[B4 TDI 1Z 93] Problem po wymianie czujnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 lut 2012, 08:26
[B4 TDI 1Z 93] Problem po wymianie czujnika
Witam wszystkich. Ostatnio byłem zmuszony wymienić czujnik, ten który jest odpowiedzialny za włączanie grzania świec, świece grzały nawet w upalne dni. Po paru dniach mam problem z odpaleniem samochodu po dłuższym postoju. Jak jest ciepły to pali bez problemu. Zimnego nie da się uruchomić, jedynie poprzez odłączenie zaworu N108 - do którego dorobiłem wyłącznik. Co to może być?
Dodam jeszcze, że zostały wymienione świece i filtr paliwa.
Dodam jeszcze, że zostały wymienione świece i filtr paliwa.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 lut 2012, 08:26
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 lut 2012, 08:26
Długo nie odpisywałem - praca. Dokładnie nie pamiętam tej wartości, ale zaraz po pojawieniu się tych problemów byłem na sprawdzeniu samochodu pod komputerem. Kąt wtrysku jak, dawka paliwa były w normie. Dzisiaj rano u mnie była temperatura ujemna a świece się nie załączyły. Jak odepnę czujnik to świece grzeją.
[ Dodano: 2012-10-12, 07:56 ]
Mam jeszcze pytanie. Jak odepnę tą wtyczkę od czujnika to poza tym że świece będą grzały cały czas nie zależnie od temperatury to czy może to czymś grozić, wiem, że świece szybciej padną, ale czy jeszcze coś może się stać? Na starym czujniku samochód zapalał rano a jak go tylko wymieniłem to nawet nie pali jak popołudniu na zewnątrz jest plus 17. Jak silnik jest ciepły to pali bez problemu.
[ Dodano: 2012-10-12, 14:09 ]
Nie dawało mi to spokoju i teraz jeszcze raz gruntownie przejrzałem samochód. Mam dość spory luz na wężykach idących do filtra paliwa i na powrocie na zaworku zwrotnym - zaworek mogę obkręcać bez żadnego oporu. Muszę pozakładać nowe opaski zaciskowe i zobaczę co będzie się działo dalej.
[ Dodano: 2012-10-12, 07:56 ]
Mam jeszcze pytanie. Jak odepnę tą wtyczkę od czujnika to poza tym że świece będą grzały cały czas nie zależnie od temperatury to czy może to czymś grozić, wiem, że świece szybciej padną, ale czy jeszcze coś może się stać? Na starym czujniku samochód zapalał rano a jak go tylko wymieniłem to nawet nie pali jak popołudniu na zewnątrz jest plus 17. Jak silnik jest ciepły to pali bez problemu.
[ Dodano: 2012-10-12, 14:09 ]
Nie dawało mi to spokoju i teraz jeszcze raz gruntownie przejrzałem samochód. Mam dość spory luz na wężykach idących do filtra paliwa i na powrocie na zaworku zwrotnym - zaworek mogę obkręcać bez żadnego oporu. Muszę pozakładać nowe opaski zaciskowe i zobaczę co będzie się działo dalej.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Zostaw ten filtr z podgrzewaczem w spokoju i zamontuj http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... ltron.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 lut 2012, 08:26
Może to głupie pytanie, ale nie znam się aż tak bardzo na mechanice - czy zakładając ten filtr muszę coś zmieniać? czy poprostu tylko przekładam? Założyłem nowe opaski zaciskowe i po bardzo długim kręceniu samochód zapalił. Zgasiłem go i znów zapaliłem, nie było z tym problemu. Czyli to może być nieszczelność gdzieś pomiędzy filtrem a pompą?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Taki tekst nic mi nie mówi ,żeby cokolwiek na ten temat powiedzieć ,musisz mieć konkretne wartosci ,a kąt wtrysku podany w nastawach podstawowych ...diagnoza z tekstemDamianPolanica pisze:Dokładnie nie pamiętam tej wartości, ale zaraz po pojawieniu się tych problemów byłem na sprawdzeniu samochodu pod komputerem. Kąt wtrysku jak, dawka paliwa były w normie.
to żadna diagnoza i wyrzucenie pieniędzy w błoto...za te kilkadziesiąt złotych mógł się ten "spec " chociaż wyslić i podać jakieś wartości ... o ile wogóle się połaczył i coś widziałDamianPolanica pisze:Kąt wtrysku jak, dawka paliwa były w normie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 lut 2012, 08:26
Dziś rano było już trochę lepiej. Kręciłem i jak wcisnąłem pedał gazu samochód jakby chciał załapać aż nagle chwycił. Myślałem też o tym że to może cofa się paliwo. Zastanawia mnie czemu jak odłączę zawór N108 to po jednym przekręceniu samochód łapie bez problemu.
[ Dodano: 2012-10-13, 15:24 ]
A co do sprawdzenia kąta wtrysku to jest paru "fachowców" co za podpięcie do kompa liczą po parę stówek. Jak tylko słyszą TDI to już kombinują jak tu zarobić. To nie tylko tyczy się diagnostyki silnika. Co jakiś czas zmieniam mechaników bo to co wyprawiają to ręce opadają. W mojej okolicy nie tylko ja mam z tym problem.
[ Dodano: 2012-10-13, 15:24 ]
A co do sprawdzenia kąta wtrysku to jest paru "fachowców" co za podpięcie do kompa liczą po parę stówek. Jak tylko słyszą TDI to już kombinują jak tu zarobić. To nie tylko tyczy się diagnostyki silnika. Co jakiś czas zmieniam mechaników bo to co wyprawiają to ręce opadają. W mojej okolicy nie tylko ja mam z tym problem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
<uhh> To ile liczą za jakąś drobną robotę :?: :roll: w tysiącach :?: :shock: A cóż to za cześć polski że takie cuda się dzieją :?: Toż to jakieś eldorado dla "fahofców " bo muszą tam zarabiać tysiące ,bez najmniejszego wysiłku :mrgreen:DamianPolanica pisze:A co do sprawdzenia kąta wtrysku to jest paru "fachowców" co za podpięcie do kompa liczą po parę stówek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt: