[2.0 ABT LPG] Czujnik temperatury
- FilippoAudi80
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
- Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie
[2.0 ABT LPG] Czujnik temperatury
Witam. Mam takie pytanie. W tym roku zakładałem gaz do mojej Audi B4 2.0 90KM i jest zamontowany czujnik temperatury, że na gaz się przełączy dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury (chyba jakieś 20 stopni C) i zastanawiam się czy jak usunę ten czujnik to nic się nie bedzie działo? Pod względem ekonomicznym mi sie to opłaci ale czy mogę mieć jakieś problemy z odpaleniem albo w ogóle z jazdą?
Co radzicie?
Co radzicie?
Ostatnio zmieniony 18 paź 2012, 22:43 przez FilippoAudi80, łącznie zmieniany 1 raz.
ale pod jakim względem :?: bo ja nie rozumiem. To że się przełącza dopiero przy 20st (zazwyczaj ta temp. jest ustalona na ok 30st ) ma na celu to że parownik Ci nie zamarza i silnik ma szansę się troszkę rozgrzać zanim dostanie gaz. Jeśli usuniesz to zabezpieczenie to w zimie możesz mieć duże problemy z jazdą bo od razu przełączy ci się na gaz i zamarznie parownik, wyobraź sobie jak go odmrozisz jak będzie na dworze -20st :?:FilippoAudi80 pisze: Pod względem ekonomicznym mi sie to opłaci
P.S.
_uwaga
- FilippoAudi80
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
- Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie
Pod takim względem ekonomicznym że np. codziennie rano jakbym miał jechać to zaczym mi sie przełączy na gaz to dużo benzyny spale a wiadomo ile benzyna kosztuje.
Jest tak ustawiony że odpala zawsze na benzynie, nawet na rozgrzanym silniku i bez tego czujnika też bym odpalał na benzynie a przy 2500 obr. przełączałby się automatycznie na gaz.
Kolega również ma Audi już ponad 2 lata ze zwykłą instalacją gazową bez tego czujnika i odpala tylko na benzynie a później już załącza sie gaz i zawsze wszystko było ok, dlatego też chcę poradzić sie co najlepiej zrobić
Jest tak ustawiony że odpala zawsze na benzynie, nawet na rozgrzanym silniku i bez tego czujnika też bym odpalał na benzynie a przy 2500 obr. przełączałby się automatycznie na gaz.
Kolega również ma Audi już ponad 2 lata ze zwykłą instalacją gazową bez tego czujnika i odpala tylko na benzynie a później już załącza sie gaz i zawsze wszystko było ok, dlatego też chcę poradzić sie co najlepiej zrobić
a może po prostu masz źle wyregulowaną temp przełączania :?: mi przy dzisiejszej temp. ok 7st przełączył się z benzyny na gaz po ok 500m jazdy. Fakt może mój silnik szybciej się grzeje. :mrgreen:FilippoAudi80 pisze:codziennie rano jakbym miał jechać to zaczym mi sie przełączy na gaz to dużo benzyny spale
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
FilippoAudi80, widzę że jesteś z tych którzy się martwią o kondycje reduktora przy porannym odpalaniu bo są tacy, którzy nawet przy -30°C polewają reduktor wrzątkiem i odpalają z gazu.
Myślę że w twoim przypadku można zmniejszyć temperaturę, dobrym testem czy reduktor nie zamarza jest zgaszenie auta po przełączaniu gaz i próbę odpalenia na benzynie. Jeśli trzeba długo kręcić to znaczy że elektrozawór na reduktorze zamarzł czyli należały przyłączać przy wyższej temperaturze.
Myślę że w twoim przypadku można zmniejszyć temperaturę, dobrym testem czy reduktor nie zamarza jest zgaszenie auta po przełączaniu gaz i próbę odpalenia na benzynie. Jeśli trzeba długo kręcić to znaczy że elektrozawór na reduktorze zamarzł czyli należały przyłączać przy wyższej temperaturze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29
- FilippoAudi80
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
- Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- FilippoAudi80
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
- Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie
u mnie jest ten czujnik wyregulowany, odpalam na benzynie, czekam około 15sekund, i przełącza się na gaz. lepiej to robić na postoju, bo jak się przełączy w jeździe to szarpie niemiłosiernie. podpiąć pod kompa, zmniejszyć temperaturę , a co za tym idzie zmieni się też dystans po którym silnik ją osiągnie i przełączy się na gaz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może zrobić za darmo i bez użycia kompa i kabla. Odłącz kable od tego czujnika i połącz je ze sobą, wtedy sterownik będzie widział wysoką temperaturę i będzie się przełączał od razu.FilippoAudi80 pisze:Jak byłem kiedyś u gazownika to powiedział że pod kompa trzeba podpiąć i usunie ten czujnik jak bede chciał za 30zł .