Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Nierówna praca silnika i falujące obroty.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Szlif
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:32

[2.3 NG] Nierówna praca silnika i falujące obroty.

Post autor: Szlif » 10 paź 2012, 12:26

Witam serdecznie, jestem tu nowy to też z góry dziękuje za ewentualne zainteresowanie moim tematem.
Do rzeczy...
Kupiłem w sierpniu b4 cabrio 2.3 NG 1993r. Stan auta był średni to też postanowiłem je wyremontować. Silnik przy kupnie pracował na 1000 obrotach. Wymienione zostały płyny, filtry, oleje, rozrząd i wyregulowane conieco. Silnik zaczoł pracować nieznacznie falując przy 850. wszystko byłoby dobrze gdyby nie poprzednia sobota. Wyjechał mi z za zakrętu "amator szybkiej jazdy" jechał zbyt szybko wiec go wyniosło i musiałem uciekać na prawo. Uderzyłem prawym kołem w krawężnik, podbiło mnie go góry i silnik zgasł. Po odpaleniu zaczoł dziwnie pracować odrazu wskoczył na 1200 i zaczoł falować. Wszystko to odbywa się w przedziale 1100/1200. Na zimnym odpala za pierwszym podobnie jak na gorącym. Na zimnym stabilizuje się na 1000 ale po zaledwie minucie jeśli tylko złapie temperatury zaczyna wzrastać do 1200 i falować w podanym wyżej przedziale. mój mechanik sprawdzł czy nie dostaje się tam lewe powietrze. Po wymianie jednego wężyka problem nie ustąpił. Doszedł do wniosku po całej sobocie na kanale że to musi być mechaniczny wtrysk. Mówi że nie chce się podjąc jego regulacji to też zwracam się do was o pomoc. Czytałem sporo postów na ten temat i zauważyłem że malo jest ludzi potrafiących "wyleczyć" mój problem. Nie sztuką jest wydać pare złotych i wrócić spowrotem do zakładu i mieć jeszcze większy dylemat. Mieszkam niedaleko Warszawy i jeśli znacie jakiego FACHOWCA z prawdziwego zdarzenia który wie co boli ten wtrysk i cały silnik, to prosze o jakiś kontakt lub pomoc w tym zakresie.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2012, 22:24 przez Szlif, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 10 paź 2012, 16:32

Spróbuj rozebrac mechaniczny wtrysk tzn gume itp dostac sie do telerzyka,poczyscic wszystko ustawic telerzyk na 1,9mm od krawedzi gardzieli,wyczyscic nafta silniczek krokowy,sprawdzic szczelnosc wszystkich wezy.I zobacze jakie bedzie efekt.Mam magika od mechanicznych wtryskow pod Wawa-generalnie typ zajmuje sie tylko vagami.To kilku starszej daty pracowników serwisu Audi.

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 10 paź 2012, 17:34

luk448 pisze:poczyscic wszystko ustawic telerzyk na 1,9mm od krawedzi gardzieli
popieram,
luk448 pisze:wyczyscic nafta silniczek krokowy
jak nabardziej, najlepiej pozostawic go na noc calego zanurzonego w nafcie <ok>

dodatkowo wg mnie, po takim podbiciu mogl ktorys z wtryskow wysunac sie delikatnie z gniazda i tamtedy dostaje sie lewe.... ewentualnie potencjometr przytarl sie podczas tego podbicia, 6 wtrysk moze lac caly czas...
Szlif pisze:Mieszkam niedaleko Warszawy
jak gdzies w okolicach piaseczna to zapraszam, cos mozna podzialac ;-)

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 10 paź 2012, 20:31

Tak trzeba sie dobrac do wtryskow i zobaczyc jak siedza w gniazdach bo moze wlasnie w tym jest problem.Wizyte w warsztacie ja bym odłożyl na pozniej po weryfikacji tego co napisza jeszcze koledzy.Jak nic nie pomoze to wtedy dopiero do warsztatu.Aaa i sprawdz ten waż idacy od krokowca pod kolektorem.Wlasnie tam z tylu moze po prostu spadl.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 11 paź 2012, 12:10

u mnie też był podobny problem tyle że nie falowały obroty (na benzynie) bo posiadam też podtlenek lpg :-P i po kilku strzałach z gazu w ogóle przestał chodzić na paliwie więc ściągnąłem tą gumę dolotową nad talerzykiem okazało się że jest spękana (trochę silikonu załatwiło sprawę) a drugą rzeczą był zacięty talerzyk nie wiem dlaczego był wypchany do góry zamiast w duł :-/ ale wcisnąłem go w dół i autko odżyło <ok> może jednak dobrze oglądnij tą gumę dolotową i obczaj ten talerzyk

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 11 paź 2012, 13:03

Ja osobiście polecam kupno samostartu i na zapalonym silniku popsikać okolice wtrysków, gumę przepływki ogólnie wszystko co ma związek z przepływem powietrza. Jest tego cała sieć, wystarczy niewielka nieszczelność i są problemy. I podejrzewam, że jakaś nieszczelność jest lub zawiesiła się klapa spiętrzająca .

[ Dodano: 2012-10-11, 13:06 ]
Przy ciśnieniu paliwa jeżeli jest ok. czyli najlepiej wsadzić druta w przekaźnik pompy i podnieś klapę powinno ciężko pójść a z powrotem lekko .

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 11 paź 2012, 21:54

luk448 pisze:Aaa i sprawdz ten waż idacy od krokowca pod kolektorem.Wlasnie tam z tylu moze po prostu spadl.
tez sie zgadzam <ok>
moze ten trójnik sie zsunal z wezyka...
watpie tez aby talez sie przygiął albo zeby cokolwiek sie z nim stalo...
w sumie nie wiemy jak mocne bylo to podbicie...

Szlif
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:32

Post autor: Szlif » 11 paź 2012, 22:38

W swoim autku nie mam lpg to tak w ramach ścisłosci, to tez niektóre problemy z tym związane mam z głowy. Wiem ile może być z tym problemów tymbardziej w tym konkretnie silniku. W weekend (o ile nie wyjade z rodzina) zajme się jeszcze raz tą szczelnością. Choć nie wiem czy ma to jeszcze sens gdyż było to sprawdzane feralnej soboty sporo czasu.
Ta guma idaca od krokowego pod kolektorem siedzi na swoim miejscu podobnie jak inne węzyki. Nic nie jest też zsuniete. Problemem może byc w sumie jakaś niezlokalizowana nieszczelność lub inne niedopatrzone pęknięcie. Cała ta duża guma dolotowa jest napewno cała. Jest w super stanie pozatym była sprawdzana dość szczegółowo.
Czy mozliwe jest wogóle (a na to wygląda) że cały ten wtrysk mechaniczny poprzestawiał się od takiego udezenia? Siła udarzenia nie była zbyt duża ale napewno znacząca skoro narobiła tyle kłopotu.

Awatar użytkownika
Maly-88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 17 sie 2008, 20:17
Lokalizacja: RUMIA

Post autor: Maly-88 » 11 paź 2012, 23:58

posprawdzaj wężyki łaczące odme, zwłąszcza ten który jest wciśniety w rurę dolotową. często wypada przy podbiciach:) miałem podobny problem u siebie, niby szczelnie a zasysał odmą i były jaja:)

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 12 paź 2012, 10:29

krs pisze:gumę dolotową nad talerzykiem okazało się że jest spękana (trochę silikonu załatwiło sprawę)
Załatwiłeś sprawe na krótko bo za chwile znowu bedzie Ci zasysało lewe powietrze co w konsekwencji prowadzi do nierównej pracy silnika,wypalania zaworów itp.Lepiej kup nową gume.Lub używke ale ta odradzam.Te gumy maja po 20 lat wiec z wiekiem robią się twarde i pękają.I zainwestuj w budziki na kolektorze ssącym co znacznie zniweluje szkody po strzale jesli takie występują.
Szlif, wywal cały mechaniczny wtrysk przeczyść,obejrzyj,posprawdzaj raz jeszcze wszystkie przewody jeśli po tym feralnym wjeździe na krawężnik tego nie robiłeś i sprawdz poduszkę pod silnikiem.Jeśli jest uszkodzona (prawa poduszka od strony pasażera) to silnik także nie będzie Ci równo pracował.Wiem bo przerabiałem to u siebie.

Szlif
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:32

Post autor: Szlif » 12 paź 2012, 23:52

Dziś sprawdzana była szczelność. Jest wszystko ok. Musze zdjąc cały ten wtrysk i dobrze się temu przyjrzeć. Czy ma ktoś jeszcze pomysł gdzie można zaglądać by coś sprawdzić i ustalić?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 13 paź 2012, 18:15

Tak jak Ci napisałem... dowiesz się czy paliwo idzie

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 19 paź 2012, 21:18

tej gumy na przepływkę juz nie kupisz nowej w ASO, nie ma.
Tylko uzywka

Szlif
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:32

Post autor: Szlif » 04 lis 2012, 22:53

Problem został już rozwiązany. Były to wtryski tak jak przypuszczałem. Dziękuje za zainteresowanie tematem.

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1672
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 05 lis 2012, 22:59

Szlif pisze:Były to wtryski tak jak przypuszczałem.
czyli ze co? jak? poluzowały sie i wyskoczyly z gniazd? czy jak?
napisz cos wiecej ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl