Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Jak docierać silnik po kapitalnym remonie?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Cycu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 21 sie 2011, 15:08
Lokalizacja: Szymbark\Gorlice

[B4 ABK] Jak docierać silnik po kapitalnym remonie?

Post autor: Cycu » 11 paź 2012, 12:58

Witam :)

Zrobiłem w swoim ABK kapitalny remont silnika.
Wymienione zostało dosłownie wszystko.
Zaznaczam że było robione szlifowanie wału na nadwymiar, nadwymiarowe panewki, szlif bloku - honowanie tulei cylindrowych na 1wszy nadwymiar, nowe tłoki itd itd...

Silnik po remoncie został zalany MOBILem 10w40 na pierwsze 1000km, później myślę o 5w50.

Jak docierać silnik aby był dynamiczny i żywotny?
Jak na razie zrobiłem po remoncie dopiero 200km.
Staram się nie przekraczać 3tys obrotów, delikatnie przyśpieszać...
Chyba że jadąc pod górkę to wkręcę czasami do 3.5tys jak jest ciepły.
Jadąc po prostej drodze staram się utrzymywać prędkość obrotową przy ok 2 tys obrotów chociaż czasami wiadomo jak to jest 60km\h na 4 biegu i obrotomierz pokazuję 1800obr.
Czasami trzymam go też przy prędkości jednostajnej tak od 1800 do 2300obr...

Czy dobrze robię?

Może jakieś wskazówki? : )

Proszę o rady, będę bardzo wdzięczny ;)

Pozdrawiam! :)

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 11 paź 2012, 13:05

Samochody służbowe różnych marek są często docierane paleniem gumy i ściganiem się, więc takie traktowanie jak Twoje na pewno nie spowoduje problemów ;-)

Cycu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 21 sie 2011, 15:08
Lokalizacja: Szymbark\Gorlice

Post autor: Cycu » 11 paź 2012, 13:27

Dzięki ; )

Ale tylko jedna odpowiedź?
Nikt więcej nie powie nic o docieraniu silnika? :D

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 paź 2012, 13:34

Cóż, podstawowy błąd robiony przez wielu użytkowników po remoncie silnika (ale prawdziwym, takim jak ten) to jazda ze zbyt niskimi obrotami. Jazda na dotarciu powinna odbywać się od 2000 rpm w każdych warunkach i na niskich biegach, aby nie obciążać niepotrzebnie silnika.

a tu jak docierać:


-po złożeniu silnik w bude i ok 2min bez swiec i z odpietym aparatem aż do zgaśnięcia kontrolki oleju..jestem nadgorliwy wiec po jej zgaśnięciu pokręciłem jeszcze ze 30 sek..
-1 odpalenie 2 tys obr do czasu odpowietrzenia układu( ok 15/20 min)
-olej rozgrzany(15w40 lotos city), układ bez powietrza i na ulicę, normalna jazda do 3500 rpm/ obciążenia jak podczas normalnej jazdy
-po 200km zlewka oliwy na 15w40 mobila, wymiana filtra oem i jazda z wiekszymi obciążeniami do 4000 rpm, ogólnie staram sie jeżdzi z dołu otwierając 50-70% przepustnicy..2500 rpm połowa gazu do 4000 i hamowanie silnikiem- miejsce docierania miasto, tor.
po 1000/1200km - pełny zakres obrotów jeszcze na minerale..
1500/2000 docelowe 5w40

Cycu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 21 sie 2011, 15:08
Lokalizacja: Szymbark\Gorlice

Post autor: Cycu » 11 paź 2012, 15:11

Dziękuję za odpowiedź :)

Czyli z prędkością np 60km\h mam jeździć na 3cim biegu? Żeby było ok 2300obr\min no bo jak jechałbym na 4tym to obroty były by ok 1800obr a ma być ponad 2 tys.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 paź 2012, 15:12

chodzi o to aby nie męczyć silnika, silnik męczy się najbardziej na niskich obrotach i wysokich biegach przy przyspieszaniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl