[B4 1,6 ADA] Swap na 2.6 lub 2.8
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 26 lut 2012, 10:26
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
- Kontakt:
[B4 1,6 ADA] Swap na 2.6 lub 2.8
witam wszystkich klubowiczowych wariatow . chcialbym dowiedziec sie prosto i na temat jaki koszt jest wymiany silnika w moim pudelku na 2,6 silnik wiem ze mozna dostac za 1200 zl lekko z mozlowoscia jeszcze przejechania sie autem z tym silnikiem ale co dalej dalszy osprzet co by w sklad jego chodzilo bo super mechanik nie jestem i nie wiem dokladnie . +modul i cale okablowanie prosil bym o wypisanie mi tych podzespolow ktore mussial bym wymienic . i przewidywalny koszt + /- 500 zl pomylki powiedzmy dziekuje z gory pieknie wszystkim ktorzy mnie oswieca
Ostatnio zmieniony 09 paź 2012, 19:41 przez miras221111, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Było sporo podobnych tematów
To tak, potrzebujesz kompletny silnik z wszystkimi czujnikami, rozrusznikiem, sprzęgłem i może alternatorem (na allegro podana jest zazwyczaj cena za sam goły blok z głowicami, ewentualnie kolektorami). Kompletną wiązkę, komputer. Większą ilość dodatkowych pieniędzy na pewno pochłonie wydech jego przerobienie i pospawanie a najlepiej wstawić kompletny od dawcy.
Łapy mocujące silnik są całkiem inne bo są aluminiowe i przekręcane do podłużnic a silniki R4 mają metalowe przyspawane na stałe, trzeba by je wyciąć i coś wyrzeźbić pod V6.
Jakbyś sam robił to myślę że jeśli dasz za kpl. silnik 1200 za kpl. wydech 150-300, trochę stali na wyrzeźbienie mocowań silnika, inną chłodnicę z wentylatorami 200-300zł (ma inaczej wyjścia, która może nie wejść bo pewnie masz "belkę" pod małą chłodnicę), przeniesienie napędu (półosie) są mocniejsze, też są mocniejsze hamulce.
jak sobie coś przypomną to dopiszę.
Widzę że jesteś z moich okolic jakbyś potrzebował pomocy w swapie, szczególnie z elektryką to pisz do mnie to chętnie pomogę.
Jak chcesz mogę Ci sprzedać swój silnik, jeździ świetnie tylko lać paliwo i olej (bierze 0,5-1l na 1000km) .
To tak, potrzebujesz kompletny silnik z wszystkimi czujnikami, rozrusznikiem, sprzęgłem i może alternatorem (na allegro podana jest zazwyczaj cena za sam goły blok z głowicami, ewentualnie kolektorami). Kompletną wiązkę, komputer. Większą ilość dodatkowych pieniędzy na pewno pochłonie wydech jego przerobienie i pospawanie a najlepiej wstawić kompletny od dawcy.
Łapy mocujące silnik są całkiem inne bo są aluminiowe i przekręcane do podłużnic a silniki R4 mają metalowe przyspawane na stałe, trzeba by je wyciąć i coś wyrzeźbić pod V6.
Jakbyś sam robił to myślę że jeśli dasz za kpl. silnik 1200 za kpl. wydech 150-300, trochę stali na wyrzeźbienie mocowań silnika, inną chłodnicę z wentylatorami 200-300zł (ma inaczej wyjścia, która może nie wejść bo pewnie masz "belkę" pod małą chłodnicę), przeniesienie napędu (półosie) są mocniejsze, też są mocniejsze hamulce.
jak sobie coś przypomną to dopiszę.
Widzę że jesteś z moich okolic jakbyś potrzebował pomocy w swapie, szczególnie z elektryką to pisz do mnie to chętnie pomogę.
Jak chcesz mogę Ci sprzedać swój silnik, jeździ świetnie tylko lać paliwo i olej (bierze 0,5-1l na 1000km) .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 26 lut 2012, 10:26
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
- Kontakt:
wiem ze na allegro jest wszystko tylko ja nie wiem co konkretnie jest mi potrzebne czyli ktore czesci sa do wydup...nia a ktore nie tego planowac jeszcze nie planuje chce sie dowiedziec bo moze prawdopodobnie wiosna zawita i zaczne rzezbic . a znasz sie na takiej przekladce dal bys rade ja zrobic samodzielnie . taki ktos bedzie mi potrzebny przy tym . zapytam tak czy w 3 tysiacach bym sie zmiescil ?
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Ten silnik pali mało paliwa, smok to 4.2Patrique pisze:Czy przy dzisiejszych cenach paliw opłaca Ci się wrzucać takiego smoka
w porównaniu do ABT czy ABK, VKa to bardzo oszczedny silnik, ale jak to przeważnie jest najczęściej wypowiadają się i błędnie mylą, ludzie który nigdy nawet nie jechali AAH czy ABC..
miras221111, do 3 tysięcy powinieneś się wyrobić jak znajdziesz nie drogi silnik, i dośc taniego człowieka który Ci to zrobi.
Hamulce wystarczy wymienić na wentylowane, chyba że już takie masz.
Potrzebujesz kompa i wiązkę wraz z silnikiem.
Skrzynia i reszta zostaje.
Mocowanie silnika w budzie wiadomo do przeróbki.
Akumulator też w inne miejsce.
Zastanów się nad 2.8, spalanie to samo jednak różnica mocy odczuwalna.
w dowodzie rejestracyjnym? z tego co się orientuję to od jakiegoś czasu silnik to część zamienna, tak jak byś zgłaszał że wymieniłeś drzwi... Skoro część zamienna to nie wiem czy trzeba koniecznie to zgłaszać, tu bym się ostro zastanawiał:)Patrique pisze:Czy przy dzisiejszych cenach paliw opłaca Ci się wrzucać takiego smoka? Dodatkowo droższe ubezpiecznie, formalności związane ze zmianą danych w dowodzie rejestracyjnym. Do tego dochodzi również zmiana hamulców, oczywiście na lepsze.
:shock:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 26 lut 2012, 10:26
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
- Kontakt:
a to zglasza zmiane silnika bede placil tyle co mam i cicho szaaa spalanie he moj pali 12 niech tamten pali 15 to nie wazne wazne ze jak depne to rakieta 2,8 ciezko znalesc jest . ja jezdizc szybko nie jezdze tylko jak trzeba to deptam lub jak ktos cwaniaczy strasznie . a czy te polosie i tak dalej leci tez do wymainy ? sprzeglo wytrzyma ? milo slyszec ze w 3 tysiach zmieszcze sie przy czym bym musial najgorzej kombinowac z wymiana ?
a moze latwiej taniej by bylo zmienic na 1,8t z A4 tam spalanie by bylo chyba mniejsze ?
a moze latwiej taniej by bylo zmienic na 1,8t z A4 tam spalanie by bylo chyba mniejsze ?
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Skrzynia i poloski moga zostac.
2.8 to nie taka rakieta jak Ci sie wydaje, ale ostatni na swiatlach juz nie bedziesz
Sprzeglo od Vki.
3tysie to taka cena ni jaka, ciężko jest powiedziec kazdy robi inaczej i rozbieżności są ogromne, począwszy od ceny części, samego silnika, i robocizny.
Co do 1.8t, to fakt, pali mniej i to sporo, ale za 3 tysiące to kupisz sam silnik.
2.8 to nie taka rakieta jak Ci sie wydaje, ale ostatni na swiatlach juz nie bedziesz
Sprzeglo od Vki.
3tysie to taka cena ni jaka, ciężko jest powiedziec kazdy robi inaczej i rozbieżności są ogromne, począwszy od ceny części, samego silnika, i robocizny.
Co do 1.8t, to fakt, pali mniej i to sporo, ale za 3 tysiące to kupisz sam silnik.
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Poza tym, tak to zazwyczaj bywa, że zaczyna się z określonym budżetem a później drugie tyle trzeba dołożyć. Więc najlepiej się dobrze zastanowić. Przełożenie motoru który bywał w innych 80siątkach będzie najprostsze. Silniki nowszych konstrukcji będą bardziej kłopotliwe.
Zasadniczo najlepiej jest kupić całe auto. Rozbitka, obesrańca - cokolwiek. Wszystkie graty będziesz miał na miejscu, reszte posprzedajesz/zezłomujesz i może wyjdziesz na zero lub przy szczęściu na plus.
Zasadniczo najlepiej jest kupić całe auto. Rozbitka, obesrańca - cokolwiek. Wszystkie graty będziesz miał na miejscu, reszte posprzedajesz/zezłomujesz i może wyjdziesz na zero lub przy szczęściu na plus.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 26 lut 2012, 10:26
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trochę znam z forumowej teorii. Z elektryką w Audi 80 radzę sobie nieźle, mam kolegę, który nieźle ogarnia sprawy mechaniczno-spawalnicze.miras221111 pisze:a znasz sie na takiej przekladce dal bys rade ja zrobic samodzielnie . taki ktos bedzie mi potrzebny przy tym .
Jeszcze muszę się przyjrzeć podłużnicom u siebie i w aucie z silnikiem R4 bo może dałoby się wywiercić w nich otwory i wspawać tulejki do przykręcenia oryginalnych łap V6.
Masz w aucie gaz? Bo do V6 szczególnie ABC najlepiej by mieć gaz sekwencyjny (nawet jeśli masz sekwencję to trzeba sterownik do 6 cylindrowych silników i zazwyczaj mocniejszy reduktor).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków