Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT] Zapłon na 6 st., ledwo wkręca się na obroty.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

[b4 ABT] Zapłon na 6 st., ledwo wkręca się na obroty.

Post autor: ignac112 » 21 paź 2012, 20:03

Siema, wczoraj męczyłem swojego audika ustawieniami zapłonu. Mam lampkę stroboskopową bez regulacji kąta. Ustawiałem zapłon w ten sposób
1 Na kole zaznaczyłem kreskę na biało by ją było widać.
2 Rozgrzałem gruza do 90st.
3 Odłączyłem niebieski czujnik
4 Przegazówka 3 raz powyżej 3,5-4tys obrotów.
5 Obroty 2200-2400
6 Ustawiłem zapłon tak, by biała kreska (6st.) pokrywała się z dolną linią otworu w skrzyni.
7 Podpiąłem czujnik temperatury
8 Przegazówka 3 razy powyżej 3,5-4 tyś obrotów
9 Wyłączenie i ponowny start silnika
I jakie było moje zdziwienie, gdy silnik na benzynie i gazie ledwo co wkręcał się na obroty, gdy wciskałem gaz to wkręcał się jak star 244 pod górkę na 5 biegu. Z 1000 tyś na 2000 tyś wkręcał się 10 sek :mrgreen: Obroty silnika były w okolicach 800 obrotów...
Przyspieszyłem więc zapłon i silnik zaczął w końcu jakoś wkręcać się na obroty.

I tu pojawia się pytanie: dlaczemu tak?
I tu się pojawia kolejne pytanie, skoro tak, to czy nie powinienem zapłon ustawiać przy jałowych obrotach?
Dzięki i pozdro!

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 paź 2012, 20:14

W tych silnikach zapłon ustawia się "normalnie" kreska to 6st. na biegu jałowym bez żadnych kombinacji.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 paź 2012, 20:16

Procedurę którą zastosowałeś dotyczy sinika ABK a w ABT zapłon ustawia się na wolnych obrotach bez blokowania kompa z tego co ja wiem.
Ale niech się wypowiedzą bardziej obeznani koledzy.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 21 paź 2012, 20:46

Gazownik ustawi mi zapłon jak do niego podjadę na regulację?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 paź 2012, 20:56

Nie wszędzie ustawiają tak że jak się nie spytasz bezpośrednio to się nie dowiesz.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 21 paź 2012, 21:15

ja tam wjadę to juz będę cisną, zeby all sprawdzali

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 22 paź 2012, 15:50

To w takim bądź razie jak wygląda procedura ustawiania zapłonu w abt?

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 22 paź 2012, 16:40

Mam zaplon 8 tak jak od nowosci bylo. Gazownikmi sprawdzal

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 22 paź 2012, 16:47

Z tego co wiem to powinno być 6 stopni dla auta jeżdżącego na benzynie, lecz można przyspieszyć zapłon gdy auto śmiga na lpg, z tego względu, że LPG ma większą liczbę oktanową i wymaga przyspieszonego zapłonu :) To wiemy, ale jak przebiega procedura ?

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 22 paź 2012, 16:57

musi być rozgrzany i nie odpinając niczego ustawiasz go na te 6stopni lub więcej ze względu na LPG za pomocą lampy i tyle bez kombinowania z blokowaniem sterownika :-P itp

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 22 paź 2012, 17:17

Dobra właśnie ustawiłem zapłon na ciepłym aucie, bez odłączania czego kolwiek na 6 stopni (miałem bardzo opóźniony, ok 0 stopni) i silnik zaczął działać z werwą, przyspieszyłem zapłon na ok 8-10 st. i dopiero od 4 tyś obrotów silnik zaczyna jechać :D

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 22 paź 2012, 17:18

w ABT nie było 8 stopni jak z linii schodziły?

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 22 paź 2012, 17:19

było 6 stopni ale to dla benzyny bez LPG

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 22 paź 2012, 17:25

Rozumiem, myślałem, że mam ori ale wychodzi na to, ze o 2 stopnie przyśpieszony :P Dzisiaj była wizyta u gazownika i jak stwierdził ustawione jest "igła"

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 22 paź 2012, 17:28

Tak bo na gazie ma być coś przyspieszony :-P i z tego co pamiętam tolerancja błędu wynosi +/- 1 stopień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl