Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9D 1Y] - ciężkie odpalenie z rana

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

[1,9D 1Y] - ciężkie odpalenie z rana

Post autor: gigs » 27 paź 2012, 19:21

Mój problem dotyczy silnika 1.9D oznaczenie 1Y w aucie caddy z 1996r.

Problem jest tego typu że właśnie poniżej temp 4C i teraz jak już jest -1C auto po dłuższym postoju ciężko pali. To znaczy pali za pierwszym przekręceniem kluczyka wręcz za jednym dotknięciem ale przez pierwsze 2-5 sekund chodzi tak jakby na 2-3 gary.

Auto ma pompe Boscha tą taką jakby na wpół eletroniczną. Poniżej zdjęcia.

Wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem przewody niby jest ok.
Wymienione są również wszystkie 4 świece żarowe. Kotrolka od świec załącza się i gaśnie.

Powiedzcie mi w jaki sposób sprawdzić czy faktycznie dochodzi do nich prąd i one grzeją ??

Druga sprawa to niech ktoś konkretnie mi powie czy w tej pompie ustawia się statyczny kąt wtrysku, jeżeli tak to niech mi zaznaczy na zdjęciu w którym miejscu wkręca się zegar.

Kolejna sprawa to sprawdzałem ten przyspieszacz który u mnie jest na lince ale sterowany jest eletronicznie i gdy ruszam go ręką to działa. W jedną strone zmniejsza obroty a drugą zwiększa.

Ale nie wiem jak go sprawdzić czy działa na zimnym silniku bo nie mogę zauważyć aby ruszał się jakoś mocno podczas odpalania na zimnym silniku.

Obrazek

Obrazek

koral351

Post autor: koral351 » 27 paź 2012, 21:54

dotyczy TDi - odpal silnik i dotknij kontrolką do przewodu idącego do świec i z drugiej strony do masy. kontrolka powinna świecieć - znaczy że prąd dochodzi. świece nie grzeją przy odpalaniu auta do tem. 5st. tylko po odpaleniu przez jakiś czas aby wyrównać pracę silnika. poniżej 5st. podgrzewają przed odpaleniem.

w normalnym ropniaku świece grzeją po przekręceniu zapłonu
Ostatnio zmieniony 28 paź 2012, 11:32 przez koral351, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 27 paź 2012, 22:29

No to lipa ładna z tą pompą. Sprawdze świece na "żarówke" czy faktycznie grzeją do tych 70 stopni i bede kminił dalej.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 paź 2012, 23:41

gigs pisze: Sprawdze świece na "żarówke" czy faktycznie grzeją do tych 70 stopni i bede kminił dalej.
One nie grzeją do 70 stopni ,bo by się zjarały po kilku minutach pracy zanim silnik osiągnął by 50 stopni ;-).... tylko cykl grzania powtarza się za kazdym przekręceniem zapłonu ,do momentu aż silnik osiagnie ok.70 stopni...taka drobna róznica ;-)

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 28 paź 2012, 11:51

Aha :-P jaki to człowiek nieświadomy pewnych rzeczy. Właśnie tak się zastanawiałem czy one mogą aż tak długo grzać. W takim razie sprawdze ile sekund grzeją po przekręceniu zapłonu do zgaśnięcia żarówki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl