[All] Smar grafitowy i miedziany - do czego?
[All] Smar grafitowy i miedziany - do czego?
siemanko.
mam w domu troche smaru grafitowego i zastanawiam się do czego on wg jest. pytam was, bo gdy zapytałem wujka google to odpowiedział różnymi wersjami: podobno przewodzi prąd i go nie przewodzi, odporny na wodę i nieodporny, do wszystkiego i do niczego...
macie jakieś doświadczenia z nim? i tak naprawde to jak on wygląda, bo nie wiem czy mam napewno grafitowy i czy w dobrym stanie (wiekowy ) mój ma brązowy kolor z domieszką pomarańczu i wygląda jakby wymieszany z brokatem. toż to to?
mam w domu troche smaru grafitowego i zastanawiam się do czego on wg jest. pytam was, bo gdy zapytałem wujka google to odpowiedział różnymi wersjami: podobno przewodzi prąd i go nie przewodzi, odporny na wodę i nieodporny, do wszystkiego i do niczego...
macie jakieś doświadczenia z nim? i tak naprawde to jak on wygląda, bo nie wiem czy mam napewno grafitowy i czy w dobrym stanie (wiekowy ) mój ma brązowy kolor z domieszką pomarańczu i wygląda jakby wymieszany z brokatem. toż to to?
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 23:32 przez jaś-u, łącznie zmieniany 4 razy.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Generalnie smar grafitowy ma szary srebrny kolor (jak grafit :mrgreen: ), stosuje się go głównie jako czynnik smarny w przegubach kół, niektórych łożyskach. Jednak, to o czym piszesz to najprawdopodobniej smar ale miedziowy, stosowany w zaciskach hamulcowych, połączeniach gwintowanych. Ogólnie tam gdzie występują wysokie temperatury.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
Ogólnie rzecz biorąc smar grafitowy(często z dodatkiem dwusiarczku molibdenu zwiększającego lepkość) stosujemy w miejscach gdzie występuje ruch przy dużych naciskach ale niewielkich prędkościach. Czyli nie do łożysk np. kół, czy alternatora, lecz do przekładni w kieracie jak najbardziej Lub do łożysk zwrotnic -w górnych mocowaniach amortyzatorów. Przeguby, listwy zębate i takie tam.
Do łożysk stosujemy smar litowy.
Z kolei smar z dużą zawartością miedzi ma niewielkie właściwości smarne, lecz jest odporny na zniszczenie temperaturą, lepiej przewodzi ciepło i zapobiega wydatnie zapiekaniu elementów np. w obrębie hamulców i ich okolic. Niekiedy smaruje się nim piasty pod tarcze hamulcowe(oczywiście cieniutko -jako szpachlę, a nie dodatkową warstwę). Śruby kół też widziałem. Czasem mocowania wydechu.
Do łożysk stosujemy smar litowy.
Z kolei smar z dużą zawartością miedzi ma niewielkie właściwości smarne, lecz jest odporny na zniszczenie temperaturą, lepiej przewodzi ciepło i zapobiega wydatnie zapiekaniu elementów np. w obrębie hamulców i ich okolic. Niekiedy smaruje się nim piasty pod tarcze hamulcowe(oczywiście cieniutko -jako szpachlę, a nie dodatkową warstwę). Śruby kół też widziałem. Czasem mocowania wydechu.
Poważnie? :shock: A potem myjąc taką szybę od środka(co ja przykładowo robię) rozsmarowujesz tą "naprawę"... No chyba, że przedgiełdowo ale też nie widzę sensu takiej muki wstawiać.
Do naprawiania przerwanych nitek ogrzewanych szyb są w handlu od wielu lat kleje elektroprzewodzące, czy lakiery. Sam używałem kilkanaście razy, po zaschnięciu i przesezonowaniu dzień, czy dwa można myć szybę płynami i jest ok.
Do naprawiania przerwanych nitek ogrzewanych szyb są w handlu od wielu lat kleje elektroprzewodzące, czy lakiery. Sam używałem kilkanaście razy, po zaschnięciu i przesezonowaniu dzień, czy dwa można myć szybę płynami i jest ok.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa