Fighter001 pisze:Wtryski byly gorzej niz zajechane teraz sa od afn i jest duuuuza roznica. jakies tam falowanie jeszcze jest ale auto jeszcze dobrze nie odpowietrzone. Mysle ze nastawnik i tak bedzie do wyczyszczenia.
Auto podlaczylismy pod vaga i dalej dawka faluje i obroty skacza od 840 do 861rpm wiec nastawnik do czyszczenia. Pytanie za 100pkt. :mrgreen: czy brat moze tymczasowo tak jezdzic? Do ogarniecia / znalezienia innego nastawnika?
Jak mu to nie przeszkadza to może ...jak by coś to mam na zbyciu taki nastawnik ,elegancko wyczyszczony i ustawiony 8-)
darek1231 pisze:Witam
czy mógł by ktoś zerknąć na ten log http://vaglog.rtnet.pl/darek1231_96932.html
ostatnio silnik stracił trochę na mocy i słychać w nim takie równomierne ciche stukanie a nie wiem co jest powodem tego że wymagane wyprzedzenie zapłonu jest takie duże
zapomniałem napisać że dzieje się to w golfie 3 1Z silnik podczas sprawdzania był nagrzany
Coś nie halo z kątem wtrysku ,zrób statycznie blok 000 i przełacz w nastawy podstawowe .Te logi 004 są w basic seting :?: bo jeżeli tak ,to pompa nie przestawia prawidłowo kąta wtrysku ...Powodem może być np.przycierający się zaworek ciśnienia wewnetrznego ,lub n108 ,ewentualnie zabite syfem sitko na n108
problem już rozwiązany winny był pasek rozrządu który przeskoczył na wale o jeden ząbek
darek1231 pisze:winny był pasek rozrządu który przeskoczył na wale o jeden ząbek
Się nie ma z czego śmiać, ciesz się że tylko o jeden bo byś zawory prostował
Zmień mechanika lub ewentualnie kupuj części lepszej jakości.
płakać na pewno nie będę :mrgreen:
mechanika nie zmienię ponieważ sam wszystko robię
a pasek przeskoczył bo był po prostu za słabo naciągnięty przez poprzedniego właściciela
Witam.Mam wielką prośbę czy ktoś znający się na rzeczy byłby tak dobry i spojrzałby oraz ocenił wstępnie "kondycje" mojej niuni,niepokoją mnie ,może niepotrzebnie punkty 000=10,003=2i3,004=2i3.
Dopiero zacząłem moją przygodę z VAGCOM-em a tu na dokładkę język angielski,niestety są to na razie testy statyczne (siada mi szybko bateria w lapku ,oczekuję na zasilacz do auta).Wiem że na naszym forum są wyznaczone strony do zmieszczania zdjęć ale czekam wciąż na maila aktywacyjnego z fotosika.pl.
Jeżeli "zamoczyłem" to przepraszam.Pozdrawiam.
QWON pisze:Mam wielką prośbę czy ktoś znający się na rzeczy byłby tak dobry i spojrzałby oraz ocenił wstępnie "kondycje" mojej niuni,niepokoją mnie ,może niepotrzebnie punkty 000=10,003=2i3,004=2i3.
Dopiero zacząłem moją przygodę z VAGCOM-em a tu na dokładkę język angielski,niestety są to na razie testy statyczne (siada mi szybko bateria w lapku ,oczekuję na zasilacz do auta).Wiem że na naszym forum są wyznaczone strony do zmieszczania zdjęć ale czekam wciąż na maila aktywacyjnego z fotosika.pl.
A po kiego ci ten fotosik :?: nie utrudniaj sobie i innym życia 8-) ,bo mało komu zechce się rozpakowywać pliki spakowane winrarem tu się wkleja logi <ok> http://vaglog.rtnet.pl/ A po logach czy to statycznych czy dynamicznych ,nie da się ocenić kondycji silnika ,bo nawet żyletę ,można rozregulować na maxa co najwyżej można stwierdzić czy paramerty typu dawka , kąt wtrysku ,temperatury itd. są ok. A w teście dynamicznym można sprawdzić , czy różne parametry osiągają żądane przez komputer wartosci
Panowie bardzo proszę o analizę logów, jeden i drugi pomiar na rozgrzanym silniku:
1 - tylko przekręcona stacyjka - silnik nieuruchomiony.
2 - silnik odpalony
Zdziwiła mnie duża różnica w bloku 10.
Silnik pracuje bardzo ładnie ale niestety mam poranne problemy z odpaleniem - mam wrażenie ze paliwo się cofa wiec zakładam pompkę z zaworkiem na dniach.
Jutro jeszcze zrobię pomiar na zimnym silniku - ciekawe co z tego wyjdzie.
----------------------------
Na zimnym silniku niby wszystko jest ok poza temperatura zasysanego powietrza 7 pole.
Na zimnym silniku pokazuje 76 a na rozgrzanym 80!! - tj cały czas powietrze było ciepłe??
Czy to oznacza ze czujnik temperatury z rury miedzy IC a kolektorem do wymiany??
Jak jest nr tego czujnika??
Wostok pisze:Na zimnym silniku niby wszystko jest ok poza temperatura zasysanego powietrza 7 pole.
Na zimnym silniku pokazuje 76 a na rozgrzanym 80!! - tj cały czas powietrze było ciepłe??
W bloku 000 masz niby wszystko ...niby ,bo nie jest to w normalnych jednostkach i trzeba przeliczać musisz się trochę pomęczyć żeby to zinterpretować Gdybyś miał nowszy sterownik ,to wystrczyło by kliknąć na pozostałe bloki i tam wszystko jest w normalnych jednostkach ...
jakie wolne obroty powinien miec zdrowy sprawny 1z
bo obecnie mam avanta 94r w automacie i telepie buda jak niewiem co
miał 819 adaptacjami podniosłem na 840 i to juz koniec
początek tłoczenia ustawiony 51aczkolwiek faluje od 49-53
dawka paliwa 27
kopci na wolnych strasznie
gruszek01 pisze:jakie wolne obroty powinien miec zdrowy sprawny 1z
Zdrowy czy nie zdrowy moze mieć od 840 do 900 , zwykle ori jest 840 i wartość 128 w adaptacjach ,ale 860 są zdrowsze ,bo mniej się trzepie ,a na zimę i 900 nie jest wcale za dużo
gruszek01 pisze:miał 819 adaptacjami podniosłem na 840 i to juz koniec
Dziwne :shock: ,choć to automat ,wiec możliwe że w nich jest inaczej
gruszek01 pisze:początek tłoczenia ustawiony 51aczkolwiek faluje od 49-53
dzis zauwazyłem ze jakis rzeżnik zmieniał rozrząd zrobił sobie znaki flamastrem zamiast zblokować wałek i pompę troche twardo chodzi na tych ustawieniach
gruszek01 pisze:dzis zauwazyłem ze jakis rzeżnik zmieniał rozrząd zrobił sobie znaki flamastrem
Żaden dowód że jest żle zrobione ,da się zrobić tak samo idealnie na "flamaster "pod warunkiem że wczesniej wszystko było ok .Partacz spotrafi spier....robotę bez wzgledu na to czy zbija koło czy nie . Zbijanie koła to nadgorliwość i żaden wyznacznik fachowo wymienionego rozrządu
gruszek01 pisze: troche twardo chodzi na tych ustawieniach
Do sprawdzenia kąt wtrysku w BS ,jak jest ok .to rozrzad na znaki ,blokada w koło pompy wtryskowej ,zrzucasz pokrywę zaworów ,patrzysz na wycięcie w wałku i wszystko już wiesz <ok>
hehe rozrząd w 1z zwalałem ze 100razy wiec wiem co i jakale biorąc pod uwage ze poprzedni własciciel na pytanie kiedy wymieniał olej w automatycznej skrzyni odpowiedział ze sie nie wymienia oleju w skrzyni a filtr oleju miał date produkcji 94r itp
to zakładam ze rozrząd przestawiony na bank na początku kąt w bs był 13
zauwazyłem tez ze pali jak smok 10litrów lekko
w audi z przepływka bosch wyswietliło mi nastepujace bledy
00513
00588
01025
I teraz moja prosba o pomoc w zdiagnozowaniu usterki audi z przepływka pierburg bo z bosch'em moze sobie jakos poradze:)