Witam
Zrobiłem w swoim ABK kapitalny remont silnika.
Wymienione zostało dosłownie wszystko.
Zaznaczam że było robione szlifowanie wału na nadwymiar, nadwymiarowe panewki, szlif bloku - honowanie tulei cylindrowych na 1wszy nadwymiar, nowe tłoki itd itd...
Silnik po remoncie został zalany MOBILem 10w40 na pierwsze 1000km, później myślę o 5w50.
Jak docierać silnik aby był dynamiczny i żywotny?
Jak na razie zrobiłem po remoncie dopiero 200km.
Staram się nie przekraczać 3tys obrotów, delikatnie przyśpieszać...
Chyba że jadąc pod górkę to wkręcę czasami do 3.5tys jak jest ciepły.
Jadąc po prostej drodze staram się utrzymywać prędkość obrotową przy ok 2 tys obrotów chociaż czasami wiadomo jak to jest 60km\h na 4 biegu i obrotomierz pokazuję 1800obr.
Czasami trzymam go też przy prędkości jednostajnej tak od 1800 do 2300obr...
Czy dobrze robię?
Może jakieś wskazówki? : )
Proszę o rady, będę bardzo wdzięczny
Pozdrawiam!
[B4 ABK] Jak docierać silnik po kapitalnym remonie?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Cóż, podstawowy błąd robiony przez wielu użytkowników po remoncie silnika (ale prawdziwym, takim jak ten) to jazda ze zbyt niskimi obrotami. Jazda na dotarciu powinna odbywać się od 2000 rpm w każdych warunkach i na niskich biegach, aby nie obciążać niepotrzebnie silnika.
a tu jak docierać:
-po złożeniu silnik w bude i ok 2min bez swiec i z odpietym aparatem aż do zgaśnięcia kontrolki oleju..jestem nadgorliwy wiec po jej zgaśnięciu pokręciłem jeszcze ze 30 sek..
-1 odpalenie 2 tys obr do czasu odpowietrzenia układu( ok 15/20 min)
-olej rozgrzany(15w40 lotos city), układ bez powietrza i na ulicę, normalna jazda do 3500 rpm/ obciążenia jak podczas normalnej jazdy
-po 200km zlewka oliwy na 15w40 mobila, wymiana filtra oem i jazda z wiekszymi obciążeniami do 4000 rpm, ogólnie staram sie jeżdzi z dołu otwierając 50-70% przepustnicy..2500 rpm połowa gazu do 4000 i hamowanie silnikiem- miejsce docierania miasto, tor.
po 1000/1200km - pełny zakres obrotów jeszcze na minerale..
1500/2000 docelowe 5w40
a tu jak docierać:
-po złożeniu silnik w bude i ok 2min bez swiec i z odpietym aparatem aż do zgaśnięcia kontrolki oleju..jestem nadgorliwy wiec po jej zgaśnięciu pokręciłem jeszcze ze 30 sek..
-1 odpalenie 2 tys obr do czasu odpowietrzenia układu( ok 15/20 min)
-olej rozgrzany(15w40 lotos city), układ bez powietrza i na ulicę, normalna jazda do 3500 rpm/ obciążenia jak podczas normalnej jazdy
-po 200km zlewka oliwy na 15w40 mobila, wymiana filtra oem i jazda z wiekszymi obciążeniami do 4000 rpm, ogólnie staram sie jeżdzi z dołu otwierając 50-70% przepustnicy..2500 rpm połowa gazu do 4000 i hamowanie silnikiem- miejsce docierania miasto, tor.
po 1000/1200km - pełny zakres obrotów jeszcze na minerale..
1500/2000 docelowe 5w40