[b4 1.9 TDI 1Z ]Drgania podczas jazdy
[b4 1.9 TDI 1Z ]Drgania podczas jazdy
Witam posiadam nietypowy problem otóż jadąc na 3,4,5, biegu całą buda się telepie tak jak by koła były jajowate, koła są wyważone, felgi proste półosie przeguby sprawdzone poduszki silnia ok, najbardziej trzęsie jadąc na niskich obrotach silnika w przedziale 1,5 2,2 obrotów to znaczy po dodaniu gazu jadąc na 5 biegu 70 km/h cały samochód się telepie gdy prędkość dojdzie do 90 km/h jest prawie ok i tak jest na poszczególnych biegach dodam że nastawnik był czyszczony i nie wiem czego to jest wina czy silnika czy zawieszenia proszę o pomoc.
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niby racja ...tyle że nawet przy 70 ciu na 5 tym biegu nie ma prawa nic się telepać ,co najwyżej będzie trochę buczeć ...A nastawnik indukcyjny czy potencjometr :?: Bo jeżeli ten pierwszy i telepie się tak od razu po czyszczeniu i zamontowaniu ,to coś nie halo z tym czyszczeniem A jeżeli to potencjometr to jego czyszczenie jest zwykle stratą czasu 8-)rysiu_89 pisze:70km/h to napewno nie prędkość dla 5 biegu w naszych tdi
jak dla mnie minimalna dolna granica dla poszczególnych biegów to:
2bieg 20km/h
3bieg 40km/h
4bieg 60km/h
5bieg 80km/h
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
ja wiem że 70 km/h to nie jest prędkość na 5 bieg i to nie jest buczenie tylko telepie całą budą. Nastawnik posiadam indukcyjny przepływomierz pierburg, samochód z końcówki 94r więc w oryginale, nastawnik był czyszczony bo silnik kulał na wolnych obrotach a że telepało to myślałem że koła są nie wyważone. Dzisiaj byłem u innego mechanik i stwierdził że nastawnik jest do czyszczenia i mówił jak to nie pomoże to trzeba wgrać nową mapę wtrysków, czy jest sposób żeby sprawdzić ten nastawnik bez rozbierania i co da wgranie nowej mapy wtrysków.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Prawdopodobnie pompa zaczęła "produkować " opiłki ...co świadczy o tym że ktoś poił ją "dobrym "paliwemdami118 pisze:Dzisiaj byłem u innego mechanik i stwierdził że nastawnik jest do czyszczenia
W starym poczciwym 1 zecie nową mapę :?: :roll: to nie Golf IV ,czy audi a4 z tych samych lat ,że mają skopane mapy Nadgorliwiec :mrgreen: ....nie ma takiej potrzeby ,w mapach od 1z nie ma nic do poprawiania...no przynajmniej jeśli chodzi o szarpania ,bo na pewno problem nie tkwi w mapach 8-)dami118 pisze:Dzisiaj byłem u innego mechanik i stwierdził że nastawnik jest do czyszczenia i mówił jak to nie pomoże to trzeba wgrać nową mapę wtrysków,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Co racja to racja Jędruś 8-) opis to jedno ,a rzeczywistość na żywo to drugie ...i choć wszyscy wiemy że w zdecydowanej większosci przypadków w starych 80 tkach winny drgawkom jest brudny nastawnik ,to zdarzają się też nietypowe przyczyny ,o czym chyba nikt lepiej od ciebie nie wie 8-) bo masz i miałeś do czynienia z znacznie bardziej ciężkimi przypadkami ,niż takie pierdoły jak brudny nastawnikendriu210 pisze:Panowie,który widział efekt jaki opisuje autor tematu,i winny był zabrudzony nastawnik stawiam nie zgrzewkę tylko 5 zgrzewek:P że nikt z was bo nie ma takiej opcji, jeszcze chwilka i w tdi winny zawsze będzie nastawnik
więc co jeszcze może być przyczyną , jak wyeliminować że to nie jest nastawnik
[ Dodano: 2012-10-28, 09:26 ]
dodam że w mojej okolicy są sami pseudo mechanicy którzy tylko kroją kasę i jeden po drugim by czyścił nastawni i wgrywał mapę wtrysków bo to czysta kasa ale bez efektu więc co jeszcze może być przyczyną , jak wyeliminować że to nie jest nastawnik
[ Dodano: 2012-10-28, 09:26 ]
dodam że w mojej okolicy są sami pseudo mechanicy którzy tylko kroją kasę i jeden po drugim by czyścił nastawni i wgrywał mapę wtrysków bo to czysta kasa ale bez efektu więc co jeszcze może być przyczyną , jak wyeliminować że to nie jest nastawnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Oj nie chce się poszukać :?: :roll: wtyczkę impulsatora w skrzyni odepnij i się przejedż <ok> prędkościomierz ma nie chodzić ...Jak wibracji nie będzie to na 100% nastawnik ...jak dalej będą ,to podłącz impulsator z powrotem i sprawdż vagiem czy komp prawidłowo widzi szybkość pojazdu.Jak komp widzi prawidłowo prędkość ,to można sprubować podmienić kompadami118 pisze:więc co jeszcze może być przyczyną , jak wyeliminować że to nie jest nastawnik