Ogólnie rzecz biorąc smar grafitowy(często z dodatkiem dwusiarczku molibdenu zwiększającego lepkość) stosujemy w miejscach gdzie występuje ruch przy dużych naciskach ale niewielkich prędkościach. Czyli nie do łożysk np. kół, czy alternatora, lecz do przekładni w kieracie jak najbardziej
![:-P](https://audi80.pl/images/smilies/jezyk_oko.gif)
Lub do łożysk zwrotnic -w górnych mocowaniach amortyzatorów. Przeguby, listwy zębate i takie tam.
Do łożysk stosujemy smar litowy.
Z kolei smar z dużą zawartością miedzi ma niewielkie właściwości smarne, lecz jest odporny na zniszczenie temperaturą, lepiej przewodzi ciepło i zapobiega wydatnie zapiekaniu elementów np. w obrębie hamulców i ich okolic. Niekiedy smaruje się nim piasty pod tarcze hamulcowe(oczywiście cieniutko -jako szpachlę, a nie dodatkową warstwę). Śruby kół też widziałem. Czasem mocowania wydechu.