[B4 ABT] Adaptacja TPS'u - przy wystepowaniu kodu błędu 518
schack,
Załon włączony, silnik wyłączony
po uruchomieniu programu Vag com i poprawnej komunikacji ze sterownikiem silnika, wybierasz bloki pomiarowe które odpowiadają za TPS
jest tam opcja Vascope czyli oscyloskop. trzeba zaptaszkować wybraną wartość i ustalić jej kolor na wyświetlaczu i wtedy naciskasz gaz i na oscylogramie pojawi się wykres.
Załon włączony, silnik wyłączony
po uruchomieniu programu Vag com i poprawnej komunikacji ze sterownikiem silnika, wybierasz bloki pomiarowe które odpowiadają za TPS
jest tam opcja Vascope czyli oscyloskop. trzeba zaptaszkować wybraną wartość i ustalić jej kolor na wyświetlaczu i wtedy naciskasz gaz i na oscylogramie pojawi się wykres.
Świeżutki wykres prosto ze środka audika
http://pokazywarka.pl/rqjrrx/
Stan początkowy - 23/25
Wykres chyba jest ok... ale sami oceńcie.
http://pokazywarka.pl/rqjrrx/
Stan początkowy - 23/25
Wykres chyba jest ok... ale sami oceńcie.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
dokładnie tak jak pisze karolas123, nic z tego nie wynika.
zrób odczyt zarówno na włączonym i wyłączonym silniku.
ewentualnie na wyłączonym silniku (zapłon włączony) dodawać delikatnie gazu i obserwować w blokach pomiarowych jak wartość narasta i szukać jakiś anomalii.
Jeśli vagscope nic nie wykaże na wykresie to pozostaje metoda analogowa czyli zdemontować przepustnicę i "na stole" podpiąć omomierz i obserwować zmiany rezystancji. można tez zrobić to na aucie ale jest mniej wygodne.
Skoro podpiąłeś Vaga pod auto to napisz czy były jakieś błędy jeśli tak to jaki numer błędu i opis (intermittent, sporadic, present)
błędem od czujnika Halla na wyłączonym silniku się nie przejmuj bo tak jest zawsze.
zrób odczyt zarówno na włączonym i wyłączonym silniku.
ewentualnie na wyłączonym silniku (zapłon włączony) dodawać delikatnie gazu i obserwować w blokach pomiarowych jak wartość narasta i szukać jakiś anomalii.
Jeśli vagscope nic nie wykaże na wykresie to pozostaje metoda analogowa czyli zdemontować przepustnicę i "na stole" podpiąć omomierz i obserwować zmiany rezystancji. można tez zrobić to na aucie ale jest mniej wygodne.
Skoro podpiąłeś Vaga pod auto to napisz czy były jakieś błędy jeśli tak to jaki numer błędu i opis (intermittent, sporadic, present)
błędem od czujnika Halla na wyłączonym silniku się nie przejmuj bo tak jest zawsze.
Pojawił się jeden błąd i dodam, że jak przyśpieszam (na pb i na lpg ale na lpg to znikomo odczuwalne, prawie wcale) to w okolicach 2 tysięcy obrotów auto zmula się jakby mieszanki nie dostawało i po chwili jest strzał i zaczyna bardzo szybko na obroty wchodzić, to lambda?
[ Dodano: 2012-10-24, 17:36 ]
dodam, że po 3 regulacjach gazu auto znowu pali 17 litrów.
[ Dodano: 2012-10-24, 17:36 ]
dodam, że po 3 regulacjach gazu auto znowu pali 17 litrów.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Czesc! Mam identyczny problem. Wyskoczyl mi ten sam blad na wlaczonym silniku, udalo sie go skasowac. Na zimnym wyskakuje tez ten ktory jest tu w temacie 515. Ale jak probuje go usunac to laduje laduje laduje i nagle wyskakuje ze stracil polaczenie z controlerem i ze sprobuj ponownie. Blad nie znika. Nie moge go usunac. Jednak zrobilem tak jak tutaj. Basic Setting pozniej blok 000 na samym zaplonie oczywiscie. Przepustnice slychac jak pracuje po kilku sekundach przestaje. Klikam Done, Go back i slychac jak ona wraca do swojego polozenia. Nie wiem czy to dobrze.
Teraz przy odpalaniu slychac z przepustnicy zgrzyt.
No i jeszcze jedno jakby ktos moglby mi pomoc. Moj abt odczytuje tylko blok 000,001,002,003,004 i 005. Dalsze bloki jak np 036 od lamby (wgl wszystkie dalsze) Wyskakuje Error Not Avaiable. Pytanie dlaczego?
Moze mam zlego vaga albo moj komp wiecej nie pokaze ;/ Jesli ktos ma sprawdzonego vaga prosze o podeslanie.
I teraz nastepny problem. W bloku 002 bodajze albo 003 temperature pokazuje mi caly czas minusowa. Skacze miedzy -4 a -7 czasem nawet -9. Co to za temperatura i czemu minusowa mimo ze silnik jest rozgrzany? W okienku Lambda faktory dopoki silnik nie osiagnie 70stopni to wskaznik stoi caly czas na 1.000 po rozgrzaniu skacze w granicach 1.000 a 1.200 maksymalnie
Do tego na VAG Scoope powoli dodawalem jednostajnie gazu to doszedl do 2700 obrotow (nadal dodawalem jednostajnie powoli gaz) i spadl do 2300 (tak jakby sie zamulil) i wskoczyl potem na 3000.
Prosze o pomoc z tymi problemami
Teraz przy odpalaniu slychac z przepustnicy zgrzyt.
No i jeszcze jedno jakby ktos moglby mi pomoc. Moj abt odczytuje tylko blok 000,001,002,003,004 i 005. Dalsze bloki jak np 036 od lamby (wgl wszystkie dalsze) Wyskakuje Error Not Avaiable. Pytanie dlaczego?
Moze mam zlego vaga albo moj komp wiecej nie pokaze ;/ Jesli ktos ma sprawdzonego vaga prosze o podeslanie.
I teraz nastepny problem. W bloku 002 bodajze albo 003 temperature pokazuje mi caly czas minusowa. Skacze miedzy -4 a -7 czasem nawet -9. Co to za temperatura i czemu minusowa mimo ze silnik jest rozgrzany? W okienku Lambda faktory dopoki silnik nie osiagnie 70stopni to wskaznik stoi caly czas na 1.000 po rozgrzaniu skacze w granicach 1.000 a 1.200 maksymalnie
Do tego na VAG Scoope powoli dodawalem jednostajnie gazu to doszedl do 2700 obrotow (nadal dodawalem jednostajnie powoli gaz) i spadl do 2300 (tak jakby sie zamulil) i wskoczyl potem na 3000.
Prosze o pomoc z tymi problemami
odnośnie desynchronizacji kabla: opcje kabla (vcds) zmień baud rate
są dostępne opcje 0, 240, 19200 -> zależy od sterownika
Diagnoza czujnika temp
maska w górę, odepnij czujnik niebieski 2 piny z kroćca głowicy.
Zewrzyj we wtyczce od tego czujnika przewody wewnątrz jakimś przewodem.
podepnij vcds, zapłon na włączony,
powinno pokazać ok 90 oC
zamiast zworki rezystor 2.5-3 k Ohm powinno być około 20 oC
Niektóre sterowniki mają zablokowane inne grupy pomiarowe, zwłaszcza te z początków serii ABT
są dostępne opcje 0, 240, 19200 -> zależy od sterownika
Diagnoza czujnika temp
maska w górę, odepnij czujnik niebieski 2 piny z kroćca głowicy.
Zewrzyj we wtyczce od tego czujnika przewody wewnątrz jakimś przewodem.
podepnij vcds, zapłon na włączony,
powinno pokazać ok 90 oC
zamiast zworki rezystor 2.5-3 k Ohm powinno być około 20 oC
Niektóre sterowniki mają zablokowane inne grupy pomiarowe, zwłaszcza te z początków serii ABT
Pytanie do schack-a. Wiem, że temat z 2012 raku ale zastanawia mnie czy przycinki przy 2tyś które miałeś były wynikiem niesprawnego silniczka krokowego ? Czy jednak to były ścieżki w potencjometrze. Mam identyczne objawy. Vag-com nie pokazuje żadnych błędów. Przeczytałem już wiele postów. I przed wygrzebaniem czujnika i krokowca próbuje znaleźć rozwiązanie.
maciek889, to już nie wiem jak to jest jedni piszą, że krokowiec (ten przy przepustnicy ) ma wpływ na wysokie obroty inni piszą, że nie ma. Piszą, że są (czujnik tps ,krokowiec) ściśle ze sobą powiązane. Mój problem polega na tym że przy 2 tys ma zawieszkę i po chwili przyspiesza. Jak puszczam sprzęgło też lekko szarpie ale na LPG śmiga aż miło. Jestem laikiem w tych sprawach ale staram się jak mogę sam ogarnąć różne rzeczy w mojej b4. Kupiłem właśnie "kontakt PR" do czyszczenie i regeneracji potencjometrów. Według mnie to wytarte ścieżki w czujniku tps mogą być problemem. Jak nie dam rady trzeba będzie szukać zamiennika a dzisiaj nie jest z nim tak łatwo. Jeżeli masz taka wiedzę powiedz proszę czy jak odłączę aku i wyciągnę ten czujnik to będę musiał adaptować przepustnicę? Za wszelkie merytoryczne błędy przepraszam.