[ACE] zmiana na digifanta
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
rafalaudi1 ani 2.3 ani 2.0 16V nie ma TPSu albo masz dwie krańcówki pojedyncze ale właśnie czujnik wyglądający jak TPS a są to krańcóki w jednej obudowie, dlatego niektóre silniki o tym samym oznaczeniu mają albo takie albo rozwiązanie dotyczy to zarówno 2.3 jak i 16V ACE/6a/9a ale do tych przepustnic typowe TPSy pasują np taki z 2E
Przepustnice z ACE i ABK są identyczne, zerknijcie sobie na allegro, chyba, że masz z 6a to wtedy jest taka jak w 2.3 i wydaje mi się, że w serii nie są dławione bo w ABK mamy ten stary klapkowy przepływomierz, który ma już zwężony przelot a w ACE jest tarcza spiętrzająca, która dolot blokuje ale po modach gdzie mamy ostrzejsze wałki czy szerszy kolektor jak najbardziej trzeba coś z nią zrobić albo wymiana albo porting
Przepustnice z ACE i ABK są identyczne, zerknijcie sobie na allegro, chyba, że masz z 6a to wtedy jest taka jak w 2.3 i wydaje mi się, że w serii nie są dławione bo w ABK mamy ten stary klapkowy przepływomierz, który ma już zwężony przelot a w ACE jest tarcza spiętrzająca, która dolot blokuje ale po modach gdzie mamy ostrzejsze wałki czy szerszy kolektor jak najbardziej trzeba coś z nią zrobić albo wymiana albo porting
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panowie wszystko da sie zrobić ale trzeba wiedzieć gdzie szukać i czego szukać
Moim zdaniem najlepsza przepustnica dwugardzielowa występowało w silniku 1.8 16V PL miałem takie dwie i były tak samo szerokie żadnych przeweżen, minimalna ilośc garbów a dodatkowo śrubka wolnych obrotów na boku tak awaryjnie.
Oczywiście przepustnica ta na 2 switchach sie zawierała ale mieniając podejzewam ośkę z ABK i dokłądając potencjometr TPS da sie wyrezać całkiem spory przepływ (alternatywa też moze być przepustnica z 2E bo ma TPS ale jest na jedną klapę) wiadomo że czase mtrzeba coś pospawać lub powiercić ale da sie wszystko
Anyway do ACE na DIGI I najlepsza chyba bedzie z PL
Strasznie sie dziwie ze nikt nie bierze pod uwage gotowego już osprzętu z 1.8 16V ADL do swoich ACE
Moim zdaniem najlepsza przepustnica dwugardzielowa występowało w silniku 1.8 16V PL miałem takie dwie i były tak samo szerokie żadnych przeweżen, minimalna ilośc garbów a dodatkowo śrubka wolnych obrotów na boku tak awaryjnie.
Oczywiście przepustnica ta na 2 switchach sie zawierała ale mieniając podejzewam ośkę z ABK i dokłądając potencjometr TPS da sie wyrezać całkiem spory przepływ (alternatywa też moze być przepustnica z 2E bo ma TPS ale jest na jedną klapę) wiadomo że czase mtrzeba coś pospawać lub powiercić ale da sie wszystko
Anyway do ACE na DIGI I najlepsza chyba bedzie z PL
Strasznie sie dziwie ze nikt nie bierze pod uwage gotowego już osprzętu z 1.8 16V ADL do swoich ACE
ADLa i tak trzeba zrobić na innych wtryskach bo w serii ma te krótkie jak ABF a z całym kolektorem nie podpasi chyba, może być za wysoki a inne wtryski to pewnie remap z miejsca a tani nie będzie , przepustnica z PLa ciężko kupić, ta z audi 2.3 ma chyba takie same gardziele i dodatkowo mały amortyzatorek pod przepustnicą poza tym 2.8 ma też taką samą przepustnice z przewężeniem i styka, narazie u siebie planuje wrzucić tą z 2.3 bo założyłem wałek z KRa to moze troszke przepływ za mały :mrgreen:
[ Dodano: 2012-10-17, 18:52 ]
Dzisiaj kupiłem czujnik temp powietrza, zamówiłem gniazda wtryskiwaczy, kupiłem listwę wtryskową z regulatorem 4 bar i wtryskami za 20zł ale listwa ma wtryski z Passata B5 2.0 130KM czy takie wtryski wystarczą czy szukać od Turbo? http://www.eter-mot.info/?14,wtryskiwac ... 58133551-f muszę dorobić przedłużki i kupić przewód paliwowy z 2.8 i tylko DEC i montaż z tym, że mam jeszcze pytanie bo chyba zaczynają się u mnie problemy z pompa paliwa i teraz nie wiem, czy jak już kupuje nową to brać tą 6 bar od mechanicznego czy lepiej już kupić normalną 4 barową, mowa o nowych Boscha różnica w cenie niewielka
[ Dodano: 2012-10-17, 18:52 ]
Dzisiaj kupiłem czujnik temp powietrza, zamówiłem gniazda wtryskiwaczy, kupiłem listwę wtryskową z regulatorem 4 bar i wtryskami za 20zł ale listwa ma wtryski z Passata B5 2.0 130KM czy takie wtryski wystarczą czy szukać od Turbo? http://www.eter-mot.info/?14,wtryskiwac ... 58133551-f muszę dorobić przedłużki i kupić przewód paliwowy z 2.8 i tylko DEC i montaż z tym, że mam jeszcze pytanie bo chyba zaczynają się u mnie problemy z pompa paliwa i teraz nie wiem, czy jak już kupuje nową to brać tą 6 bar od mechanicznego czy lepiej już kupić normalną 4 barową, mowa o nowych Boscha różnica w cenie niewielka
Ja osobiście jak wkładałem ACE miałem go w komplecie z digi 1 z g jednak uznałem iż najszybszą drogą do odpalenia i doprowadzenia auta do stanu użyteczności będzie postawienie tego na tym co istnieje. Nie miałem wtedy wiedzy o ADL-u teraz mocno się zastanawiam nad poszukiwaniami takiego zestawu.marszall pisze: Strasznie sie dziwie ze nikt nie bierze pod uwage gotowego już osprzętu z 1.8 16V ADL do swoich ACE
mi bardziej chodzi o to na ile jest bezpieczny i bez stukowy soft niż 6KM w tą czy w tą gdzie za strojenie trzeba 1.5k policzyć, nie wiem czy nie jest tak, że na osprzęcie z ADLa będzie mniej mocy niż na sprawnym ke-motroniku, ja wsadziłem wałki z KRa u siebie podregulowałem skład mieszanki i różnica jest konkretna przy ADLu na ori sofcie nie wiadomo jak by to wyszło