Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,6 ADA] Swap na 2.6 lub 2.8

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
miras221111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 26 lut 2012, 10:26
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Kontakt:

[B4 1,6 ADA] Swap na 2.6 lub 2.8

Post autor: miras221111 » 27 wrz 2012, 15:43

witam wszystkich klubowiczowych wariatow . chcialbym dowiedziec sie prosto i na temat jaki koszt jest wymiany silnika w moim pudelku na 2,6 silnik wiem ze mozna dostac za 1200 zl lekko z mozlowoscia jeszcze przejechania sie autem z tym silnikiem ale co dalej dalszy osprzet co by w sklad jego chodzilo bo super mechanik nie jestem i nie wiem dokladnie . +modul i cale okablowanie prosil bym o wypisanie mi tych podzespolow ktore mussial bym wymienic . i przewidywalny koszt + /- 500 zl pomylki powiedzmy dziekuje z gory pieknie wszystkim ktorzy mnie oswieca :)
Ostatnio zmieniony 09 paź 2012, 19:41 przez miras221111, łącznie zmieniany 2 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 wrz 2012, 18:37

Było sporo podobnych tematów
To tak, potrzebujesz kompletny silnik z wszystkimi czujnikami, rozrusznikiem, sprzęgłem i może alternatorem (na allegro podana jest zazwyczaj cena za sam goły blok z głowicami, ewentualnie kolektorami). Kompletną wiązkę, komputer. Większą ilość dodatkowych pieniędzy na pewno pochłonie wydech jego przerobienie i pospawanie a najlepiej wstawić kompletny od dawcy.
Łapy mocujące silnik są całkiem inne bo są aluminiowe i przekręcane do podłużnic a silniki R4 mają metalowe przyspawane na stałe, trzeba by je wyciąć i coś wyrzeźbić pod V6.
Jakbyś sam robił to myślę że jeśli dasz za kpl. silnik 1200 za kpl. wydech 150-300, trochę stali na wyrzeźbienie mocowań silnika, inną chłodnicę z wentylatorami 200-300zł (ma inaczej wyjścia, która może nie wejść bo pewnie masz "belkę" pod małą chłodnicę), przeniesienie napędu (półosie) są mocniejsze, też są mocniejsze hamulce.
jak sobie coś przypomną to dopiszę.

Widzę że jesteś z moich okolic jakbyś potrzebował pomocy w swapie, szczególnie z elektryką to pisz do mnie to chętnie pomogę.
Jak chcesz mogę Ci sprzedać swój silnik, jeździ świetnie tylko lać paliwo i olej (bierze 0,5-1l na 1000km) ;-) .

miras221111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 26 lut 2012, 10:26
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Kontakt:

Post autor: miras221111 » 28 wrz 2012, 10:07

wiem ze na allegro jest wszystko tylko ja nie wiem co konkretnie jest mi potrzebne czyli ktore czesci sa do wydup...nia a ktore nie tego planowac jeszcze nie planuje chce sie dowiedziec bo moze prawdopodobnie wiosna zawita i zaczne rzezbic . a znasz sie na takiej przekladce dal bys rade ja zrobic samodzielnie . taki ktos bedzie mi potrzebny przy tym . zapytam tak czy w 3 tysiacach bym sie zmiescil ?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 28 wrz 2012, 11:10

Czy przy dzisiejszych cenach paliw opłaca Ci się wrzucać takiego smoka? Dodatkowo droższe ubezpiecznie, formalności związane ze zmianą danych w dowodzie rejestracyjnym. Do tego dochodzi również zmiana hamulców, oczywiście na lepsze.

:shock:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 wrz 2012, 11:33

Patrique pisze:Czy przy dzisiejszych cenach paliw opłaca Ci się wrzucać takiego smoka
Ten silnik pali mało paliwa, smok to 4.2 ;-)

w porównaniu do ABT czy ABK, VKa to bardzo oszczedny silnik, ale jak to przeważnie jest najczęściej wypowiadają się i błędnie mylą, ludzie który nigdy nawet nie jechali AAH czy ABC..


miras221111, do 3 tysięcy powinieneś się wyrobić jak znajdziesz nie drogi silnik, i dośc taniego człowieka który Ci to zrobi.

Hamulce wystarczy wymienić na wentylowane, chyba że już takie masz.
Potrzebujesz kompa i wiązkę wraz z silnikiem.
Skrzynia i reszta zostaje.
Mocowanie silnika w budzie wiadomo do przeróbki.
Akumulator też w inne miejsce.

Zastanów się nad 2.8, spalanie to samo jednak różnica mocy odczuwalna.

szop44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 14 kwie 2012, 00:29

Post autor: szop44 » 28 wrz 2012, 11:40

Patrique pisze:Czy przy dzisiejszych cenach paliw opłaca Ci się wrzucać takiego smoka? Dodatkowo droższe ubezpiecznie, formalności związane ze zmianą danych w dowodzie rejestracyjnym. Do tego dochodzi również zmiana hamulców, oczywiście na lepsze.

:shock:
w dowodzie rejestracyjnym? z tego co się orientuję to od jakiegoś czasu silnik to część zamienna, tak jak byś zgłaszał że wymieniłeś drzwi... Skoro część zamienna to nie wiem czy trzeba koniecznie to zgłaszać, tu bym się ostro zastanawiał:)

miras221111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 26 lut 2012, 10:26
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Kontakt:

Post autor: miras221111 » 28 wrz 2012, 13:07

a to zglasza zmiane silnika bede placil tyle co mam i cicho szaaa :D spalanie he moj pali 12 niech tamten pali 15 to nie wazne wazne ze jak depne to rakieta :D 2,8 ciezko znalesc jest . ja jezdizc szybko nie jezdze tylko jak trzeba to deptam lub jak ktos cwaniaczy strasznie . a czy te polosie i tak dalej leci tez do wymainy ? sprzeglo wytrzyma ? milo slyszec ze w 3 tysiach zmieszcze sie :D przy czym bym musial najgorzej kombinowac z wymiana ?


a moze latwiej taniej by bylo zmienic na 1,8t z A4 tam spalanie by bylo chyba mniejsze ?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 wrz 2012, 13:15

Skrzynia i poloski moga zostac.

2.8 to nie taka rakieta jak Ci sie wydaje, ale ostatni na swiatlach juz nie bedziesz ;-)

Sprzeglo od Vki.

3tysie to taka cena ni jaka, ciężko jest powiedziec kazdy robi inaczej i rozbieżności są ogromne, począwszy od ceny części, samego silnika, i robocizny.

Co do 1.8t, to fakt, pali mniej i to sporo, ale za 3 tysiące to kupisz sam silnik.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 28 wrz 2012, 13:37

Poza tym, tak to zazwyczaj bywa, że zaczyna się z określonym budżetem a później drugie tyle trzeba dołożyć. Więc najlepiej się dobrze zastanowić. Przełożenie motoru który bywał w innych 80siątkach będzie najprostsze. Silniki nowszych konstrukcji będą bardziej kłopotliwe.

Zasadniczo najlepiej jest kupić całe auto. Rozbitka, obesrańca - cokolwiek. Wszystkie graty będziesz miał na miejscu, reszte posprzedajesz/zezłomujesz i może wyjdziesz na zero lub przy szczęściu na plus.

miras221111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 26 lut 2012, 10:26
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Kontakt:

Post autor: miras221111 » 28 wrz 2012, 14:30

o patrz patrz jest ktos co dobrze gada dac wodki trza :D rozbitka dobry plan takiego wyrejestrowanego najlepiej a jakie sa koszty i problemy zwiazane z wyrejestrowaniem rozbitka jak go kupie zeby zostal na p[odworku i nikt nic sie nie przywalil ?

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 29 wrz 2012, 09:12

Jak kupisz autko bez papierów to nie masz żadnych problemów. <ok> Jak kupisz z papierami to też nie będzie tragedii. Rozszabrujesz całego a gołą budę z dokumentami oddasz do złomowania i masz po problemie:D :mrgreen: :mrgreen:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 wrz 2012, 17:57

miras221111 pisze:a znasz sie na takiej przekladce dal bys rade ja zrobic samodzielnie . taki ktos bedzie mi potrzebny przy tym .
Trochę znam z forumowej teorii. Z elektryką w Audi 80 radzę sobie nieźle, mam kolegę, który nieźle ogarnia sprawy mechaniczno-spawalnicze.
Jeszcze muszę się przyjrzeć podłużnicom u siebie i w aucie z silnikiem R4 bo może dałoby się wywiercić w nich otwory i wspawać tulejki do przykręcenia oryginalnych łap V6.

Masz w aucie gaz? Bo do V6 szczególnie ABC najlepiej by mieć gaz sekwencyjny (nawet jeśli masz sekwencję to trzeba sterownik do 6 cylindrowych silników i zazwyczaj mocniejszy reduktor).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 maja 2013, 14:08

miras221111 pisze:planowac jeszcze nie planuje chce sie dowiedziec bo moze prawdopodobnie wiosna zawita i zaczne rzezbic .
I jaktam już praktycznie mamy lato. Czyżby słomiany zapał się wypalił?

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl