To o jakich kosztach mówimy? Jakie plusy itp?kefirsky pisze:EasyEcu nie nadaje się do silników R5.
W ABK da się jak najbardziej. Przepływomierz klapkowy jest beznadziejny, bardzo restrykcyjny dla przepływu powietrza.
[ACE] zmiana na digifanta
O konkretnych przyrostach mogę mówić po wizycie takiego auta u mnie na hamowni podwoziowej. A plusy z wyrzucenia tego przepływomierza, to tak jak pisałem wyżej. Jego wewnętrzna konstrukcja jest wybitnie nie tuningowa. Nie po to robimy super wydajne doloty, żeby zostawiać kwadratowe wąskie gardło z klapą na sprężynie. Często po strzałąch lpg te przepływki nie funkcjonują jak trzeba.
Do wyspawania kawałek dolotu, inny filtr powietrza, urządzenie i strojenie.
Do wyspawania kawałek dolotu, inny filtr powietrza, urządzenie i strojenie.
ale Ty już miałeś głowice z KRa, wałki z ABFa i kolektor z KRa gruby o ile dobrze pamiętam ale dopiero przejście na digi dało efekty bo na tym wtrysku z PLa to wiadomomarszall pisze:Ja też sie poczułem jak po swapie jak wsadziłęm DIGI I do 16V bo jednak przepływomierz mechaniczny sporo powietrza blokował wiec jak tylko sie go pozbyłem to auto odżyło i szło jak szalone! Wierze zatem w przyrost 20 KM na + bo u mnie tak było po zastosowaniu elektoroniki
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Mnie zastanawia na jakim osprzęcie jest ten VW Gol http://img687.imageshack.us/img687/6688/motorx.jpg
Kolektor z ACE a silnik opisany jako ABF.
Kolektor z ACE a silnik opisany jako ABF.
Jak wcześniej obiecałem opisze to co udrutowałem w swoim samochodzie.
Fabrycznie moja 80 była wyposażona w silnik ABK ale naszła mnie ochota na nieco więcej i tak plan był na 1.8T ale ze względów finansowych ograniczyłem się do przeklinanego przez wielu ACE.
I tak trafił się mi silnik który był już wcześniej zasilany DIGIfantem z G60 dzięki czemu z miałem ułatwienie w postaci gotowej listwy wtryskowej wygląda ona następująco
dodatkowo trzeba zdaje się wymienić gniazda pod wtryskiwacze u mnie są takie wkręcane
Jeśli chodzi o pozostały osprzęt to prawie cały został za porzyczony z ABK czyli u mnie ACE jest zasilany DIFANTEM 1.75
Zawór regulacji biegu jałowego został z ACE
przepustnica założona została z ABK ponieważ potrzebny jest TPS jednak ta z ABK ma mniejsze gardło małej klapki.
Dolot został złożony z kolanka/rury łączącego przepustnice z przepływomierzem z silnika chyba PF z golfa II gti
Oryginalna przepływka klapkowa boscha została zastąpiona przepływomierzem HMF2 z omegi 2.6 V6
Czujnik temperatury ten niebieski który podaje wartość do ECU został umieszczony na króćcu głowicy tym pod aparatem zapłonowym
Do wskazania na zegarach wykorzystałem czujnik który jest oryginalnie montowany w ACE na króćcu węża z przodu głowicy. Trzeba tylko odpowiednio podłączyć piny i wskazanie jest poprawne
W sterowniku nie były ruszane mapy paliwowe i nie wiem czy w ogóle kiedykolwiek będzie coś zmieniane.
Na koniec prosił bym aby nie krytykować zbytnio niektórych mało profesjonalnych rozwiązań. Większość z nich powoli znika :mrgreen:
Fabrycznie moja 80 była wyposażona w silnik ABK ale naszła mnie ochota na nieco więcej i tak plan był na 1.8T ale ze względów finansowych ograniczyłem się do przeklinanego przez wielu ACE.
I tak trafił się mi silnik który był już wcześniej zasilany DIGIfantem z G60 dzięki czemu z miałem ułatwienie w postaci gotowej listwy wtryskowej wygląda ona następująco
dodatkowo trzeba zdaje się wymienić gniazda pod wtryskiwacze u mnie są takie wkręcane
Jeśli chodzi o pozostały osprzęt to prawie cały został za porzyczony z ABK czyli u mnie ACE jest zasilany DIFANTEM 1.75
Zawór regulacji biegu jałowego został z ACE
przepustnica założona została z ABK ponieważ potrzebny jest TPS jednak ta z ABK ma mniejsze gardło małej klapki.
Dolot został złożony z kolanka/rury łączącego przepustnice z przepływomierzem z silnika chyba PF z golfa II gti
Oryginalna przepływka klapkowa boscha została zastąpiona przepływomierzem HMF2 z omegi 2.6 V6
Czujnik temperatury ten niebieski który podaje wartość do ECU został umieszczony na króćcu głowicy tym pod aparatem zapłonowym
Do wskazania na zegarach wykorzystałem czujnik który jest oryginalnie montowany w ACE na króćcu węża z przodu głowicy. Trzeba tylko odpowiednio podłączyć piny i wskazanie jest poprawne
W sterowniku nie były ruszane mapy paliwowe i nie wiem czy w ogóle kiedykolwiek będzie coś zmieniane.
Na koniec prosił bym aby nie krytykować zbytnio niektórych mało profesjonalnych rozwiązań. Większość z nich powoli znika :mrgreen:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
wtryski sa z G regulator ciśnienia paliwa 3bar
cewka zapłonowa abk, czujnik stukowy 1 nie upewniałem się ale sterownik chyba obsługuje tylko 1??
niestety nie mam porównania z 16V w takiej budzie ale mnie auto sprawia radość
jeśli chodzi o hamownie to kolesiowi z mojego regionu 9A na podobnym osprzęcie tylko z PF-a bodajże i klapką w dolocie wypluło seryjne 136km
cewka zapłonowa abk, czujnik stukowy 1 nie upewniałem się ale sterownik chyba obsługuje tylko 1??
niestety nie mam porównania z 16V w takiej budzie ale mnie auto sprawia radość
jeśli chodzi o hamownie to kolesiowi z mojego regionu 9A na podobnym osprzęcie tylko z PF-a bodajże i klapką w dolocie wypluło seryjne 136km
dla mnie to jest tak popierdzielona mozaika! Już samo ABK żeby nie przepustnica to by hulało lepiej a Ty tą przepustnicą dławisz ACE, przecież tps da sie zamocować
Wsadź dzigi I z g60 to dopiero zobaczysz
Ja miałem jak hubos mówił 9A czyli takie poprzeczne ACE na głowicy 9A (myslałem że KR z wiekszymi kanałami ale jednak nie) wałki ABF rurowy wydech i szeroki dolot i na mechaniku i wyszło ok 145KM a na digim prawie 160 KM ale i elastyka i wręcanie pod czerwonym polem znacznie lepsze
Wsadź dzigi I z g60 to dopiero zobaczysz
Ja miałem jak hubos mówił 9A czyli takie poprzeczne ACE na głowicy 9A (myslałem że KR z wiekszymi kanałami ale jednak nie) wałki ABF rurowy wydech i szeroki dolot i na mechaniku i wyszło ok 145KM a na digim prawie 160 KM ale i elastyka i wręcanie pod czerwonym polem znacznie lepsze