[B3 1.8 JN] Wymiana niebieskiego czujnika.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
[B3 1.8 JN] Wymiana niebieskiego czujnika.
Witam. Chcę wymienić niebieski czujnik ponieważ silnik trzyma za niskie obroty i zdarza się mu falować a czasami nawet trochę poszarpać.
Niebieski czujnik mam niestety zamontowany od dołu:
Tutaj moje pytanie: Ma ktoś jakiś patent jak wymienić ten czujnik tak, żeby nie było trzeba spuszczać płynu z chłodnicy? Chciałbym to zrobić po prostu na parkingu pod blokiem.
Z góry dzięki za pomoc.
Niebieski czujnik mam niestety zamontowany od dołu:
Tutaj moje pytanie: Ma ktoś jakiś patent jak wymienić ten czujnik tak, żeby nie było trzeba spuszczać płynu z chłodnicy? Chciałbym to zrobić po prostu na parkingu pod blokiem.
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2012, 15:23 przez kamilziomek23, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trzeba mięć szybie ręce, zresztą przez tą dziurę dużo nie wyleci jak nawet nie będzie się zmieniać z prędkością światła.
To zdjęcie twojego silnika? Bo jeśli tak to nie jest silnik o oznaczeniu PM.
Jeśli to twój silnik to masz mechaniczny wtrysk a tu już sprawa nie jest taka prosta, bo podstawowe umiejętności w wymianie części* to za mało.
*choć to za dużo powiedziane w twoim przypadku jeśli pytasz jak wymienić czujnik
To zdjęcie twojego silnika? Bo jeśli tak to nie jest silnik o oznaczeniu PM.
Jeśli to twój silnik to masz mechaniczny wtrysk a tu już sprawa nie jest taka prosta, bo podstawowe umiejętności w wymianie części* to za mało.
*choć to za dużo powiedziane w twoim przypadku jeśli pytasz jak wymienić czujnik
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
No to jest zdjęcie mojego silnika. To, że wtrysk jest mechaniczny to wiem, po prostu nie bardzo ogarniam te oznaczenia i stąd ten błąd.
Wiem jak wymienić ten czujnik (chyba się nie zrozumieliśmy). Chodzi mi o to czy ma ktoś pomysł na to żeby jakoś spuścić tylko trochę płynu (z tego przewodu) żebym nie musiał spuszczać całego płynu. Chodzi tez o to żeby sobie całego silnika nie zalać płynem z chłodnicy.
W takim razie, wymieniać ten czujnik na własną rękę? Kiedy mówiłeś, że nie wyleci dużo płynu to mówiłeś o moim silniku?
I jeśli to nie problem to mógłby ktoś wrzucić zdjęcie tego czujnika? tzn wyciągniętego bo gość w sklepie pokazywał mi dwa rodzaje.
Wiem jak wymienić ten czujnik (chyba się nie zrozumieliśmy). Chodzi mi o to czy ma ktoś pomysł na to żeby jakoś spuścić tylko trochę płynu (z tego przewodu) żebym nie musiał spuszczać całego płynu. Chodzi tez o to żeby sobie całego silnika nie zalać płynem z chłodnicy.
W takim razie, wymieniać ten czujnik na własną rękę? Kiedy mówiłeś, że nie wyleci dużo płynu to mówiłeś o moim silniku?
I jeśli to nie problem to mógłby ktoś wrzucić zdjęcie tego czujnika? tzn wyciągniętego bo gość w sklepie pokazywał mi dwa rodzaje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Oznaczenia silników w Audi są aby rozróżnić rodzaj zasilania paliwem (rodzaj wtrysku, rodzaj gaźnika). PM to 1.8 na wtrysku jednopunktowym a JN (widzę że poprawiłeś) to 1.8 na mechanicznym wtrysku, podaje się te dane aby inni wiedzieli o czym się rozmawia i mogli lepiej pomóc.
W katalogu pisze że ma być biały http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 7/1123165/
numer czujnika to 026906161 http://archi.inosak.org/imgdb/item2660403588_1.html
A tu masz niebieski http://allegro.pl/show_item.php?item=2606799908
O ile się nie mylę główną różnicą między białym a niebieskim jest rodzaj gwintu, biały ma drobniejszy.
W katalogu pisze że ma być biały http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 7/1123165/
numer czujnika to 026906161 http://archi.inosak.org/imgdb/item2660403588_1.html
A tu masz niebieski http://allegro.pl/show_item.php?item=2606799908
O ile się nie mylę główną różnicą między białym a niebieskim jest rodzaj gwintu, biały ma drobniejszy.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2012, 18:27 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
może tak być, ponadto niebieski (który mam teraz założony) jest na inny klucz - 22 a ten biały - 19.
Zauważyłem też, że różnią się one tą częścią, która zanurza się w płynie. ten biały ma bolec a niebieski, który gość pokazywał mi w sklepie był po tej stronie po prostu płaski. Jest znaczenie jaki założę? Czy oba działają tak samo? Bo różnią się tylko tym.
Zauważyłem też, że różnią się one tą częścią, która zanurza się w płynie. ten biały ma bolec a niebieski, który gość pokazywał mi w sklepie był po tej stronie po prostu płaski. Jest znaczenie jaki założę? Czy oba działają tak samo? Bo różnią się tylko tym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
Miał gwint, może to był jeszcze jakiś inny. Najlepiej wykręcę i wezmę go ze sobą na wzór.aldi pisze:A nie był on bez gwintu? Bo w nowszych modelach był wtykany i zabezpieczany zawleczką.kamilziomek23 pisze:niebieski, który gość pokazywał mi w sklepie był po tej stronie po prostu płaski.
Jeszcze jedno pytanie: Lepiej kupić zamiennik w sklepie? Czy jednak poszukać oryginalnego na szrocie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak to przy mechanicznym wtrysku trzeba posprawdzać szczelność dolotu głownie chodzi o wszystkie gumowe elementy. Czasem rozpadają się origngi wtryskiwacze i tamtędy ciągnie lewe powietrze. Masz LPG? Wystrzał gazu mógł pokrzywić talerz przepływomierza.
W JN chyba niema typowego silniczka krokowego jest tylko zawór, który otwiera się gdy obroty spadną poniżej jakieś wartości.
W JN chyba niema typowego silniczka krokowego jest tylko zawór, który otwiera się gdy obroty spadną poniżej jakieś wartości.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
nie mam LPG więc przepływomierz raczej odpada.aldi pisze:Jak to przy mechanicznym wtrysku trzeba posprawdzać szczelność dolotu głownie chodzi o wszystkie gumowe elementy. Czasem rozpadają się origngi wtryskiwacze i tamtędy ciągnie lewe powietrze. Masz LPG? Wystrzał gazu mógł pokrzywić talerz przepływomierza.
W JN chyba niema typowego silniczka krokowego jest tylko zawór, który otwiera się gdy obroty spadną poniżej jakieś wartości.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
sprawdzę i dam znać o efektach.
[ Dodano: 2012-09-30, 15:21 ]
[ Dodano: 2012-09-30, 15:21 ]
możesz kolego poratować mnie jakimś zdjęciem albo schematem pokazującym gdzie znajduje się ten zawór z wtyczką? Szukałem dzisiaj i nie mogłem go znaleźć.marcin80 pisze:pod kolektorem ssacym masz zawor dodatkowego powietrza i to jest ponoc najczestsza przyczyna falowania w tym silniku, z tego co pamietam to jak odepniesz od niego wtyczke na cieplym silniku to bedzie chodzil rowniutko, jezeli tak sie stanie to zawor do wymiany, ja u siebie wymienilem i chodzi rowno