Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6 pp LPG] Nie odpala na LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

[1.6 pp LPG] Nie odpala na LPG

Post autor: ryju » 30 wrz 2012, 16:37

Wczoraj wymieniłem filterek gazu. Dziś rano nie mogłem odpalić samochodu na gazie. To samo po południu. Jak odpalę na benzynie i przerzucę na gaz to potem odpala normalnie. Dodam, że jeszcze do wczorajszego dnia normalnie palił na lpg nawet rano.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 30 wrz 2012, 17:08

nie jest tospowodowane niskimi temperaturami na zewnątrz, bo w zimie poza tym że nie odpali na lpg to jeszcze zamrozi układ doprowadzania paliwa i będzie latanie z czajnikiem.

długo tak odpalasz?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 wrz 2012, 17:50

Może któryś elektrozawór się zakleja i przy niskim napięciu podczas rozruchu się nie otwiera. Gdy nie chce odpalić weź kawałek kabla i daj plus z akumulatora na elektrozawory aż puszą gaz.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 30 wrz 2012, 21:10

Rychu82, Odkąd mam gaz to tak odpalam. Tz w sezonie letni. W zimowym odpalam na benzynie. Z moim gazem I gen nie było problemów odpalenia nawet w zimie. Za drugim razem nawet w mróz palił i ani raz mi się nie zdarzyło zamrozić parownika.

aldi, to będzie jednorazowy zabieg? Jak mogę sprawdzić ten zawór?

Musiałby być straszny zbieg okoliczności, że akurat na drugi dzień od wymiany filterka coś padło. Prędzej podczas wymiany zostało coś uszkodzone (przynajmniej tak mi sie wydaje).

Próbowałem teraz odpalić i kręce i kręce kilka razy i ani nie drgnie. Natomiast jak odpalę na benzynie i zaraz przełączę na gaz i zgaszę to bez problemu odpali na lpg... :-(

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 wrz 2012, 21:53

ryju pisze:aldi, to będzie jednorazowy zabieg? Jak mogę sprawdzić ten zawór?
Właśnie tak sprawdzisz który zawór się nie otwiera, ten na reduktorze i filtrze ciekłego gazu mają cyknąć. Jak przyłożysz napięcie a któryś będzie zablokowany to cyknie z kilkusekundowym opóźnieniem albo wcale nie da znaku życie. Jednocześnie słuchaj w parowniku zacznie syczeć wylatujący gaz.

Jeśli po włączeniu zapłonu z przełącznikiem w pozycji odpalania na gazie jest podawany gaz (zależy czy przełącznik od gazu ma taką funkcję ale powinien mieć) to włączaj i wyłączaj zapłon kilka razy to może wtedy też ruszyć.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 30 wrz 2012, 22:11

nie chodziło mi o zamarzanie parownika tylko układu do PB (nie wiem czy mono czy gaznik masz), ale historia z niedomagającym zaworem jest bardzo wiarygodna...mi tak niedomagał przy butli w poprzednim aucie , ale o tym bys wiedział bo pewnie jego cyknięcie słyszysz w kabinie przy odpalaniu

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 30 wrz 2012, 22:25

Przy odpalaniu faktycznie coś cyknie. Czyli tak powinno być? Mam gaźnik

aldi, Mam wyciągnąć plusa z elektorozaworu na reduktorze, podpiąć bezpośrednio z aku i spróbować zapalić auto? bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem :oops:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 wrz 2012, 22:40

1. Bierzesz kabel ze zdjętą izolacją z dwóch końców
2. Jeden koniec podłączasz pod plus elektrozaworu na parowniku albo filtrze gazu. Podkładasz pod wsuwkę albo dotykasz z boku aby przewód stykał się ze złączem plusowym cewki elektrozaworu.
3. Podłączasz na chwilę drugi koniec kabla do plusa.
4. Jednocześnie dokładnie słuchasz które elektrozawory cykną.
5.
a) Jeśli cykną wszystkie i w parownik zacznie syczeć gaz odłączasz kabel bo zalejesz silnik gazem i będzie ciężko go odpalić
b) jeśli nie cykną i nie będzie to poczekaj jeszcze potrzymaj podłączone z 5 sekund i słuchaj który się odezwie.
6. Jak zlokalizujesz "opóźniony" elektrozawór to możesz go rozebrać i czyścić. Uważaj aby się nie poparzyć gazem, który tryśnie gdy zaczniesz rozbierać elektrozawór fazy ciekłej.

Posprawdzaj czy wsuwki na cewkach elektrozawór siedzą ciasno i nie są skorodowane bo może to jest przyczyną późnego załączania.

Dobrze też by było sprawdzić napięcie na elektrozaworach bo może przekaźnik w przełączniku benzyna-gaz się już wypalił albo złącze we wtyczce (z tyłu) tegoż przełącznika też mogło się wypalać. Sprawdzić skąd jest brana masa na elektrozawory i zobacz czy się dobrze trzyma.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 01 paź 2012, 18:21

aldi, Sprawdziłem kabelkiem i zawory działają, jednak nie słyszę syku gazu.

Jeśli masa byłaby zła to w ogolę by się na gazie nie dało jeździć?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 01 paź 2012, 20:16

ja u siebie też nie słyszę żeby gaz syczał tylko samo stukniecie elektrozaworu po przekręceniu stacyjki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 paź 2012, 20:39

ryju, to twój problem jest jakiś dziwny, elektrozawory chodzą a gazu niema. Dużo już masz nalatane to swoim reduktorze?
Może jeszcze sprawdź czy elektrozawór na butli się odzywa.

Jeszcze jedna ważna sprawa jaki reduktor masz, pneumatyk czy elektronik. Pneumatyczny puszcza gaz dopiero gdy silnik pracuje (dochodzi do niego cieniutki wężyk podciśnieniowy, który jest podłączony do kolektora). Jeśli nie wiesz jaki masz reduktor to zrób zdjęcia reduktora z kilku stron i daj tu na forum.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 01 paź 2012, 22:58

aldi, ok 40 tysięcy. Jutro dodam foto.

W tamtym tyg zmieniałem świece (NGK) i przewody (beru) ale cały tydzień było ok. Awaria nastąpiła po wymianie filterka gazu. Zbieg okoliczności?

[ Dodano: 2012-10-02, 22:52 ]
Dziś oddałem auto do gazownika, który wyregulował instalację. Mówił, że było słabe ciśnienie na rurze do gaźnika czy jakoś tak. Podobno wszystko poprawił jednak auto nadal nie pali jak ostygnie... Już nie mam pomysłu, podobnie jak gaz-spec

[ Dodano: 2012-10-09, 20:50 ]
Witam ponownie.

Problem rozwiązany! Pojechałem do innego gazownika (tego co zakładał mi instalację). Ponownie wyregulował gaz, skasował 50zł i powiedział, że powinno działać. Dodał, że jak coś to należy spawdzić elektrozawory ale na zimnym silniku. I co się okazało elektozawór na parowniku (ten co nie nachodzi na obudowę filterka gazu) nie otwierał się do końca. Przeczyściłem no i jak na razie jest ok. Dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl