Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 1.9TDI 1Z] Brak mocy

Zablokowany
Wegiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 paź 2012, 10:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

[Audi B4 1.9TDI 1Z] Brak mocy

Post autor: Wegiel » 04 paź 2012, 13:42

Witam od niedawna posiadam Audi 90 b4 1.9TDI silnik 1Z z 1994r

Mianowicie problem polega na tym iż samochód bardzo słabo przyśpiesza, dodatkowo nie dymi lekko na 1 i 2 biegu, pozostałe biegi bardzo są zamulone jak i sama jazda tym samochodem. Dodatkowo przy mocno wciśniętym pedale gazu potrafiło autem szarpać jak by miał czkawkę.

Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia, zawór N75, nastawnik pompy został wyczyszczony (Stawiałem na szarpanie-bez zmian po czyszczeniu) Nowy filtr paliwa,
Na dniach wymienię rozrząd, olej+filtr oraz czujniki temp jak i termostat.

Nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny barku mocy w tym silniku (90KM)

Po odłączeniu przepływki auto strasznie zamula więc stawiam,że raczej jest oki. Turbina nie ma luzów i brak oleju w układzie turbiny.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 04 paź 2012, 13:58

Nie masz opcji zrobić logów? Tak będzie najprościej i najszybciej zdiagnozuje się przyczynę zwłaszcza, że masz pierburga to korzystaj z tego, że możesz zrobić praktycznie wszystko ;]

DSVTone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 22 paź 2010, 19:22

Post autor: DSVTone » 04 paź 2012, 14:06

Siemka, sprawdziłbym czy na pewno wszystkie wężyki od podciśnienia są prawidłowo podłączone. Taka przyczyna była u mnie. Sprawdziłbym też jak się ma wtrysk sterujący, no i oczywiście nastawnik pompy, a o szczelności układu paliwowego nie wspomnę. Do tego odczyt błędów i logi.

Wegiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 paź 2012, 10:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Wegiel » 04 paź 2012, 14:27

Z logami problem nie ma za bardzo kto zrobić i ciężkie dojście do Vaga wężyki raczje oki podłączone. Puszka powietrza ma 3 wejścia a przepływka w filtrze jest dość specyficzna bo klapkowa.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 paź 2012, 17:55

Wegiel pisze:Witam od niedawna posiadam Audi 90 b4 1.9TDI silnik 1Z z 1994r
Ganimadeus pisze:masz pierburga to korzystaj z tego, że możesz zrobić praktycznie wszystko ;]
Nie wydaje mi się żeby miał pierburga :mrgreen: Po tym <ok>
Wegiel pisze:Puszka powietrza ma 3 wejścia a przepływka w filtrze jest dość specyficzna bo klapkowa.
Stary bosch i zapewne standardowo jak to w większości z nich niedomagania wszystkiego po trochu : nastawnika ,ciśnienia doładowania itd ;-) logów dynamicznych robić nie ma sensu ,bo co prawda można zrobić jedyny dostępny blok 000 ,tyle że zinterpretować ich nie będzie komu ;-) Jedyne wężyki który mogą mieć na cokolwiek wpływ to dwa przy n75 ,ale zwykle nawet gdy się zdejmie wężyk z gruszki WG ,to i tak wysokosć ciśnienia w dolocie nie przekracza 1 bara....Zdecydowana większość niby zupełnie sprawnych "boschów " z jakimi miałem do czynienia i którymi miałem okazję sie przejechać , ma coś takiego co określiłbym tak : wciskasz gaz i czekasz na reakcję ...i nie można sie doczekać :-P
Ostatnio zmieniony 04 paź 2012, 20:03 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 04 paź 2012, 19:33

Niestety nie załapał się na luksus jakim jest pierburg ;p Choć po cichu na to liczyłem, ale post o przepływce rozwiał wszelkie wątpliwości, że to pierburg.

Jak Ci padnie nastawnik to niestety koszta niemałe i raczej nie opłaca się w to pchać tylko zmieniać na pierburga - będzie spokój.

Wegiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 paź 2012, 10:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Wegiel » 04 paź 2012, 23:32

Fakt w kompie można tylko grupe 0000 sprawdzić i nic więcej... Jakieś pomysły co by ożywić te auto? Co jeszcze można sprawdzić?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 paź 2012, 23:45

Przyjrzyj sie czy nie masz powietrza w Paliwie, a jesli bedziesz juz zmieniac filtr to zastosuj inny niż ten nasz który jest używany.

Wegiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 paź 2012, 10:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Wegiel » 05 paź 2012, 10:15

Krzysiek 84 pisze:Przyjrzyj sie czy nie masz powietrza w Paliwie, a jesli bedziesz juz zmieniac filtr to zastosuj inny niż ten nasz który jest używany.
hmm sprawdzałem w paliwie mikroskopijne kropeczki powietrza można wyłapać ale nie są to pęcherzyki powietrze 1mm, O którym filtrze mówisz? I na jaki zamienić? Paliwowy mam wymieniony mam ten wkład wkręcany długi

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 paź 2012, 10:24

Wegiel pisze:Fakt w kompie można tylko grupe 0000 sprawdzić i nic więcej... Jakieś pomysły co by ożywić te auto?
Jedyny skuteczny i w 100% pewny sposób, to pozbyć się tego badziewnego starego osprzętu i zrobic sobie przekłądkę na nowszy ...Wtedy nawet jak się coś dzieje to przynajmniej dzieki pełnej diagnostyce ,wprawne oko zawsze znajdzie przyczynę niedomagań ...na boschu nie jest to możliwe i trzeba szukać po omacku :-/ Taka metoda polega na podmienianiu podejrzanych elementów ,trzeba mieć dużo czasu i 100% pewne części :-P ,co dla większosci przeciętnych użytkowników starego boscha jest praktycznie niemożliwe ;-)

Wegiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 paź 2012, 10:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Wegiel » 05 paź 2012, 10:47

Czyli co dokładnie proponujecie? Wymiana czego dokładnie by wchodziła w grę?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 paź 2012, 11:07

Wegiel pisze:Czyli co dokładnie proponujecie? Wymiana czego dokładnie by wchodziła w grę?
Obudowa filtra powietrza z przepływomierzem i wtyczką, Nastawnik pompy wtryskowej indukcyjny, komp z wtyczka od nowszych tdi od 94r.
Zapytaj Muniora , on zajmuje sie tymi sprawami, choć dla Ciebie to najbliżej bedzie do Endriu210 https://audi80.pl/endriu210,u,7112.htm

A jeśli chodzi o filtry to mozna zastosować :
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... ltron.html
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... ltron.html
pierwszy pasuje idealnie. U siebie mam założone nowe przewody i mam sporo zapasu wieć moge sobie pozwolic założyc i te pozostałe.

Wegiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 paź 2012, 10:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Wegiel » 05 paź 2012, 11:25

Filtr paliwa wymieniłem kilka dni temu. Jaki może być koszt pozostałych elementów:

Obudowa+ przepływka+wtyczka
Nastawnik indukcyjny
Komp

Coś jeszcze by trzeba było?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 paź 2012, 11:29

Wegiel pisze:Filtr paliwa wymieniłem kilka dni temu. Jaki może być koszt pozostałych elementów:

Obudowa+ przepływka+wtyczka
Nastawnik indukcyjny
Komp

Coś jeszcze by trzeba było?
Trzeba osoby ktora ma pojecie o tym i podłączy wszystko. Endriu i Munior znaja sie na rzeczy, ja na wiosne tez swego przekładam.
Graty gdzieś z 700 zł by kosztowały i plus robocizna

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 paź 2012, 17:47


Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl