Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 3A] Ledwo odpala na zimnym silniku, szarpie bez gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 02 wrz 2012, 19:07

Nie wiem jak wam ale mnie tu pachnie na zalewaniem przez rozruchowy.
Mogę nie mieć racji bo jestem po piwie ale chyba walą wtryski i na wolnych nie ogarnia tego przepalić.

Imbus 3 a nie 5. Nie reguluj na pałę tylko nagrzej go i wtedy miernik tak jak ziemor pisał.
Cholera strona padła i wszystkie pomoce poszły się gzić.

wombat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:45

Post autor: wombat » 02 wrz 2012, 20:05

Poszukam jakiegoś mechanika, sam tego nie zrobie, nic nie rozumiem co do mnie piszecie ;p

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 wrz 2012, 20:11

sorki za pomyłkę z tym imbusem ja sobie sam delikatnie podkręcałem przepływkę wątpię czy kogoś znajdziesz żeby się tego czepił bo boją się tego wtrysku przeważnie.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 03 wrz 2012, 16:09

Jak mieszkał byś blisko sosnowca to bym ci pomógł ale raczej nie masz tyle szczęścia :)

wombat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:45

Post autor: wombat » 04 wrz 2012, 07:56

dziś rano jak próbowałem odpalić dziada, zauważyłem że w momencie jak ledwo chodzi to nachrzania z wydechu jakimś płynem (paliwem?) - po zagrzaniu przestaje, co to moze byc?

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 04 wrz 2012, 18:52

Paliwo to nie raczej para/wilgoć.
Ogólnie jak dobrze pali to woda leci.

wombat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:45

Post autor: wombat » 10 wrz 2012, 08:11

Naprawione, winowajcą okazał się czujnik temperatury.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 29 wrz 2012, 16:45

I odpala Ci teraz normalnie? Ja mam też kłopoty z odpalaniem na benzynie, ale czujnik raczej mam dobry...
20°C - 2,44kΩ
30°C - 1,63kΩ
40°C - 1,18kΩ
50°C - 820Ω
60°C - 590Ω
70°C - 420Ω
80°C - 310Ω
85°C - 270Ω
90°C - 240Ω
95°C - 202Ω
PieterB pisze:to może pomogę:
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω
Chyba że dla 3A rezystancje są inne niż w ABK?
Jeszcze sprawdzę wtrysk rozruchowy, może leje za dużo. Bo wydaje mi się że zalewa świece przy odpalaniu. Po przekręceniu wchodzi na obroty i odrazu gaśnie, jak odpali za pierwszym (co się zdarza) i go nie zdławi to jest git, a jak nie odpali za pierwszym to trzeba później piłować co i tak nic nie daje, najlepiej poczekać kilka minut i próbować znowu, wygląda to właśnie tak jakby się zalewał.


[ Dodano: 2012-09-29, 16:49 ]
Rozruchowy jest dobry, pryska ładnie rozproszoną benzyną, nie cieknie z niego nic.
Regulator ciśnienia paliwa chyba nadaje się na śmietnik. Nowy filtr powietrza (przejechane 2000km) zalany benzyną w miejscu gdzie wchodzi krótki gumowy wężyk właśnie od tego regulatora, górna pokrywa filtra w pobliżu wejścia wężyka też z benzyny. Chyba nie powinna cofać się nim benzyna?
Tak wygląda filtr
Obrazek


A tutaj regulator i ten czarny wężyk
Obrazek

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 29 wrz 2012, 19:50

Moim zdaniem to paliwo na filtrze leje się z tłoka rozdzielacza. Nie wiem nie widziałem ale tak to wygląda.
Jak sprawdzałem stary rozdzielacz to właśnie z wytartego tłoka tak mi lecaiało paliwo i w tym miejscu było mokro.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 01 paź 2012, 14:19

To tak, paliwo leje się z regulatora paliwa. We wspomnianym wcześniej wężyku jest benzyna, w wyjściu regulatora są krople benzyny.

Leje jeszcze z tego miejsca, to jest początek łapy od klapki przepływomierza. Sry za jakość
Obrazek
Samochód przed sprawdzeniem pochodził kilka minut na pb, z regulatora lało się dość benzyny bo było mokro, ale w tym miejscu co na zdjęciu wyżej było sucho, wywnioskowałem że się stamtąd leje po plamie na filtrze, no i to miejsce trochę zżółkło od benzyny. Ile jej się stamtąd leje cholera wie, plama jest mniejsza niż ta od regulatora.

Obrazek

wombat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:45

Post autor: wombat » 02 paź 2012, 12:13

a u mnie problem powrócił, dokładnie te same objawy, odpala bez problemu, ale nie trzyma obrotów i po chwili gaśnie. Póki co, za drugim odpaleniem zaskakuje i jest ok, albo jak wcisne lekko pedał gazu przy odpaleniu to zaskakuje za 1 razem. Oby sie nie pogorszyło jeszcze...

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 02 paź 2012, 18:10

W jednej książce wyczytałem że silniki na mechanicznym wtrysku odpala się z otwartą małą przepustnicą a na gorącym z pełnym otwaqrciem obu przepustnic.

wombat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:45

Post autor: wombat » 03 paź 2012, 10:15

rafalaudi1 pisze:W jednej książce wyczytałem że silniki na mechanicznym wtrysku odpala się z otwartą małą przepustnicą a na gorącym z pełnym otwaqrciem obu przepustnic.
Obu przepustnic? Czyli, że co?


W książce "Audi 80 - Sam naprawiam samochód", Etzolda wyczytałem, że ten silnik należy odpalać na zimno z wciśniętym pedałem gazu na full, a na ciepło z wciśniętym tylko troche. Ja tak robie i póki co odpala i pracuje git.

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 09 paź 2012, 20:44

Faktycznie jakby lepiej mi palił na benzynce gdy wciśnę pedał na full. Ale to jeszcze nie to. Na ciepłym w ogóle nie wciskam pedału, z wciśniętym nawet lekko nie zaskakuje. Ale fakt jest taki, że układ pb mam jak po wojnie...

Wypowie się ktoś co do tego cieknięcia benzyny spod rozdzielacza? Jakie mogą być tego objawy w pracy silnika? Da się to jakoś uszczelnić czy należy wymienić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl