Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ
jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 03 lut 2012, 15:42

U mnie dziś -25°C, do pracy 16km. Jechałem tak aby utrzymywać stałe obroty ok. 2200 na 3 biegu ze 3km i potem na 4 biegu do końca. Też są górki i ze 3 km przez miasto. Z bólem osiągnął jakieś 75°C. Termostat nowy. Chyba tak musi być.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 04 lut 2012, 23:20

Panowie pytanko, dzisiaj zlepiłem cały układ do kupy tak jak w poście na poprzedniej stronie, wszystko pięknie, podłączyłem się pod 12V po stacyjce jako wyzwolenie i po włączeniu pali mi bezpiecznik w skrzynce, siedzi tam bezpiecznik 15, może być za mały? kurcze sprawdzałem wszystko jeszcze raz i okazuje się być ok, jaki proponujecie włożyć by było bezpiecznie?30?

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 05 lut 2012, 00:03

Podłącz samo wyzwolenie przekaznika szeregowo z amperomierzem zmierz jaki prądzik bierze(chociazby bezposrednio do ako) i bedzie wiadomo;) jakby Ci sie mocino chciało to wez szeregowo podłącz amperomierz pod ten bezpiecznik od stacyjki i zobacz jaki amperarz jest na tym obwodzie ..nie radze podłanczac na chybił trafił wiekszego bezpiecznika -

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lut 2012, 08:53

Skopana instalacja o ile dobrze myślę że pali bezpiecznik na lini wyzwolenia. Przejrzyj jeszcze raz na tej lini max według twego planu powinno być 0,6A.

rr2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 paź 2010, 14:44

Post autor: rr2 » 05 lut 2012, 10:26

Koledzy mam or instalacje i podgrzewacz w cabrio 1,9 tdi z 1999 roku i postanowiłem się przyjrzeć temu bliżej ponieważ zaczęło mi się dymić z pod maski :):) heh. Dymiło się bo nie było płynu i świece pracowały bez chłodzenia ale już zalałem świeżutkim płynem i jest ok. dodatkowo wyprowadziłem sygnał na 3 diody z trzech świec żeby widzieć jak pracują i na wężu który wchodzi zamontowałem termometr. Jestem jeszcze w trakcie obserwacji ale mniej więcej wygląda to tak :
zaznaczam ze u mnie dziś -20 stopni C :):)
po załączeniu zapłonu grzeją świece w silniku i podgrzewają komorę spalania i po uruchomieni silnika po około 20 sek zapalają się dwie diody od świec podgrzewających płyn, grzeją chwilkę i potem wyłączają się dwie i zapala jedna ( dodam że sterowanie jest z ECU i świece są wyzwalane dwoma przekaźnikami umieszczonymi pod kierownicą 214 i 213 -- u mnie 213 to dwie świece a 214 jedna ) po chwili zapalają się wszystkie trzy diody czyli grzeją wszystkie świece. po około 3- 4 minutach termometr z - 16 pokazywał już + 28 stopni. I specjalnie wyłączyłem silnik żeby przekonać się czy podgrzewanie uruchomi się ponownie. I oczywiście się uruchomiło w takim samym cyklu jak na początku najpierw 2 potem jedna a potem wszystkie trzy.
Musze jeszcze zmierzyć po jakim czasie świece się wyłączą i do jakiej temp. dogrzeją płyn na małym obiegu. Oczywiście będzie to uzależnione od temp zewnętrznej ale może komuś się przydadzą moje doświadczenia :). I jeszcze jedno Jeżeli robicie koledzy własną instalacje pod ogrzewać to koniecznie grubymi tak ze 3 może 4 mm kw przewodami samochodowymi i zabezpieczenie 80 A i porządne przekaźniki, ja bym dodatkowo założył jeszcze jakiś termistor żeby wykluczyć grzanie świec bez płynu np i rozgrzanie całego podgrzewacza na maxa tak że topi przewody :shock: . Inaczej Wasze piękne Audiczki pójdą z dymem :evil: i nic z nich nie zostanie. Niedaleko bardzo bowiem są przewody paliwowe i filtr paliwa, tak że chałtury nie ma co odpierniczać bo masakra. Ale jak wszystko zrobicie jak należy to podgrzewacz to super sprawa:):):)
pozdrawiam kolegów i napisze jeszcze o tych temperaturach wyłączenia świec podgrzewacza.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 05 lut 2012, 11:32

Witam, potrzebuje porady,zrobiłem instalację podgrzewacza według schematu kolegi powyżej, tj.

I Tak mam 2 przekaźniki 40A,pod jeden podłączona 1 świeca, pod drugi 2 świece, do pinu:
87 - podałem bezpośrednio 12V z aku,
30 - wyjście na świece żarowe,
85 - masa z akumulatora,
86 - +12V po stacyjce z włącznikiem.

Czy do pinu 87a ma również coś być podłączone?
Objaw jest taki że jak włączę to pali mi bezpiecznik 15 w skrzynce bezpieczników, a jak ominę włącznik i chce podać +12V aby wzbudzić to dość solidnie iskrzy przewód,i coś strzeliło w przekaźniku.
Co robię nie tak?

rr2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 paź 2010, 14:44

Post autor: rr2 » 05 lut 2012, 14:10

A może kolega ma uszkodzone świece ? Podłącz do aku i przez amperomierz i zobaczysz ile prądu pobiera ma być ok 12 A. A może mieć świeca zwarcie i wtedy będzie lipa.
Do 87a nie musisz nic podłączać. A przekaźnik sprawdź podpinając 12V do styków 85 i 86 i wtedy cewka zamknie obwód pomiędzy 30 a 87 i poda zasilanie na świece. I nic ma nie iskrzyć bo zasilasz cewkę przekaźnika czyli pracujesz na niskoprądowym obwodzie.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 05 lut 2012, 18:53

Dzięki, wsio już działa, ładnie grzeje, temperature łapie dużo szybciej, rewelacja ;-)

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 10 paź 2012, 23:50

Znalazłem takie coś http://www.allegromat.pl/aukcja120114
W bloku ewidentnie jest wczepiony podgrzewacz w miejscu zaślepki mrozowej, a skoro pasuje tzn, że może to być ori grzałka pod 230V? Ma ktoś może jakieś info na ten temat?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 paź 2012, 12:16

misiekdzwon pisze:W bloku ewidentnie jest wczepiony podgrzewacz w miejscu zaślepki mrozowej, a skoro pasuje tzn, że może to być ori grzałka pod 230V? Ma ktoś może jakieś info na ten temat?
Zapewniam cię że w ori takowych grzałek nie było ;-) Ale jak widać ktoś sobie włożył 8-)

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 11 paź 2012, 13:34

W intercarsie można kupić podgrzewacz http://www.defa.com/doc/700/715.pdf
a także dobrać z innego modelu silnika pod te zaślepki mrozowe w bloku 1Zta :)
http://kompletacje.intercars.com.pl/defa

Info http://www.auto-swiat.pl/node/434002

W sumie żeby montaż ogrzewania miał sens trzeba wydać 1000 zł (grzałka + wentylator do auta), doliczając koszta energii bardziej się opłaca kupić webasto (500 zł) i paliwo za resztę kasy, co wystarczyło by na 200 pół godzinnych podgrzań auta :-P

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 paź 2012, 18:55

misiekdzwon pisze:W sumie żeby montaż ogrzewania miał sens trzeba wydać 1000 zł (grzałka + wentylator do auta), doliczając koszta energii bardziej się opłaca kupić webasto (500 zł) i paliwo za resztę kasy,
Hehe ,wiadomo :mrgreen: Poza tym ,w odróżnieniu od tych grzałek na prąd ,webasto można sobie odpalić kiedy się chce i gdziekolwkiek jesteśmy ;-)
misiekdzwon pisze: co wystarczyło by na 200 pół godzinnych podgrzań auta
Pół godziny nie ma potrzeby ,przy webasto o mocy 5 tys watt ,po 15 minutach mamy ok.50-60 stopni w kilkunastostopniowe mrozy 8-) Już niedługo temat wszelkiego rodzaju podgrzewaczy ,dogrzewaczy itd .będzie tematem nr.1 :mrgreen:

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 21 paź 2012, 19:00

Panowie myślę coś takiego do swojego autka założyć ;)

http://moto.allegro.pl/grzalka-12v-podg ... 39371.html

z racji z tego ze mam gaz zbliża się zima i żeby szybciej się autko i parownik nagrzewał

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 21 paź 2012, 19:22

slawek88yo pisze:Panowie myślę coś takiego do swojego autka założyć ;)

http://moto.allegro.pl/grzalka-12v-podg ... 39371.html

z racji z tego ze mam gaz zbliża się zima i żeby szybciej się autko i parownik nagrzewał
Ty akurat masz silnik AAH i tam masz za pewne alternator 120 A co faktycznie wystarczy na zasilenie tych grzałek. Jednak to co jest w opisie, że alternator 70A da radę to bzdura, będzie deficyt prądowy. Alternat będzie pracował na maxa, a reszta brakującego prądu będzie pobierana z akumulatora, co przy porannych mroźnych odpaleniach będzie zużywało mocno akumulator. 90 A to takie minimum w benzynie, a w diezlu 120A musi być (grzeją jeszcze świece żarowe po odpaleniu)

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 21 paź 2012, 20:38

altek jest 120A tylko jak to podłączyć żeby to wszystko fajnie działało chodzi mi o to żeby po zapaleniu auto się to włączyło i po osiągnięciu powiedzmy 50 stopni wyłączył to czujnik temperatury

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl