[ABC] Wskazania cisnienia oleju
[ABC] Wskazania cisnienia oleju
witam kolegów po zmianie uszczelniaczy na zaworach mam dylemat,na dodatkowych zegarach cisnienia oleju na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku mam cisnienie na 3 a w czasie jazdy przy 2000 obrotach mam ponad 5 licznik sie zamyka, czy to jest awaria???ps przed naprawa było podobnie na postoju 1,8 a podczas jazdy prawie 5
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2012, 12:22 przez Mario26, łącznie zmieniany 1 raz.
- gawcio12312
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 21 mar 2009, 19:34
- Lokalizacja: Zdonia/Zakliczyn n/D
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
a jak nie opada?opada tylko na biegu jałowym na małych obrotach mam dokładnie na goracym z 90st. silniku 2.3 Bara to moze byc ok ale przy dodaniu lekko gazu tak do 1700 obrotów to mi sie odrazu zamyka skala która jest do 5 Barów koles podpowiedział mi ze to moze byc od filtra oleju wiec pojechałem do serwisu AUDI i kupiłem orginał i dalej mam to samo po wymianie owego filtra.Byłem u 2 mechaników rozkładaja rece mowia ze tak ma byc ale mam kolesia co sprzedaje czesci samochodowe i powiedział ze zna 2 przypadki ze filtr oleju wywałiło od cisnienia.
POMOCY
POMOCY
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wiem jak jest umieszczony czujnik ciśnienia oleju (czy przed czy za filtrem). Jeśli przed to zgodzę się że jeśli filtr byłby zapchany to tak by mogło się dziać. Jeśli za to filtr nie ma tu nic do gadania.
Był kiedyś taki przypadek na forum. Ktoś miał problem z bardzo wysokim ciśnieniem oleju. Było tak duże że podwieszało mu przez to zawory ( szklanki dostawały za duże ciśnienie). Przyczyna tkwiła w samej pompie olejowej. Ma ona specjalny zaworek który ma puszczać bokiem nadmiar ciśnienia. W tamtym przypadku zaworek ten był uszkodzony przez co całość ciśnienia wytwarzanego przez pompę olejową szło w układ.
Był kiedyś taki przypadek na forum. Ktoś miał problem z bardzo wysokim ciśnieniem oleju. Było tak duże że podwieszało mu przez to zawory ( szklanki dostawały za duże ciśnienie). Przyczyna tkwiła w samej pompie olejowej. Ma ona specjalny zaworek który ma puszczać bokiem nadmiar ciśnienia. W tamtym przypadku zaworek ten był uszkodzony przez co całość ciśnienia wytwarzanego przez pompę olejową szło w układ.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Sprawdź przewód od czujnika ciśnienia oleju do zegarów dodatkowych (ten bańkowaty czujnik odpowiada za wskaźnik).
Nie pamiętam już czy to brak ciągłości, czy zwarcie do masy powoduje wyskok wskazówki do maksimum, ale to co opisujesz sugeruje właśnie problem elektryczny, a ściślej właśnie z tym przewodem. Jest podłączony pod złącze G na czujniku bańkowym
Nie pamiętam już czy to brak ciągłości, czy zwarcie do masy powoduje wyskok wskazówki do maksimum, ale to co opisujesz sugeruje właśnie problem elektryczny, a ściślej właśnie z tym przewodem. Jest podłączony pod złącze G na czujniku bańkowym
to ja z innej beczki sytuacja odwrotna
zimny silnik jalowe 5 bar
temperatura oleju okolo 70-80 stopni 2 bary na 2000obr-5barow
temperatura oleju 100 stopni 1 bar na 2000obr-4bary
temperatura silnika 100 stopni olej ponad 100 na jalowych potrafi zapalic sie cisnieni oleju
silnik ma okolo 500 tysiecy robić go czy drugie serce ?
zimny silnik jalowe 5 bar
temperatura oleju okolo 70-80 stopni 2 bary na 2000obr-5barow
temperatura oleju 100 stopni 1 bar na 2000obr-4bary
temperatura silnika 100 stopni olej ponad 100 na jalowych potrafi zapalic sie cisnieni oleju
silnik ma okolo 500 tysiecy robić go czy drugie serce ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Często też w V6 rozpadają się zaworki olejowe w głowicach
https://audi80.pl/28v6-b4podejrzany- ... t59122.htm
https://audi80.pl/b4-26-abc-brak-cis ... 456,15.htm
Można próbować zmienić filtr oleju bo czasem przez niego mogą być takie spadki ciśnienia.
https://audi80.pl/28v6-b4podejrzany- ... t59122.htm
https://audi80.pl/b4-26-abc-brak-cis ... 456,15.htm
Można próbować zmienić filtr oleju bo czasem przez niego mogą być takie spadki ciśnienia.