Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S] wymiana pompy olejowej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 18 paź 2012, 14:53

Ja mam 0.4 na rozgrzanym :mrgreen: Wymienię jeszcze pompę, pewnie i tak nie pomoże, a potem najwyżej wymienię cały silnik, jeśli padnie. Ale jeździ tak już dłuugo...

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 18 paź 2012, 16:30

Leo pisze:bardzo mało....
większość audików ma 1.5 do 2 bar na wolnych i rozgrzanych silnikach.
To dziwne bo mam nową pompę olejową a silnik jest po remoncie.
Gdzie może "gubić" olej?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 18 paź 2012, 19:59

A robiłeś szlif wału też? U mnie po wymianie pierścieni i na ori panewkach silnik ma 2bar na zimnym, a na rozgrzanym 90`C przy 2000rpm mam 2,8bara. Silnik zalany syntetykiem 0w40, także turbofin, wydaje mi się, jeśli masz gęstszy olej wlany (np. 10w40) to tym bardziej powinien mieć nawet lepsze parametry. Na jakiej oliwie jeździsz?

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 18 paź 2012, 20:24

Szlifu walu nie robiłem, zalozyłem ori panewki i nowe pierscienie. Może coś jest nie tak z natryskami na denko tłoka albo pompa ma za duże luzy. Zalałem pólsyntetykiem.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 19 paź 2012, 11:05

Mogą to być jeszcze panewki wałka pośredniego. Patrique, to ciekawe co piszesz bo u mnie na zimnym, na jałowych jest ponad 5 bar, dopiero na ciepłym jest za mało. Przy 2 tyś obrotów na ciepłym mam około 2.2 bara.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 19 paź 2012, 11:55

Patrique, pokaz mi to cisnienie na tym oleju i przy takich obrotach, albo masz za ciasne pasowania, albo manometr który dolicza cisnienie atmosferyczne :D

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 19 paź 2012, 13:02

karolas123, nawet mnie nie strasz że coś w tym silniku jest nie tak :-? . Dzisiaj spróbuje zmierzyć jeszcze innym zestawem. Jakie powinny być prawidłowe wartości dla B3 pm?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 19 paź 2012, 14:35

Na wolnych obrotach i rozgrzanym w okolicach 1.2-2 bar, nie mowie ze masz cos zepsute moze masz poporostu silnik w swietnej kondycji, choc na oleju 0w to podejrzewam ze długo nie najezdzisz. To poprostu nie jest olej na dłuzsza mete do tego silnika.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 19 paź 2012, 15:57

No silnik chodzi świetnie. Nie bierze nic oleju, pali od strzała, a moc ma te 90KM. Nawet jak wrzucę mu wrzucę 5-iątkę przy 70km/h to bez problemu rozpędza auto. Także wszystko jest chyba w jak najlepjszym porządku. Jedynie zawory zaklekotają przy porannym uruchamianiu. Dlaczego więc uważasz że na dłuższą metę nie pojeżdżę na tym silniku??

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 19 paź 2012, 16:19

Bo olej do tego silnika to 10w40. Olej 0w jest przystosowany do nowszych silników robionych w nieco innych technologiach. Zalej 10w to zobaczysz ze klekotania nie bedzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl