[b4 ABT] Zapłon na 6 st., ledwo wkręca się na obroty.
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
[b4 ABT] Zapłon na 6 st., ledwo wkręca się na obroty.
Siema, wczoraj męczyłem swojego audika ustawieniami zapłonu. Mam lampkę stroboskopową bez regulacji kąta. Ustawiałem zapłon w ten sposób
1 Na kole zaznaczyłem kreskę na biało by ją było widać.
2 Rozgrzałem gruza do 90st.
3 Odłączyłem niebieski czujnik
4 Przegazówka 3 raz powyżej 3,5-4tys obrotów.
5 Obroty 2200-2400
6 Ustawiłem zapłon tak, by biała kreska (6st.) pokrywała się z dolną linią otworu w skrzyni.
7 Podpiąłem czujnik temperatury
8 Przegazówka 3 razy powyżej 3,5-4 tyś obrotów
9 Wyłączenie i ponowny start silnika
I jakie było moje zdziwienie, gdy silnik na benzynie i gazie ledwo co wkręcał się na obroty, gdy wciskałem gaz to wkręcał się jak star 244 pod górkę na 5 biegu. Z 1000 tyś na 2000 tyś wkręcał się 10 sek :mrgreen: Obroty silnika były w okolicach 800 obrotów...
Przyspieszyłem więc zapłon i silnik zaczął w końcu jakoś wkręcać się na obroty.
I tu pojawia się pytanie: dlaczemu tak?
I tu się pojawia kolejne pytanie, skoro tak, to czy nie powinienem zapłon ustawiać przy jałowych obrotach?
Dzięki i pozdro!
1 Na kole zaznaczyłem kreskę na biało by ją było widać.
2 Rozgrzałem gruza do 90st.
3 Odłączyłem niebieski czujnik
4 Przegazówka 3 raz powyżej 3,5-4tys obrotów.
5 Obroty 2200-2400
6 Ustawiłem zapłon tak, by biała kreska (6st.) pokrywała się z dolną linią otworu w skrzyni.
7 Podpiąłem czujnik temperatury
8 Przegazówka 3 razy powyżej 3,5-4 tyś obrotów
9 Wyłączenie i ponowny start silnika
I jakie było moje zdziwienie, gdy silnik na benzynie i gazie ledwo co wkręcał się na obroty, gdy wciskałem gaz to wkręcał się jak star 244 pod górkę na 5 biegu. Z 1000 tyś na 2000 tyś wkręcał się 10 sek :mrgreen: Obroty silnika były w okolicach 800 obrotów...
Przyspieszyłem więc zapłon i silnik zaczął w końcu jakoś wkręcać się na obroty.
I tu pojawia się pytanie: dlaczemu tak?
I tu się pojawia kolejne pytanie, skoro tak, to czy nie powinienem zapłon ustawiać przy jałowych obrotach?
Dzięki i pozdro!
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec