[Audi B4 1.9TDI 1Z] Brak mocy
[Audi B4 1.9TDI 1Z] Brak mocy
Witam od niedawna posiadam Audi 90 b4 1.9TDI silnik 1Z z 1994r
Mianowicie problem polega na tym iż samochód bardzo słabo przyśpiesza, dodatkowo nie dymi lekko na 1 i 2 biegu, pozostałe biegi bardzo są zamulone jak i sama jazda tym samochodem. Dodatkowo przy mocno wciśniętym pedale gazu potrafiło autem szarpać jak by miał czkawkę.
Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia, zawór N75, nastawnik pompy został wyczyszczony (Stawiałem na szarpanie-bez zmian po czyszczeniu) Nowy filtr paliwa,
Na dniach wymienię rozrząd, olej+filtr oraz czujniki temp jak i termostat.
Nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny barku mocy w tym silniku (90KM)
Po odłączeniu przepływki auto strasznie zamula więc stawiam,że raczej jest oki. Turbina nie ma luzów i brak oleju w układzie turbiny.
Mianowicie problem polega na tym iż samochód bardzo słabo przyśpiesza, dodatkowo nie dymi lekko na 1 i 2 biegu, pozostałe biegi bardzo są zamulone jak i sama jazda tym samochodem. Dodatkowo przy mocno wciśniętym pedale gazu potrafiło autem szarpać jak by miał czkawkę.
Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia, zawór N75, nastawnik pompy został wyczyszczony (Stawiałem na szarpanie-bez zmian po czyszczeniu) Nowy filtr paliwa,
Na dniach wymienię rozrząd, olej+filtr oraz czujniki temp jak i termostat.
Nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny barku mocy w tym silniku (90KM)
Po odłączeniu przepływki auto strasznie zamula więc stawiam,że raczej jest oki. Turbina nie ma luzów i brak oleju w układzie turbiny.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wegiel pisze:Witam od niedawna posiadam Audi 90 b4 1.9TDI silnik 1Z z 1994r
Nie wydaje mi się żeby miał pierburga :mrgreen: Po tym <ok>Ganimadeus pisze:masz pierburga to korzystaj z tego, że możesz zrobić praktycznie wszystko ;]
Stary bosch i zapewne standardowo jak to w większości z nich niedomagania wszystkiego po trochu : nastawnika ,ciśnienia doładowania itd logów dynamicznych robić nie ma sensu ,bo co prawda można zrobić jedyny dostępny blok 000 ,tyle że zinterpretować ich nie będzie komu Jedyne wężyki który mogą mieć na cokolwiek wpływ to dwa przy n75 ,ale zwykle nawet gdy się zdejmie wężyk z gruszki WG ,to i tak wysokosć ciśnienia w dolocie nie przekracza 1 bara....Zdecydowana większość niby zupełnie sprawnych "boschów " z jakimi miałem do czynienia i którymi miałem okazję sie przejechać , ma coś takiego co określiłbym tak : wciskasz gaz i czekasz na reakcję ...i nie można sie doczekaćWegiel pisze:Puszka powietrza ma 3 wejścia a przepływka w filtrze jest dość specyficzna bo klapkowa.
Ostatnio zmieniony 04 paź 2012, 20:03 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
hmm sprawdzałem w paliwie mikroskopijne kropeczki powietrza można wyłapać ale nie są to pęcherzyki powietrze 1mm, O którym filtrze mówisz? I na jaki zamienić? Paliwowy mam wymieniony mam ten wkład wkręcany długiKrzysiek 84 pisze:Przyjrzyj sie czy nie masz powietrza w Paliwie, a jesli bedziesz juz zmieniac filtr to zastosuj inny niż ten nasz który jest używany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedyny skuteczny i w 100% pewny sposób, to pozbyć się tego badziewnego starego osprzętu i zrobic sobie przekłądkę na nowszy ...Wtedy nawet jak się coś dzieje to przynajmniej dzieki pełnej diagnostyce ,wprawne oko zawsze znajdzie przyczynę niedomagań ...na boschu nie jest to możliwe i trzeba szukać po omacku Taka metoda polega na podmienianiu podejrzanych elementów ,trzeba mieć dużo czasu i 100% pewne części ,co dla większosci przeciętnych użytkowników starego boscha jest praktycznie niemożliweWegiel pisze:Fakt w kompie można tylko grupe 0000 sprawdzić i nic więcej... Jakieś pomysły co by ożywić te auto?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Obudowa filtra powietrza z przepływomierzem i wtyczką, Nastawnik pompy wtryskowej indukcyjny, komp z wtyczka od nowszych tdi od 94r.Wegiel pisze:Czyli co dokładnie proponujecie? Wymiana czego dokładnie by wchodziła w grę?
Zapytaj Muniora , on zajmuje sie tymi sprawami, choć dla Ciebie to najbliżej bedzie do Endriu210 https://audi80.pl/endriu210,u,7112.htm
A jeśli chodzi o filtry to mozna zastosować :
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... ltron.html
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... ltron.html
pierwszy pasuje idealnie. U siebie mam założone nowe przewody i mam sporo zapasu wieć moge sobie pozwolic założyc i te pozostałe.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Trzeba osoby ktora ma pojecie o tym i podłączy wszystko. Endriu i Munior znaja sie na rzeczy, ja na wiosne tez swego przekładam.Wegiel pisze:Filtr paliwa wymieniłem kilka dni temu. Jaki może być koszt pozostałych elementów:
Obudowa+ przepływka+wtyczka
Nastawnik indukcyjny
Komp
Coś jeszcze by trzeba było?
Graty gdzieś z 700 zł by kosztowały i plus robocizna
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
patrz ile tematów
patrz ile tematów