[1.6 pp LPG] Nie odpala na LPG
[1.6 pp LPG] Nie odpala na LPG
Wczoraj wymieniłem filterek gazu. Dziś rano nie mogłem odpalić samochodu na gazie. To samo po południu. Jak odpalę na benzynie i przerzucę na gaz to potem odpala normalnie. Dodam, że jeszcze do wczorajszego dnia normalnie palił na lpg nawet rano.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Rychu82, Odkąd mam gaz to tak odpalam. Tz w sezonie letni. W zimowym odpalam na benzynie. Z moim gazem I gen nie było problemów odpalenia nawet w zimie. Za drugim razem nawet w mróz palił i ani raz mi się nie zdarzyło zamrozić parownika.
aldi, to będzie jednorazowy zabieg? Jak mogę sprawdzić ten zawór?
Musiałby być straszny zbieg okoliczności, że akurat na drugi dzień od wymiany filterka coś padło. Prędzej podczas wymiany zostało coś uszkodzone (przynajmniej tak mi sie wydaje).
Próbowałem teraz odpalić i kręce i kręce kilka razy i ani nie drgnie. Natomiast jak odpalę na benzynie i zaraz przełączę na gaz i zgaszę to bez problemu odpali na lpg...
aldi, to będzie jednorazowy zabieg? Jak mogę sprawdzić ten zawór?
Musiałby być straszny zbieg okoliczności, że akurat na drugi dzień od wymiany filterka coś padło. Prędzej podczas wymiany zostało coś uszkodzone (przynajmniej tak mi sie wydaje).
Próbowałem teraz odpalić i kręce i kręce kilka razy i ani nie drgnie. Natomiast jak odpalę na benzynie i zaraz przełączę na gaz i zgaszę to bez problemu odpali na lpg...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Właśnie tak sprawdzisz który zawór się nie otwiera, ten na reduktorze i filtrze ciekłego gazu mają cyknąć. Jak przyłożysz napięcie a któryś będzie zablokowany to cyknie z kilkusekundowym opóźnieniem albo wcale nie da znaku życie. Jednocześnie słuchaj w parowniku zacznie syczeć wylatujący gaz.ryju pisze:aldi, to będzie jednorazowy zabieg? Jak mogę sprawdzić ten zawór?
Jeśli po włączeniu zapłonu z przełącznikiem w pozycji odpalania na gazie jest podawany gaz (zależy czy przełącznik od gazu ma taką funkcję ale powinien mieć) to włączaj i wyłączaj zapłon kilka razy to może wtedy też ruszyć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
1. Bierzesz kabel ze zdjętą izolacją z dwóch końców
2. Jeden koniec podłączasz pod plus elektrozaworu na parowniku albo filtrze gazu. Podkładasz pod wsuwkę albo dotykasz z boku aby przewód stykał się ze złączem plusowym cewki elektrozaworu.
3. Podłączasz na chwilę drugi koniec kabla do plusa.
4. Jednocześnie dokładnie słuchasz które elektrozawory cykną.
5.
a) Jeśli cykną wszystkie i w parownik zacznie syczeć gaz odłączasz kabel bo zalejesz silnik gazem i będzie ciężko go odpalić
b) jeśli nie cykną i nie będzie to poczekaj jeszcze potrzymaj podłączone z 5 sekund i słuchaj który się odezwie.
6. Jak zlokalizujesz "opóźniony" elektrozawór to możesz go rozebrać i czyścić. Uważaj aby się nie poparzyć gazem, który tryśnie gdy zaczniesz rozbierać elektrozawór fazy ciekłej.
Posprawdzaj czy wsuwki na cewkach elektrozawór siedzą ciasno i nie są skorodowane bo może to jest przyczyną późnego załączania.
Dobrze też by było sprawdzić napięcie na elektrozaworach bo może przekaźnik w przełączniku benzyna-gaz się już wypalił albo złącze we wtyczce (z tyłu) tegoż przełącznika też mogło się wypalać. Sprawdzić skąd jest brana masa na elektrozawory i zobacz czy się dobrze trzyma.
2. Jeden koniec podłączasz pod plus elektrozaworu na parowniku albo filtrze gazu. Podkładasz pod wsuwkę albo dotykasz z boku aby przewód stykał się ze złączem plusowym cewki elektrozaworu.
3. Podłączasz na chwilę drugi koniec kabla do plusa.
4. Jednocześnie dokładnie słuchasz które elektrozawory cykną.
5.
a) Jeśli cykną wszystkie i w parownik zacznie syczeć gaz odłączasz kabel bo zalejesz silnik gazem i będzie ciężko go odpalić
b) jeśli nie cykną i nie będzie to poczekaj jeszcze potrzymaj podłączone z 5 sekund i słuchaj który się odezwie.
6. Jak zlokalizujesz "opóźniony" elektrozawór to możesz go rozebrać i czyścić. Uważaj aby się nie poparzyć gazem, który tryśnie gdy zaczniesz rozbierać elektrozawór fazy ciekłej.
Posprawdzaj czy wsuwki na cewkach elektrozawór siedzą ciasno i nie są skorodowane bo może to jest przyczyną późnego załączania.
Dobrze też by było sprawdzić napięcie na elektrozaworach bo może przekaźnik w przełączniku benzyna-gaz się już wypalił albo złącze we wtyczce (z tyłu) tegoż przełącznika też mogło się wypalać. Sprawdzić skąd jest brana masa na elektrozawory i zobacz czy się dobrze trzyma.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
ryju, to twój problem jest jakiś dziwny, elektrozawory chodzą a gazu niema. Dużo już masz nalatane to swoim reduktorze?
Może jeszcze sprawdź czy elektrozawór na butli się odzywa.
Jeszcze jedna ważna sprawa jaki reduktor masz, pneumatyk czy elektronik. Pneumatyczny puszcza gaz dopiero gdy silnik pracuje (dochodzi do niego cieniutki wężyk podciśnieniowy, który jest podłączony do kolektora). Jeśli nie wiesz jaki masz reduktor to zrób zdjęcia reduktora z kilku stron i daj tu na forum.
Może jeszcze sprawdź czy elektrozawór na butli się odzywa.
Jeszcze jedna ważna sprawa jaki reduktor masz, pneumatyk czy elektronik. Pneumatyczny puszcza gaz dopiero gdy silnik pracuje (dochodzi do niego cieniutki wężyk podciśnieniowy, który jest podłączony do kolektora). Jeśli nie wiesz jaki masz reduktor to zrób zdjęcia reduktora z kilku stron i daj tu na forum.
aldi, ok 40 tysięcy. Jutro dodam foto.
W tamtym tyg zmieniałem świece (NGK) i przewody (beru) ale cały tydzień było ok. Awaria nastąpiła po wymianie filterka gazu. Zbieg okoliczności?
[ Dodano: 2012-10-02, 22:52 ]
Dziś oddałem auto do gazownika, który wyregulował instalację. Mówił, że było słabe ciśnienie na rurze do gaźnika czy jakoś tak. Podobno wszystko poprawił jednak auto nadal nie pali jak ostygnie... Już nie mam pomysłu, podobnie jak gaz-spec
[ Dodano: 2012-10-09, 20:50 ]
Witam ponownie.
Problem rozwiązany! Pojechałem do innego gazownika (tego co zakładał mi instalację). Ponownie wyregulował gaz, skasował 50zł i powiedział, że powinno działać. Dodał, że jak coś to należy spawdzić elektrozawory ale na zimnym silniku. I co się okazało elektozawór na parowniku (ten co nie nachodzi na obudowę filterka gazu) nie otwierał się do końca. Przeczyściłem no i jak na razie jest ok. Dzięki za pomoc.
W tamtym tyg zmieniałem świece (NGK) i przewody (beru) ale cały tydzień było ok. Awaria nastąpiła po wymianie filterka gazu. Zbieg okoliczności?
[ Dodano: 2012-10-02, 22:52 ]
Dziś oddałem auto do gazownika, który wyregulował instalację. Mówił, że było słabe ciśnienie na rurze do gaźnika czy jakoś tak. Podobno wszystko poprawił jednak auto nadal nie pali jak ostygnie... Już nie mam pomysłu, podobnie jak gaz-spec
[ Dodano: 2012-10-09, 20:50 ]
Witam ponownie.
Problem rozwiązany! Pojechałem do innego gazownika (tego co zakładał mi instalację). Ponownie wyregulował gaz, skasował 50zł i powiedział, że powinno działać. Dodał, że jak coś to należy spawdzić elektrozawory ale na zimnym silniku. I co się okazało elektozawór na parowniku (ten co nie nachodzi na obudowę filterka gazu) nie otwierał się do końca. Przeczyściłem no i jak na razie jest ok. Dzięki za pomoc.