr nie ma tu nic do gadania.

Był kiedyś taki przypadek na forum. Ktoś miał problem z bardzo wysokim ciśnieniem oleju. Było tak duże że podwieszało mu przez to zawory ( szklanki dostawały za duże ciśnienie). Przyczyna tkwiła w samej pompie olejowej. Ma ona specjalny zaworek który ma puszczać bokiem nadmiar ciśnienia. W tamtym przypadku zaworek ten był uszkodzony przez co całość ciśnienia wytwarzanego przez pompę olejową szło w układ.

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 11 sie 2009, 06:49

tez tak mysle ze to ta gnida jak sie z nia uporam to dam znac :idea:

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 11 sie 2009, 14:48

Zimny olej 5 bar
olej 90st. na wolnych obr. 2-3 bar po dodaniu gazu 5 bar i chyba wszystkie tak maja

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 11 sie 2009, 19:44

własnie wróciłem od jednego mechanika taki dziadzius hehe a ma pojecie co robi a było to banalnie proste otworzył madra ksiazke i własnie to samo powiedział i pokazał a było czarno na białym ze te maszynki tak maja hehe i juz naprawione kamień z serca a juz myslałem ze moje kochanie cos boli <ok>

Coby Dick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 20 wrz 2012, 12:58

Post autor: Coby Dick » 26 wrz 2012, 11:32

A jeśli mam cały czas, że od odpalenia silnika wskazówka idzie na maksa poza skale i nie ruszy się aż do zgaszenia silnika? Nie zmienia położenia ani na jałowym ani jak się nagrzeje.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 26 wrz 2012, 12:18

Sprawdź przewód od czujnika ciśnienia oleju do zegarów dodatkowych (ten bańkowaty czujnik odpowiada za wskaźnik).
Nie pamiętam już czy to brak ciągłości, czy zwarcie do masy powoduje wyskok wskazówki do maksimum, ale to co opisujesz sugeruje właśnie problem elektryczny, a ściślej właśnie z tym przewodem. Jest podłączony pod złącze G na czujniku bańkowym :-)

Awatar użytkownika
Tomasz_T
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 03 kwie 2011, 16:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomasz_T » 27 wrz 2012, 13:09

to ja z innej beczki sytuacja odwrotna
zimny silnik jalowe 5 bar
temperatura oleju okolo 70-80 stopni 2 bary na 2000obr-5barow
temperatura oleju 100 stopni 1 bar na 2000obr-4bary
temperatura silnika 100 stopni olej ponad 100 na jalowych potrafi zapalic sie cisnieni oleju

silnik ma okolo 500 tysiecy robić go czy drugie serce ?

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 27 wrz 2012, 18:02

Tomasz_T, jak masz duże zniżki w sklepach motoryzacyjnych, taniego mechanika, albo czas żeby samemu to zrobić to bym robił remont, ale bardziej "opłaca" się kupić drugi silnik, nawet już AAH, tylko to taki "kot w worku"

twój post wskazuje na to że silnik już swoje przeżył i przyszła pora na niego :-/

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 wrz 2012, 18:52

Często też w V6 rozpadają się zaworki olejowe w głowicach
https://audi80.pl/28v6-b4podejrzany- ... t59122.htm
https://audi80.pl/b4-26-abc-brak-cis ... 456,15.htm

Można próbować zmienić filtr oleju bo czasem przez niego mogą być takie spadki ciśnienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl