Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
garry99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 459
Rejestracja: 14 cze 2011, 10:55
Lokalizacja: Kętrzyn,Mazury

Post autor: garry99 » 12 paź 2012, 08:44

kefirsky pisze:EasyEcu nie nadaje się do silników R5.

W ABK da się jak najbardziej. Przepływomierz klapkowy jest beznadziejny, bardzo restrykcyjny dla przepływu powietrza.
To o jakich kosztach mówimy? Jakie plusy itp?

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 12 paź 2012, 09:08

O konkretnych przyrostach mogę mówić po wizycie takiego auta u mnie na hamowni podwoziowej. A plusy z wyrzucenia tego przepływomierza, to tak jak pisałem wyżej. Jego wewnętrzna konstrukcja jest wybitnie nie tuningowa. Nie po to robimy super wydajne doloty, żeby zostawiać kwadratowe wąskie gardło z klapą na sprężynie. Często po strzałąch lpg te przepływki nie funkcjonują jak trzeba.

Do wyspawania kawałek dolotu, inny filtr powietrza, urządzenie i strojenie.

Awatar użytkownika
garry99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 459
Rejestracja: 14 cze 2011, 10:55
Lokalizacja: Kętrzyn,Mazury

Post autor: garry99 » 12 paź 2012, 09:25

To ja tam kiedy do Ciebie podjade:)

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 12 paź 2012, 15:06

garry99 warto bo poczujesz się jak po SWAPIE

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 12 paź 2012, 21:25

Ja też sie poczułem jak po swapie jak wsadziłęm DIGI I do 16V bo jednak przepływomierz mechaniczny sporo powietrza blokował wiec jak tylko sie go pozbyłem to auto odżyło i szło jak szalone! Wierze zatem w przyrost 20 KM na + bo u mnie tak było po zastosowaniu elektoroniki

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 13 paź 2012, 12:41

ja ponowie wczesniejsze pytanie, czy z wolnymi obrotami i zapłonem nie ma problemu kiedy ECU nie ma sygnału z potencjometra przepływki

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 13 paź 2012, 12:42

Tworzymy mapę i podstawiamy sygnał przepływki.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 14 paź 2012, 06:58

marszall pisze:Ja też sie poczułem jak po swapie jak wsadziłęm DIGI I do 16V bo jednak przepływomierz mechaniczny sporo powietrza blokował wiec jak tylko sie go pozbyłem to auto odżyło i szło jak szalone! Wierze zatem w przyrost 20 KM na + bo u mnie tak było po zastosowaniu elektoroniki
ale Ty już miałeś głowice z KRa, wałki z ABFa i kolektor z KRa gruby o ile dobrze pamiętam ale dopiero przejście na digi dało efekty bo na tym wtrysku z PLa to wiadomo

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 14 paź 2012, 11:49

Mnie zastanawia na jakim osprzęcie jest ten VW Gol http://img687.imageshack.us/img687/6688/motorx.jpg
Kolektor z ACE a silnik opisany jako ABF.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 14 paź 2012, 11:51

Może jest obniżony na poduszkach.

dzilo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:14

Post autor: dzilo » 14 paź 2012, 16:14

Jak wcześniej obiecałem opisze to co udrutowałem w swoim samochodzie.
Fabrycznie moja 80 była wyposażona w silnik ABK ale naszła mnie ochota na nieco więcej i tak plan był na 1.8T ale ze względów finansowych ograniczyłem się do przeklinanego przez wielu ACE.
I tak trafił się mi silnik który był już wcześniej zasilany DIGIfantem z G60 dzięki czemu z miałem ułatwienie w postaci gotowej listwy wtryskowej wygląda ona następująco

Obrazek

Obrazek

dodatkowo trzeba zdaje się wymienić gniazda pod wtryskiwacze u mnie są takie wkręcane

Jeśli chodzi o pozostały osprzęt to prawie cały został za porzyczony z ABK czyli u mnie ACE jest zasilany DIFANTEM 1.75
Zawór regulacji biegu jałowego został z ACE
przepustnica założona została z ABK ponieważ potrzebny jest TPS jednak ta z ABK ma mniejsze gardło małej klapki.
Dolot został złożony z kolanka/rury łączącego przepustnice z przepływomierzem z silnika chyba PF z golfa II gti
Oryginalna przepływka klapkowa boscha została zastąpiona przepływomierzem HMF2 z omegi 2.6 V6

Obrazek

Czujnik temperatury ten niebieski który podaje wartość do ECU został umieszczony na króćcu głowicy tym pod aparatem zapłonowym

Obrazek

Do wskazania na zegarach wykorzystałem czujnik który jest oryginalnie montowany w ACE na króćcu węża z przodu głowicy. Trzeba tylko odpowiednio podłączyć piny i wskazanie jest poprawne

Obrazek

W sterowniku nie były ruszane mapy paliwowe i nie wiem czy w ogóle kiedykolwiek będzie coś zmieniane.
Na koniec prosił bym aby nie krytykować zbytnio niektórych mało profesjonalnych rozwiązań. Większość z nich powoli znika :mrgreen:

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 14 paź 2012, 19:04

dzilo, Mnie ciekawi ile by wypluło na hamowni. Czy ten osprzęt daje radę chociaż wtryski jak są z G60 to powino chodzić odpowiedni.
Czujnik stukowy jeden? Cewka z ABK czy ACE?
Kurde kjorci mnie wypruć moje ABK i sprawdzić jak zahula to w ACE.

dzilo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:14

Post autor: dzilo » 14 paź 2012, 19:41

wtryski sa z G regulator ciśnienia paliwa 3bar
cewka zapłonowa abk, czujnik stukowy 1 nie upewniałem się ale sterownik chyba obsługuje tylko 1??
niestety nie mam porównania z 16V w takiej budzie ale mnie auto sprawia radość ;-)
jeśli chodzi o hamownie to kolesiowi z mojego regionu 9A na podobnym osprzęcie tylko z PF-a bodajże i klapką w dolocie wypluło seryjne 136km

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 14 paź 2012, 21:06

w temacie digi z ABK, czy ten sterownik jest jakoś rozrojowy da się tam mapy ruszyć?

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 14 paź 2012, 21:54

dla mnie to jest tak popierdzielona mozaika! Już samo ABK żeby nie przepustnica to by hulało lepiej a Ty tą przepustnicą dławisz ACE, przecież tps da sie zamocować
Wsadź dzigi I z g60 to dopiero zobaczysz

Ja miałem jak hubos mówił 9A czyli takie poprzeczne ACE na głowicy 9A (myslałem że KR z wiekszymi kanałami ale jednak nie) wałki ABF rurowy wydech i szeroki dolot i na mechaniku i wyszło ok 145KM a na digim prawie 160 KM ale i elastyka i wręcanie pod czerwonym polem znacznie lepsze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl