Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Pompa wtryskowa 028 130 109L - zamiennik

ODPOWIEDZ
ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

[B4 1.9TDI 1Z] Pompa wtryskowa 028 130 109L - zamiennik

Post autor: ptaak » 29 mar 2010, 18:33

Witam,

Koledzy jaką pompę mogę założyć aby zastąpić pompę 028 130 109L? Nastawnik jest ok ale do wymiany mam dół pompy. Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to proszę o pomoc. Silnik mam na Pierburgu, pompa z nastawnikiem indukcyjnym. Sprawa jest dla mnie bardzo pilna. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 29 mar 2010, 19:12

np ja mam u siebie 1z na boshu a pompe mam od pitburga oczywiście dół
i chodzi dobrze

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Re: [B4 1.9TDI 1Z] Pompa wtryskowa 028 130 109L - zamiennik

Post autor: Vision » 29 mar 2010, 19:31

ptaak pisze:Witam,

Koledzy jaką pompę mogę założyć aby zastąpić pompę 028 130 109L? Nastawnik jest ok ale do wymiany mam dół pompy. Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to proszę o pomoc. Silnik mam na Pierburgu, pompa z nastawnikiem indukcyjnym. Sprawa jest dla mnie bardzo pilna. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam
każda VP 4 gang np AFN ,AHU ,nowsze np ALH , AGR itd tyż tylko trzeba rozwiercać twoją podstawę pompy i koło pasowe zdało by się zmienić , proponuje AFN lepsze parametry od ori. i p&p a pod moc np ALH 11mm
Ostatnio zmieniony 29 mar 2010, 19:37 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 29 mar 2010, 19:37

Vision, A mógłbyś mi podać numery tych pomp? Mam jeszcze jedno pytanie: czy turbiny Garrett T15 nr 028 145 701T były montowane np. w passatach B4 lub golfach III?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 mar 2010, 19:44

ptaak pisze:czy turbiny Garrett T15 nr 028 145 701T były montowane np. w passatach B4 lub golfach III?
GT15 występowała w wielu autach VAG TD/TDI np MK3 i można ją do wielu założyć , zmienia się kolektor a on p&p w VAG
ptaak pisze:A mógłbyś mi podać numery tych pomp?
wszystkich :-/ AFN 0 460 404 969
AHU końcówka się zmienia 971
ALH zwykła j.w 977
ALH 11mm 0 460 414 987

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 29 mar 2010, 21:54

Vision, dzięki za szybką i konkretną odpowiedź. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 05 wrz 2012, 00:22

Mam pytanie dotyczące pomp wtryskowych. Jaka jest różnica między pompą (ALH,AGR,ASV) a Pompą AFN ? czy są to te same pompy? (nr. się różni) poza tym ALH i ASV mają wtryski 220bar a AFN 190. Która pompa jest wydajniejsza ? :?: :roll:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 wrz 2012, 07:42

W pompie z AFN-a kont wtrysku reguluje sie całą pompą , w nowszych silnikach AGR,ASV kont jest regulowany za pomocą pływałącego koła jak ma to miejsce w silnikach PD. Mozna załozyc taka pompe ale trzeba troche rozwiercic wspornik po starej pompie. Lepiej kupic pompe od AFN-a z Passata lub z Audi ale z automata bo maja tłoczki 11mm

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 15 paź 2012, 09:27

Jeśli ktoś ma możliwość wrzucić zdjęcia (miejsce gdzie trzeba rozwiercić ten wspornik) to bym prosił. Czy takie rzeźbienie pompy AGR/ALH do 1z to duży problem ? Ciężej później ustawić kąt wtrysku ?

PS. Poprostu mam możliwość kupna dobrej pompy AGR i chcialbym ją zaadoptować u siebie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 paź 2012, 19:48

brabus124 pisze:Czy takie rzeźbienie pompy AGR/ALH do 1z to duży problem ?
Duży ...bo wiedząc jak różnią się czoła pomp ,jakoś sobie nie wyobrażam rozwiercania takiej średnicy...przynajmniej przy pomocy wiertła ;-) ...no chyba że frezem ,co wymaga wymontowania całego wspornika 8-) Lepiej już bebechy z pompy przełożyć :-P A co do regulacji kąta wtrysku na kole ,to jest mocno upierdliwa i nie da się jej przeprowadzić przy pracujacym silniku ,z czym nie ma najmniejszego problemu ,przy regulacji kąta pompą

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 15 paź 2012, 20:44

W takim razie raczej odpuszczę sobie tą pompę AGR i poszukam sobie AFN, lepiej dopłacić a przynajmniej bez rzeźby podejdzie.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 06 lis 2012, 16:10

mam cała pompe z afn jak coś,
sam dól ci moge sprzedać tanio

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl