Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Adaptacja TPS'u - przy wystepowaniu kodu błędu 518

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 22 paź 2012, 12:06

schack,

Załon włączony, silnik wyłączony
po uruchomieniu programu Vag com i poprawnej komunikacji ze sterownikiem silnika, wybierasz bloki pomiarowe które odpowiadają za TPS

jest tam opcja Vascope czyli oscyloskop. trzeba zaptaszkować wybraną wartość i ustalić jej kolor na wyświetlaczu i wtedy naciskasz gaz i na oscylogramie pojawi się wykres.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 22 paź 2012, 13:16

Świeżutki wykres prosto ze środka audika :D

http://pokazywarka.pl/rqjrrx/

Stan początkowy - 23/25

Wykres chyba jest ok... ale sami oceńcie.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 paź 2012, 16:06

Za szybko dodawałeś gazu i o kant dupy bo nawet jak by coś było nie tak to nie zdarzyło narysować, postaraj sie to rozciagnąć np na 15 sekund, stopniowo dodajac gaz.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 22 paź 2012, 17:14

dokładnie tak jak pisze karolas123, nic z tego nie wynika.

zrób odczyt zarówno na włączonym i wyłączonym silniku.
ewentualnie na wyłączonym silniku (zapłon włączony) dodawać delikatnie gazu i obserwować w blokach pomiarowych jak wartość narasta i szukać jakiś anomalii.
Jeśli vagscope nic nie wykaże na wykresie to pozostaje metoda analogowa czyli zdemontować przepustnicę i "na stole" podpiąć omomierz i obserwować zmiany rezystancji. można tez zrobić to na aucie ale jest mniej wygodne.

Skoro podpiąłeś Vaga pod auto to napisz czy były jakieś błędy jeśli tak to jaki numer błędu i opis (intermittent, sporadic, present)

błędem od czujnika Halla na wyłączonym silniku się nie przejmuj bo tak jest zawsze.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 24 paź 2012, 17:36

Pojawił się jeden błąd i dodam, że jak przyśpieszam (na pb i na lpg ale na lpg to znikomo odczuwalne, prawie wcale) to w okolicach 2 tysięcy obrotów auto zmula się jakby mieszanki nie dostawało i po chwili jest strzał i zaczyna bardzo szybko na obroty wchodzić, to lambda?

[ Dodano: 2012-10-24, 17:36 ]
dodam, że po 3 regulacjach gazu auto znowu pali 17 litrów.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 paź 2012, 19:09

Raczej uwalony krokowiec :D

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 24 paź 2012, 19:28

Czyli to krokowiec, w piatek bede go wymienial ;) zobacz jak bedzie zachowywal sie przy nowym krokowcu

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 21 mar 2016, 22:05

Czesc! Mam identyczny problem. Wyskoczyl mi ten sam blad na wlaczonym silniku, udalo sie go skasowac. Na zimnym wyskakuje tez ten ktory jest tu w temacie 515. Ale jak probuje go usunac to laduje laduje laduje i nagle wyskakuje ze stracil polaczenie z controlerem i ze sprobuj ponownie. Blad nie znika. Nie moge go usunac. Jednak zrobilem tak jak tutaj. Basic Setting pozniej blok 000 na samym zaplonie oczywiscie. Przepustnice slychac jak pracuje po kilku sekundach przestaje. Klikam Done, Go back i slychac jak ona wraca do swojego polozenia. Nie wiem czy to dobrze.

Teraz przy odpalaniu slychac z przepustnicy zgrzyt.

No i jeszcze jedno jakby ktos moglby mi pomoc. Moj abt odczytuje tylko blok 000,001,002,003,004 i 005. Dalsze bloki jak np 036 od lamby (wgl wszystkie dalsze) Wyskakuje Error Not Avaiable. Pytanie dlaczego?

Moze mam zlego vaga albo moj komp wiecej nie pokaze ;/ Jesli ktos ma sprawdzonego vaga prosze o podeslanie.

I teraz nastepny problem. W bloku 002 bodajze albo 003 temperature pokazuje mi caly czas minusowa. Skacze miedzy -4 a -7 czasem nawet -9. Co to za temperatura i czemu minusowa mimo ze silnik jest rozgrzany? W okienku Lambda faktory dopoki silnik nie osiagnie 70stopni to wskaznik stoi caly czas na 1.000 po rozgrzaniu skacze w granicach 1.000 a 1.200 maksymalnie

Do tego na VAG Scoope powoli dodawalem jednostajnie gazu to doszedl do 2700 obrotow (nadal dodawalem jednostajnie powoli gaz) i spadl do 2300 (tak jakby sie zamulil) i wskoczyl potem na 3000.

Prosze o pomoc z tymi problemami

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 21 mar 2016, 22:30

odnośnie desynchronizacji kabla: opcje kabla (vcds) zmień baud rate
są dostępne opcje 0, 240, 19200 -> zależy od sterownika

Diagnoza czujnika temp
maska w górę, odepnij czujnik niebieski 2 piny z kroćca głowicy.
Zewrzyj we wtyczce od tego czujnika przewody wewnątrz jakimś przewodem.
podepnij vcds, zapłon na włączony,
powinno pokazać ok 90 oC
zamiast zworki rezystor 2.5-3 k Ohm powinno być około 20 oC


Niektóre sterowniki mają zablokowane inne grupy pomiarowe, zwłaszcza te z początków serii ABT

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 mar 2016, 22:54

Zapomniałeś mu też odpisać że to stare sterowniki nie zrobi dynamicznego loga czy statycznego po 3tys/obr połączenie jest zrywane.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 kwie 2016, 11:49

To by się zgadzało, mój nawet traci połączenie jak kasuję błędy, jeszcze potestuję z ustawieniami transferu, ale generalnie wszystko jest OK tylko jak kasuje błędy to sterownik się zawiesza, a vag-com mówi, że nie ma połączenia z interfejsem, tak jakby się zawieszał.

Dager00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 mar 2014, 22:05

Post autor: Dager00 » 08 kwie 2017, 21:15

Pytanie do schack-a. Wiem, że temat z 2012 raku ale zastanawia mnie czy przycinki przy 2tyś które miałeś były wynikiem niesprawnego silniczka krokowego ? Czy jednak to były ścieżki w potencjometrze. Mam identyczne objawy. Vag-com nie pokazuje żadnych błędów. Przeczytałem już wiele postów. I przed wygrzebaniem czujnika i krokowca próbuje znaleźć rozwiązanie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 kwie 2017, 17:53

Dager00, tylko on nie logował się od 2014, napisz mu PW albo maila bo pewnie tu nie zagląda.

Ale "krokowy" (nastawnik przepustnicy nie krokowy np. od LPG) nie powinien mieć nic do pracy silnika gdy trzyma się pedał gazu. Chyba że może czujnik puszczonej przepustnicy jest cały czas zwarty.

Dager00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 mar 2014, 22:05

Post autor: Dager00 » 10 kwie 2017, 19:04

maciek889, to już nie wiem jak to jest jedni piszą, że krokowiec (ten przy przepustnicy ) ma wpływ na wysokie obroty inni piszą, że nie ma. Piszą, że są (czujnik tps ,krokowiec) ściśle ze sobą powiązane. Mój problem polega na tym że przy 2 tys ma zawieszkę i po chwili przyspiesza. Jak puszczam sprzęgło też lekko szarpie ale na LPG śmiga aż miło. Jestem laikiem w tych sprawach ale staram się jak mogę sam ogarnąć różne rzeczy w mojej b4. Kupiłem właśnie "kontakt PR" do czyszczenie i regeneracji potencjometrów. Według mnie to wytarte ścieżki w czujniku tps mogą być problemem. Jak nie dam rady trzeba będzie szukać zamiennika a dzisiaj nie jest z nim tak łatwo. Jeżeli masz taka wiedzę powiedz proszę czy jak odłączę aku i wyciągnę ten czujnik to będę musiał adaptować przepustnicę? Za wszelkie merytoryczne błędy przepraszam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 kwie 2017, 19:16

Dager00 pisze:Kupiłem właśnie "kontakt PR" do czyszczenie i regeneracji potencjometrów. Według mnie to wytarte ścieżki w czujniku tps mogą być problemem.
jeśli faktycznie ścieżki są wytarte to ten kontakt na nie wiele ci się zda

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl