[Audi B4 1.9TDI 1Z] Brak mocy
[Audi B4 1.9TDI 1Z] Brak mocy
Witam od niedawna posiadam Audi 90 b4 1.9TDI silnik 1Z z 1994r
Mianowicie problem polega na tym iż samochód bardzo słabo przyśpiesza, dodatkowo nie dymi lekko na 1 i 2 biegu, pozostałe biegi bardzo są zamulone jak i sama jazda tym samochodem. Dodatkowo przy mocno wciśniętym pedale gazu potrafiło autem szarpać jak by miał czkawkę.
Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia, zawór N75, nastawnik pompy został wyczyszczony (Stawiałem na szarpanie-bez zmian po czyszczeniu) Nowy filtr paliwa,
Na dniach wymienię rozrząd, olej+filtr oraz czujniki temp jak i termostat.
Nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny barku mocy w tym silniku (90KM)
Po odłączeniu przepływki auto strasznie zamula więc stawiam,że raczej jest oki. Turbina nie ma luzów i brak oleju w układzie turbiny.
Mianowicie problem polega na tym iż samochód bardzo słabo przyśpiesza, dodatkowo nie dymi lekko na 1 i 2 biegu, pozostałe biegi bardzo są zamulone jak i sama jazda tym samochodem. Dodatkowo przy mocno wciśniętym pedale gazu potrafiło autem szarpać jak by miał czkawkę.
Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia, zawór N75, nastawnik pompy został wyczyszczony (Stawiałem na szarpanie-bez zmian po czyszczeniu) Nowy filtr paliwa,
Na dniach wymienię rozrząd, olej+filtr oraz czujniki temp jak i termostat.
Nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny barku mocy w tym silniku (90KM)
Po odłączeniu przepływki auto strasznie zamula więc stawiam,że raczej jest oki. Turbina nie ma luzów i brak oleju w układzie turbiny.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wegiel pisze:Witam od niedawna posiadam Audi 90 b4 1.9TDI silnik 1Z z 1994r
Nie wydaje mi się żeby miał pierburga :mrgreen: Po tym <ok>Ganimadeus pisze:masz pierburga to korzystaj z tego, że możesz zrobić praktycznie wszystko ;]
Stary bosch i zapewne standardowo jak to w większości z nich niedomagania wszystkiego po trochu : nastawnika ,ciśnienia doładowania itdWegiel pisze:Puszka powietrza ma 3 wejścia a przepływka w filtrze jest dość specyficzna bo klapkowa.



Ostatnio zmieniony 04 paź 2012, 20:03 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5506
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
hmm sprawdzałem w paliwie mikroskopijne kropeczki powietrza można wyłapać ale nie są to pęcherzyki powietrze 1mm, O którym filtrze mówisz? I na jaki zamienić? Paliwowy mam wymieniony mam ten wkład wkręcany długiKrzysiek 84 pisze:Przyjrzyj sie czy nie masz powietrza w Paliwie, a jesli bedziesz juz zmieniac filtr to zastosuj inny niż ten nasz który jest używany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedyny skuteczny i w 100% pewny sposób, to pozbyć się tego badziewnego starego osprzętu i zrobic sobie przekłądkę na nowszy ...Wtedy nawet jak się coś dzieje to przynajmniej dzieki pełnej diagnostyce ,wprawne oko zawsze znajdzie przyczynę niedomagań ...na boschu nie jest to możliwe i trzeba szukać po omackuWegiel pisze:Fakt w kompie można tylko grupe 0000 sprawdzić i nic więcej... Jakieś pomysły co by ożywić te auto?



- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5506
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Obudowa filtra powietrza z przepływomierzem i wtyczką, Nastawnik pompy wtryskowej indukcyjny, komp z wtyczka od nowszych tdi od 94r.Wegiel pisze:Czyli co dokładnie proponujecie? Wymiana czego dokładnie by wchodziła w grę?
Zapytaj Muniora , on zajmuje sie tymi sprawami, choć dla Ciebie to najbliżej bedzie do Endriu210 https://audi80.pl/endriu210,u,7112.htm
A jeśli chodzi o filtry to mozna zastosować :
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... ltron.html
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... ltron.html
pierwszy pasuje idealnie. U siebie mam założone nowe przewody i mam sporo zapasu wieć moge sobie pozwolic założyc i te pozostałe.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5506
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Trzeba osoby ktora ma pojecie o tym i podłączy wszystko. Endriu i Munior znaja sie na rzeczy, ja na wiosne tez swego przekładam.Wegiel pisze:Filtr paliwa wymieniłem kilka dni temu. Jaki może być koszt pozostałych elementów:
Obudowa+ przepływka+wtyczka
Nastawnik indukcyjny
Komp
Coś jeszcze by trzeba było?
Graty gdzieś z 700 zł by kosztowały i plus robocizna