Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 15 paź 2012, 00:06

marszal w ACE jest identyczna przepustnica jak w ABK, ma takie samo przeweżenie na małym motylku

dzilo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:14

Post autor: dzilo » 15 paź 2012, 07:20

Panowie przepustnice są prawie identyczne jak juz napisałem ta z ABK ma mniejsze gardełko na małej klapce na głównej średnica jest taka sama.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 15 paź 2012, 08:22

Czyli tak samo spasuje TPS od 2.3 10V ?
Jeżeli spasuje i da ten sam sygnał otwarcia i zamkniecia to sprawa załatwiona.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 15 paź 2012, 13:17

rafalaudi1 ani 2.3 ani 2.0 16V nie ma TPSu albo masz dwie krańcówki pojedyncze ale właśnie czujnik wyglądający jak TPS a są to krańcóki w jednej obudowie, dlatego niektóre silniki o tym samym oznaczeniu mają albo takie albo rozwiązanie dotyczy to zarówno 2.3 jak i 16V ACE/6a/9a ale do tych przepustnic typowe TPSy pasują np taki z 2E

Przepustnice z ACE i ABK są identyczne, zerknijcie sobie na allegro, chyba, że masz z 6a to wtedy jest taka jak w 2.3 i wydaje mi się, że w serii nie są dławione bo w ABK mamy ten stary klapkowy przepływomierz, który ma już zwężony przelot a w ACE jest tarcza spiętrzająca, która dolot blokuje ale po modach gdzie mamy ostrzejsze wałki czy szerszy kolektor jak najbardziej trzeba coś z nią zrobić albo wymiana albo porting

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 15 paź 2012, 16:09

Ale to znaczy że 2,3 10V nie spasuje do zestawy na digi 1 z ABK?

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 15 paź 2012, 16:13

jak ABK ma TPSa to bez zmiany czujników nie podpasi, sama przepustnica pasuje

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 16 paź 2012, 00:04

Panowie wszystko da sie zrobić ale trzeba wiedzieć gdzie szukać i czego szukać

Moim zdaniem najlepsza przepustnica dwugardzielowa występowało w silniku 1.8 16V PL miałem takie dwie i były tak samo szerokie żadnych przeweżen, minimalna ilośc garbów a dodatkowo śrubka wolnych obrotów na boku tak awaryjnie.
Oczywiście przepustnica ta na 2 switchach sie zawierała ale mieniając podejzewam ośkę z ABK i dokłądając potencjometr TPS da sie wyrezać całkiem spory przepływ (alternatywa też moze być przepustnica z 2E bo ma TPS ale jest na jedną klapę) wiadomo że czase mtrzeba coś pospawać lub powiercić ale da sie wszystko
Anyway do ACE na DIGI I najlepsza chyba bedzie z PL

Strasznie sie dziwie ze nikt nie bierze pod uwage gotowego już osprzętu z 1.8 16V ADL do swoich ACE

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 16 paź 2012, 01:30

ADLa i tak trzeba zrobić na innych wtryskach bo w serii ma te krótkie jak ABF a z całym kolektorem nie podpasi chyba, może być za wysoki a inne wtryski to pewnie remap z miejsca a tani nie będzie , przepustnica z PLa ciężko kupić, ta z audi 2.3 ma chyba takie same gardziele i dodatkowo mały amortyzatorek pod przepustnicą poza tym 2.8 ma też taką samą przepustnice z przewężeniem i styka, narazie u siebie planuje wrzucić tą z 2.3 bo założyłem wałek z KRa to moze troszke przepływ za mały :mrgreen:

[ Dodano: 2012-10-17, 18:52 ]
Dzisiaj kupiłem czujnik temp powietrza, zamówiłem gniazda wtryskiwaczy, kupiłem listwę wtryskową z regulatorem 4 bar i wtryskami za 20zł ale listwa ma wtryski z Passata B5 2.0 130KM czy takie wtryski wystarczą czy szukać od Turbo? http://www.eter-mot.info/?14,wtryskiwac ... 58133551-f muszę dorobić przedłużki i kupić przewód paliwowy z 2.8 i tylko DEC i montaż z tym, że mam jeszcze pytanie bo chyba zaczynają się u mnie problemy z pompa paliwa i teraz nie wiem, czy jak już kupuje nową to brać tą 6 bar od mechanicznego czy lepiej już kupić normalną 4 barową, mowa o nowych Boscha różnica w cenie niewielka

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 21 paź 2012, 14:19

ja mysle że kolektor ADL ABF wejdzie bez problemu, zauważcie ze ACE jest na niskim bloku

ja bym spróbował

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 21 paź 2012, 15:26

trzeba poszukać jakiegoś na przymiarke przy kolejnym rokładaniu silnika :D jak już wspomniałem w B3 16V jeździł kolektor z ABFa

dzilo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:14

Post autor: dzilo » 21 paź 2012, 21:13

marszall pisze: Strasznie sie dziwie ze nikt nie bierze pod uwage gotowego już osprzętu z 1.8 16V ADL do swoich ACE
Ja osobiście jak wkładałem ACE miałem go w komplecie z digi 1 z g jednak uznałem iż najszybszą drogą do odpalenia i doprowadzenia auta do stanu użyteczności będzie postawienie tego na tym co istnieje. Nie miałem wtedy wiedzy o ADL-u teraz mocno się zastanawiam nad poszukiwaniami takiego zestawu.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 21 paź 2012, 21:33

Wszystko ma swoje plusy i minusy, na Digi 3 z ADLa można śmigać na serynych mapach, remap tani nie jest ale w pełni pewnie silnik nie będzie wykorzystany z kolei Digi z G60 ma ten plus, że w obiegu jest dużo gotowych wsadów do 16V i za 200zł moża już kupić

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 23 paź 2012, 07:36

z doświadczenia wiem ze te goptowce sa tylko półsrodkiem, mi na jednej kości wyszło 157 KM gdzie z tej pojemności i osprzętu mozna by wyciagnać po dobrym strojeniu ze 163km.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 24 paź 2012, 23:12

mi bardziej chodzi o to na ile jest bezpieczny i bez stukowy soft niż 6KM w tą czy w tą gdzie za strojenie trzeba 1.5k policzyć, nie wiem czy nie jest tak, że na osprzęcie z ADLa będzie mniej mocy niż na sprawnym ke-motroniku, ja wsadziłem wałki z KRa u siebie podregulowałem skład mieszanki i różnica jest konkretna przy ADLu na ori sofcie nie wiadomo jak by to wyszło

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 24 paź 2012, 23:23

ja myśle ze nie gorzej, ADL ma 1.8 i słabe wałki
wsadzasz wałki z ABF i myśle ze te 140 KM byś miał, a robiąc soft ponad 160 KM wiec gra warta świeczki i na ori sofcie z ADL raczej nie ma sie co spodziewać stukowego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl