Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 TDI 1Z ]Drgania podczas jazdy

dami118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

[b4 1.9 TDI 1Z ]Drgania podczas jazdy

Post autor: dami118 » 23 paź 2012, 17:45

Witam posiadam nietypowy problem otóż jadąc na 3,4,5, biegu całą buda się telepie tak jak by koła były jajowate, koła są wyważone, felgi proste półosie przeguby sprawdzone poduszki silnia ok, najbardziej trzęsie jadąc na niskich obrotach silnika w przedziale 1,5 2,2 obrotów to znaczy po dodaniu gazu jadąc na 5 biegu 70 km/h cały samochód się telepie gdy prędkość dojdzie do 90 km/h jest prawie ok i tak jest na poszczególnych biegach dodam że nastawnik był czyszczony i nie wiem czego to jest wina czy silnika czy zawieszenia proszę o pomoc.

rysiu_89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 02 sie 2010, 20:00

Post autor: rysiu_89 » 23 paź 2012, 18:08

70km/h to napewno nie prędkość dla 5 biegu w naszych tdi
jak dla mnie minimalna dolna granica dla poszczególnych biegów to:
2bieg 20km/h
3bieg 40km/h
4bieg 60km/h
5bieg 80km/h

może sprawdź zawieszenie wydechu

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 23 paź 2012, 19:18

dami118 pisze:dodam że nastawnik był czyszczony
o ile jest indukcyjny i dało to pożądany rezultat ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 paź 2012, 20:20

rysiu_89 pisze:70km/h to napewno nie prędkość dla 5 biegu w naszych tdi
jak dla mnie minimalna dolna granica dla poszczególnych biegów to:
2bieg 20km/h
3bieg 40km/h
4bieg 60km/h
5bieg 80km/h
Niby racja ...tyle że nawet przy 70 ciu na 5 tym biegu nie ma prawa nic się telepać ,co najwyżej będzie trochę buczeć ...A nastawnik indukcyjny czy potencjometr :?: Bo jeżeli ten pierwszy i telepie się tak od razu po czyszczeniu i zamontowaniu ,to coś nie halo z tym czyszczeniem ;-) A jeżeli to potencjometr to jego czyszczenie jest zwykle stratą czasu 8-)

rysiu_89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 02 sie 2010, 20:00

Post autor: rysiu_89 » 23 paź 2012, 20:54

telepać, buczeć... jak zwał tak zwał. Każdy może nazywać inaczej to samo zjawisko. przy buczeniu cały układ napedowy wpada też w lekki rezonans

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 paź 2012, 21:45

rysiu_89 pisze:telepać, buczeć... jak zwał tak zwał.
Telepanie i wibracje to na pewno nie to samo co buczenie ;-)

rysiu_89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 02 sie 2010, 20:00

Post autor: rysiu_89 » 23 paź 2012, 22:00

wiem, że nie to samo

chodzi mi tylko o to, że nieraz po prostu ludzie nazywają coś całkiem inaczej niż powszechnie się określa <ok>

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 23 paź 2012, 22:18

u mnie gdy wsadzę 5 bieg przy 60 nic nie wibruje , "buczeć" bedzie i tyle :mrgreen:
a przy 70 km/h juz i buczec nie powinno

dami118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: dami118 » 24 paź 2012, 15:31

ja wiem że 70 km/h to nie jest prędkość na 5 bieg i to nie jest buczenie tylko telepie całą budą. Nastawnik posiadam indukcyjny przepływomierz pierburg, samochód z końcówki 94r więc w oryginale, nastawnik był czyszczony bo silnik kulał na wolnych obrotach a że telepało to myślałem że koła są nie wyważone. Dzisiaj byłem u innego mechanik i stwierdził że nastawnik jest do czyszczenia i mówił jak to nie pomoże to trzeba wgrać nową mapę wtrysków, czy jest sposób żeby sprawdzić ten nastawnik bez rozbierania i co da wgranie nowej mapy wtrysków.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 paź 2012, 19:24

dami118 pisze:Dzisiaj byłem u innego mechanik i stwierdził że nastawnik jest do czyszczenia
Prawdopodobnie pompa zaczęła "produkować " opiłki ...co świadczy o tym że ktoś poił ją "dobrym "paliwem :-P
dami118 pisze:Dzisiaj byłem u innego mechanik i stwierdził że nastawnik jest do czyszczenia i mówił jak to nie pomoże to trzeba wgrać nową mapę wtrysków,
W starym poczciwym 1 zecie nową mapę :?: :roll: to nie Golf IV ,czy audi a4 z tych samych lat ,że mają skopane mapy ;-) Nadgorliwiec :mrgreen: ....nie ma takiej potrzeby ,w mapach od 1z nie ma nic do poprawiania...no przynajmniej jeśli chodzi o szarpania ,bo na pewno problem nie tkwi w mapach 8-)

dami118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: dami118 » 27 paź 2012, 10:03

a czy jest może ktoś z forumowiczów kto by zdiagnozował mój przypadek i podjął się naprawy z okolicy Tarnowa

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 27 paź 2012, 22:22

Panowie,który widział efekt jaki opisuje autor tematu,i winny był zabrudzony nastawnik :-P stawiam nie zgrzewkę tylko 5 zgrzewek:P że nikt z was bo nie ma takiej opcji, jeszcze chwilka i w tdi winny zawsze będzie nastawnik :lol: dobre,dobre.... w maliny kolegę wprowadzacie ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 paź 2012, 00:02

endriu210 pisze:Panowie,który widział efekt jaki opisuje autor tematu,i winny był zabrudzony nastawnik :-P stawiam nie zgrzewkę tylko 5 zgrzewek:P że nikt z was bo nie ma takiej opcji, jeszcze chwilka i w tdi winny zawsze będzie nastawnik
Co racja to racja Jędruś 8-) opis to jedno ,a rzeczywistość na żywo to drugie ...i choć wszyscy wiemy że w zdecydowanej większosci przypadków w starych 80 tkach winny drgawkom jest brudny nastawnik ,to zdarzają się też nietypowe przyczyny ,o czym chyba nikt lepiej od ciebie nie wie 8-) bo masz i miałeś do czynienia z znacznie bardziej ciężkimi przypadkami ,niż takie pierdoły jak brudny nastawnik ;-)

dami118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: dami118 » 28 paź 2012, 09:03

więc co jeszcze może być przyczyną , jak wyeliminować że to nie jest nastawnik

[ Dodano: 2012-10-28, 09:26 ]
dodam że w mojej okolicy są sami pseudo mechanicy którzy tylko kroją kasę i jeden po drugim by czyścił nastawni i wgrywał mapę wtrysków bo to czysta kasa ale bez efektu więc co jeszcze może być przyczyną , jak wyeliminować że to nie jest nastawnik

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 paź 2012, 09:47

dami118 pisze:więc co jeszcze może być przyczyną , jak wyeliminować że to nie jest nastawnik
Oj nie chce się poszukać :?: :roll: wtyczkę impulsatora w skrzyni odepnij i się przejedż <ok> prędkościomierz ma nie chodzić ...Jak wibracji nie będzie to na 100% nastawnik ...jak dalej będą ,to podłącz impulsator z powrotem i sprawdż vagiem czy komp prawidłowo widzi szybkość pojazdu.Jak komp widzi prawidłowo prędkość ,to można sprubować podmienić kompa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl