Jak mu to nie przeszkadza to może ...jak by coś to mam na zbyciu taki nastawnik ,elegancko wyczyszczony i ustawiony 8-)Fighter001 pisze:Wtryski byly gorzej niz zajechane teraz sa od afn i jest duuuuza roznica. jakies tam falowanie jeszcze jest ale auto jeszcze dobrze nie odpowietrzone. Mysle ze nastawnik i tak bedzie do wyczyszczenia.
Auto podlaczylismy pod vaga i dalej dawka faluje i obroty skacza od 840 do 861rpm wiec nastawnik do czyszczenia. Pytanie za 100pkt. :mrgreen: czy brat moze tymczasowo tak jezdzic? Do ogarniecia / znalezienia innego nastawnika?
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
problem już rozwiązany winny był pasek rozrządu który przeskoczył na wale o jeden ząbekMUNIOR pisze:Coś nie halo z kątem wtrysku ,zrób statycznie blok 000 i przełacz w nastawy podstawowe .Te logi 004 są w basic seting :?: bo jeżeli tak ,to pompa nie przestawia prawidłowo kąta wtrysku ...Powodem może być np.przycierający się zaworek ciśnienia wewnetrznego ,lub n108 ,ewentualnie zabite syfem sitko na n108darek1231 pisze:Witam
czy mógł by ktoś zerknąć na ten log http://vaglog.rtnet.pl/darek1231_96932.html
ostatnio silnik stracił trochę na mocy i słychać w nim takie równomierne ciche stukanie a nie wiem co jest powodem tego że wymagane wyprzedzenie zapłonu jest takie duże
zapomniałem napisać że dzieje się to w golfie 3 1Z silnik podczas sprawdzania był nagrzany
płakać na pewno nie będę :mrgreen:axell pisze:Się nie ma z czego śmiać, ciesz się że tylko o jeden bo byś zawory prostowałdarek1231 pisze:winny był pasek rozrządu który przeskoczył na wale o jeden ząbek
Zmień mechanika lub ewentualnie kupuj części lepszej jakości.
mechanika nie zmienię ponieważ sam wszystko robię
a pasek przeskoczył bo był po prostu za słabo naciągnięty przez poprzedniego właściciela
Witam.Mam wielką prośbę czy ktoś znający się na rzeczy byłby tak dobry i spojrzałby oraz ocenił wstępnie "kondycje" mojej niuni,niepokoją mnie ,może niepotrzebnie punkty 000=10,003=2i3,004=2i3.
Dopiero zacząłem moją przygodę z VAGCOM-em a tu na dokładkę język angielski,niestety są to na razie testy statyczne (siada mi szybko bateria w lapku ,oczekuję na zasilacz do auta).Wiem że na naszym forum są wyznaczone strony do zmieszczania zdjęć ale czekam wciąż na maila aktywacyjnego z fotosika.pl.
Jeżeli "zamoczyłem" to przepraszam.Pozdrawiam.
Dopiero zacząłem moją przygodę z VAGCOM-em a tu na dokładkę język angielski,niestety są to na razie testy statyczne (siada mi szybko bateria w lapku ,oczekuję na zasilacz do auta).Wiem że na naszym forum są wyznaczone strony do zmieszczania zdjęć ale czekam wciąż na maila aktywacyjnego z fotosika.pl.
Jeżeli "zamoczyłem" to przepraszam.Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A po kiego ci ten fotosik :?: nie utrudniaj sobie i innym życia 8-) ,bo mało komu zechce się rozpakowywać pliki spakowane winrarem tu się wkleja logi <ok> http://vaglog.rtnet.pl/ A po logach czy to statycznych czy dynamicznych ,nie da się ocenić kondycji silnika ,bo nawet żyletę ,można rozregulować na maxa co najwyżej można stwierdzić czy paramerty typu dawka , kąt wtrysku ,temperatury itd. są ok. A w teście dynamicznym można sprawdzić , czy różne parametry osiągają żądane przez komputer wartosciQWON pisze:Mam wielką prośbę czy ktoś znający się na rzeczy byłby tak dobry i spojrzałby oraz ocenił wstępnie "kondycje" mojej niuni,niepokoją mnie ,może niepotrzebnie punkty 000=10,003=2i3,004=2i3.
Dopiero zacząłem moją przygodę z VAGCOM-em a tu na dokładkę język angielski,niestety są to na razie testy statyczne (siada mi szybko bateria w lapku ,oczekuję na zasilacz do auta).Wiem że na naszym forum są wyznaczone strony do zmieszczania zdjęć ale czekam wciąż na maila aktywacyjnego z fotosika.pl.
Panowie bardzo proszę o analizę logów, jeden i drugi pomiar na rozgrzanym silniku:
1 - tylko przekręcona stacyjka - silnik nieuruchomiony.
2 - silnik odpalony
Zdziwiła mnie duża różnica w bloku 10.
Silnik pracuje bardzo ładnie ale niestety mam poranne problemy z odpaleniem - mam wrażenie ze paliwo się cofa wiec zakładam pompkę z zaworkiem na dniach.
Jutro jeszcze zrobię pomiar na zimnym silniku - ciekawe co z tego wyjdzie.
----------------------------
Na zimnym silniku niby wszystko jest ok poza temperatura zasysanego powietrza 7 pole.
Na zimnym silniku pokazuje 76 a na rozgrzanym 80!! - tj cały czas powietrze było ciepłe??
Czy to oznacza ze czujnik temperatury z rury miedzy IC a kolektorem do wymiany??
Jak jest nr tego czujnika??
1 - tylko przekręcona stacyjka - silnik nieuruchomiony.
2 - silnik odpalony
Zdziwiła mnie duża różnica w bloku 10.
Silnik pracuje bardzo ładnie ale niestety mam poranne problemy z odpaleniem - mam wrażenie ze paliwo się cofa wiec zakładam pompkę z zaworkiem na dniach.
Jutro jeszcze zrobię pomiar na zimnym silniku - ciekawe co z tego wyjdzie.
----------------------------
Na zimnym silniku niby wszystko jest ok poza temperatura zasysanego powietrza 7 pole.
Na zimnym silniku pokazuje 76 a na rozgrzanym 80!! - tj cały czas powietrze było ciepłe??
Czy to oznacza ze czujnik temperatury z rury miedzy IC a kolektorem do wymiany??
Jak jest nr tego czujnika??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W bloku 000 masz niby wszystko ...niby ,bo nie jest to w normalnych jednostkach i trzeba przeliczać musisz się trochę pomęczyć żeby to zinterpretować Gdybyś miał nowszy sterownik ,to wystrczyło by kliknąć na pozostałe bloki i tam wszystko jest w normalnych jednostkach ...Wostok pisze:Na zimnym silniku niby wszystko jest ok poza temperatura zasysanego powietrza 7 pole.
Na zimnym silniku pokazuje 76 a na rozgrzanym 80!! - tj cały czas powietrze było ciepłe??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zdrowy czy nie zdrowy moze mieć od 840 do 900 , zwykle ori jest 840 i wartość 128 w adaptacjach ,ale 860 są zdrowsze ,bo mniej się trzepie ,a na zimę i 900 nie jest wcale za dużogruszek01 pisze:jakie wolne obroty powinien miec zdrowy sprawny 1z
Dziwne :shock: ,choć to automat ,wiec możliwe że w nich jest inaczejgruszek01 pisze:miał 819 adaptacjami podniosłem na 840 i to juz koniec
to jest ok ,o ile sprawdzane w BSgruszek01 pisze:początek tłoczenia ustawiony 51aczkolwiek faluje od 49-53
to równieżgruszek01 pisze:dawka paliwa 27
ale to już niegruszek01 pisze:kopci na wolnych strasznie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żaden dowód że jest żle zrobione ,da się zrobić tak samo idealnie na "flamaster "pod warunkiem że wczesniej wszystko było ok .Partacz spotrafi spier....robotę bez wzgledu na to czy zbija koło czy nie . Zbijanie koła to nadgorliwość i żaden wyznacznik fachowo wymienionego rozrządugruszek01 pisze:dzis zauwazyłem ze jakis rzeżnik zmieniał rozrząd zrobił sobie znaki flamastrem
Do sprawdzenia kąt wtrysku w BS ,jak jest ok .to rozrzad na znaki ,blokada w koło pompy wtryskowej ,zrzucasz pokrywę zaworów ,patrzysz na wycięcie w wałku i wszystko już wiesz <ok>gruszek01 pisze: troche twardo chodzi na tych ustawieniach
hehe rozrząd w 1z zwalałem ze 100razy wiec wiem co i jakale biorąc pod uwage ze poprzedni własciciel na pytanie kiedy wymieniał olej w automatycznej skrzyni odpowiedział ze sie nie wymienia oleju w skrzyni a filtr oleju miał date produkcji 94r itp
to zakładam ze rozrząd przestawiony na bank na początku kąt w bs był 13
zauwazyłem tez ze pali jak smok 10litrów lekko
to zakładam ze rozrząd przestawiony na bank na początku kąt w bs był 13
zauwazyłem tez ze pali jak smok 10litrów lekko
Witam
Jako ze posiadam 2szt audi 80 b4 1,9TDI 1Z w avancie pierwsze uzytkuje od 2007 rok prod 93(bosch) a drugie rok prod 94(pierburg) nabylem w czerwcu tego roku i postamowilem kupic fejs od Viakena:)
Połączyłem sie z jednym i drugim:) Tyle że nie za bardzo sie na tym znam:(
Pierwszy poszedł Pierburg i wywalilo mi na nim błąd 00550 wiec zrobiłem nieudolne logi (cały czas sie ucze obsługi vag:) no i padła mi bateria w lapku:/
Zamieszcze to co udało mi sie zapisac
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101753.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101754.html
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101755.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101756.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101757.html
Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101758.html
Grupy: 006 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101759.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101760.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101761.html
w audi z przepływka bosch wyswietliło mi nastepujace bledy
00513
00588
01025
I teraz moja prosba o pomoc w zdiagnozowaniu usterki audi z przepływka pierburg bo z bosch'em moze sobie jakos poradze:)
Jako ze posiadam 2szt audi 80 b4 1,9TDI 1Z w avancie pierwsze uzytkuje od 2007 rok prod 93(bosch) a drugie rok prod 94(pierburg) nabylem w czerwcu tego roku i postamowilem kupic fejs od Viakena:)
Połączyłem sie z jednym i drugim:) Tyle że nie za bardzo sie na tym znam:(
Pierwszy poszedł Pierburg i wywalilo mi na nim błąd 00550 wiec zrobiłem nieudolne logi (cały czas sie ucze obsługi vag:) no i padła mi bateria w lapku:/
Zamieszcze to co udało mi sie zapisac
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101753.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101754.html
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101755.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101756.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101757.html
Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101758.html
Grupy: 006 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101759.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101760.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/rafbud_101761.html
w audi z przepływka bosch wyswietliło mi nastepujace bledy
00513
00588
01025
I teraz moja prosba o pomoc w zdiagnozowaniu usterki audi z przepływka pierburg bo z bosch'em moze sobie jakos poradze:)