Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] Wymiana niebieskiego czujnika.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

[B3 1.8 JN] Wymiana niebieskiego czujnika.

Post autor: kamilziomek23 » 24 wrz 2012, 14:36

Witam. Chcę wymienić niebieski czujnik ponieważ silnik trzyma za niskie obroty i zdarza się mu falować a czasami nawet trochę poszarpać.
Niebieski czujnik mam niestety zamontowany od dołu:

Obrazek

Tutaj moje pytanie: Ma ktoś jakiś patent jak wymienić ten czujnik tak, żeby nie było trzeba spuszczać płynu z chłodnicy? Chciałbym to zrobić po prostu na parkingu pod blokiem.

Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2012, 15:23 przez kamilziomek23, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 wrz 2012, 15:04

Trzeba mięć szybie ręce, zresztą przez tą dziurę dużo nie wyleci jak nawet nie będzie się zmieniać z prędkością światła.

To zdjęcie twojego silnika? Bo jeśli tak to nie jest silnik o oznaczeniu PM.

Jeśli to twój silnik to masz mechaniczny wtrysk a tu już sprawa nie jest taka prosta, bo podstawowe umiejętności w wymianie części* to za mało.

*choć to za dużo powiedziane w twoim przypadku jeśli pytasz jak wymienić czujnik

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 24 wrz 2012, 15:15

No to jest zdjęcie mojego silnika. To, że wtrysk jest mechaniczny to wiem, po prostu nie bardzo ogarniam te oznaczenia i stąd ten błąd.

Wiem jak wymienić ten czujnik (chyba się nie zrozumieliśmy). Chodzi mi o to czy ma ktoś pomysł na to żeby jakoś spuścić tylko trochę płynu (z tego przewodu) żebym nie musiał spuszczać całego płynu. Chodzi tez o to żeby sobie całego silnika nie zalać płynem z chłodnicy.
W takim razie, wymieniać ten czujnik na własną rękę? Kiedy mówiłeś, że nie wyleci dużo płynu to mówiłeś o moim silniku?

I jeśli to nie problem to mógłby ktoś wrzucić zdjęcie tego czujnika? tzn wyciągniętego bo gość w sklepie pokazywał mi dwa rodzaje.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 wrz 2012, 17:15

Oznaczenia silników w Audi są aby rozróżnić rodzaj zasilania paliwem (rodzaj wtrysku, rodzaj gaźnika). PM to 1.8 na wtrysku jednopunktowym a JN (widzę że poprawiłeś) to 1.8 na mechanicznym wtrysku, podaje się te dane aby inni wiedzieli o czym się rozmawia i mogli lepiej pomóc.

W katalogu pisze że ma być biały http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 7/1123165/
numer czujnika to 026906161 http://archi.inosak.org/imgdb/item2660403588_1.html

A tu masz niebieski http://allegro.pl/show_item.php?item=2606799908

O ile się nie mylę główną różnicą między białym a niebieskim jest rodzaj gwintu, biały ma drobniejszy.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2012, 18:27 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 24 wrz 2012, 17:23

może tak być, ponadto niebieski (który mam teraz założony) jest na inny klucz - 22 a ten biały - 19.

Zauważyłem też, że różnią się one tą częścią, która zanurza się w płynie. ten biały ma bolec a niebieski, który gość pokazywał mi w sklepie był po tej stronie po prostu płaski. Jest znaczenie jaki założę? Czy oba działają tak samo? Bo różnią się tylko tym.

piotrpiter

Post autor: piotrpiter » 24 wrz 2012, 17:56

najpierw wszystko sobie przygotuj ,klucz , czujnik , ewentualnie obetnij bańke po płynie i nawkładaj kilka szmat miske z bańki po płynie pod czujnik i do dzieła , wyłyną ci ze 3 setki płynu .oczywiście na zimnym silniku

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 wrz 2012, 18:30

kamilziomek23 pisze:niebieski, który gość pokazywał mi w sklepie był po tej stronie po prostu płaski.
A nie był on bez gwintu? Bo w nowszych modelach był wtykany i zabezpieczany zawleczką.

Najlepiej wykręć swój dokładnie obejrzyj albo zanieś do sklepu na wzór.

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 25 wrz 2012, 10:52

aldi pisze:
kamilziomek23 pisze:niebieski, który gość pokazywał mi w sklepie był po tej stronie po prostu płaski.
A nie był on bez gwintu? Bo w nowszych modelach był wtykany i zabezpieczany zawleczką.
Miał gwint, może to był jeszcze jakiś inny. Najlepiej wykręcę i wezmę go ze sobą na wzór.
Jeszcze jedno pytanie: Lepiej kupić zamiennik w sklepie? Czy jednak poszukać oryginalnego na szrocie?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 wrz 2012, 11:33

kamilziomek23 pisze:Lepiej kupić zamiennik w sklepie? Czy jednak poszukać oryginalnego na szrocie?
Kupić oryginał boscha w sklepie, będzie kosztował jakieś 50-70zł a nie 15-20 jak za tanie zamienniki.

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 27 wrz 2012, 22:42

Czujnik wymieniony ale problem nie znikł. Macie pomysł co może być na rzeczy?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 wrz 2012, 23:10

Jak to przy mechanicznym wtrysku trzeba posprawdzać szczelność dolotu głownie chodzi o wszystkie gumowe elementy. Czasem rozpadają się origngi wtryskiwacze i tamtędy ciągnie lewe powietrze. Masz LPG? Wystrzał gazu mógł pokrzywić talerz przepływomierza.
W JN chyba niema typowego silniczka krokowego jest tylko zawór, który otwiera się gdy obroty spadną poniżej jakieś wartości.

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 27 wrz 2012, 23:53

aldi pisze:Jak to przy mechanicznym wtrysku trzeba posprawdzać szczelność dolotu głownie chodzi o wszystkie gumowe elementy. Czasem rozpadają się origngi wtryskiwacze i tamtędy ciągnie lewe powietrze. Masz LPG? Wystrzał gazu mógł pokrzywić talerz przepływomierza.
W JN chyba niema typowego silniczka krokowego jest tylko zawór, który otwiera się gdy obroty spadną poniżej jakieś wartości.
nie mam LPG więc przepływomierz raczej odpada.

piotrpiter

Post autor: piotrpiter » 28 wrz 2012, 08:06

zbadaj rure przepływki ,moga byc malusieńkie pękniecia, raczej bedą napewno ,ja do uszczelnienia posłużyłem sie czarnym silikonem

Awatar użytkownika
marcin80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 19 sie 2008, 23:43
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin80 » 29 wrz 2012, 08:23

pod kolektorem ssacym masz zawor dodatkowego powietrza i to jest ponoc najczestsza przyczyna falowania w tym silniku, z tego co pamietam to jak odepniesz od niego wtyczke na cieplym silniku to bedzie chodzil rowniutko, jezeli tak sie stanie to zawor do wymiany, ja u siebie wymienilem i chodzi rowno

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 29 wrz 2012, 23:39

sprawdzę i dam znać o efektach.

[ Dodano: 2012-09-30, 15:21 ]
marcin80 pisze:pod kolektorem ssacym masz zawor dodatkowego powietrza i to jest ponoc najczestsza przyczyna falowania w tym silniku, z tego co pamietam to jak odepniesz od niego wtyczke na cieplym silniku to bedzie chodzil rowniutko, jezeli tak sie stanie to zawor do wymiany, ja u siebie wymienilem i chodzi rowno
możesz kolego poratować mnie jakimś zdjęciem albo schematem pokazującym gdzie znajduje się ten zawór z wtyczką? Szukałem dzisiaj i nie mogłem go znaleźć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl