Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Reset ECU silnika? Zimne nie odpala.

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
darek995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 21 paź 2010, 13:05
Lokalizacja: Turek/ Konin

[ABC] Reset ECU silnika? Zimne nie odpala.

Post autor: darek995 » 27 paź 2012, 23:38

Witam po małej przerwie,
panowie jest jakiś sposób na reset ECU tego sinika przez VAG?
Mam A4 ale to forum mi pomogło wiele razy , a ABC jest takie samo wszędzie.
Pytam dlatego że auto nie odpala na zimnym dalej a podaje paliwo na wtryski na zimnym ale raczej za mało bo po podaniu benzyny do kolektora auto pali od razu, tak samo na gazie pali od razu.
Na VAG 0 błędów.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2012, 19:19 przez darek995, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 paź 2012, 23:49

Jak przełączy się na basic settings na którejś z grup pomiarowych to się skasuje adaptacja paliwowa. Jak dobrze pamiętam to w 002 (nawet powinno być napisane "Basic settings-Reset lerned mixture values).
Drugą opcją jest pojeżdżenie na benzynie wtedy powinno nauczyć się odpowiednich wartości do pracy i odpalania na Pb.
Można odłączyć akumulator ale z tego co pamiętam to potrzeba więcej niż dzień aby się skasowały ustawienia.

darek995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 21 paź 2010, 13:05
Lokalizacja: Turek/ Konin

Post autor: darek995 » 28 paź 2012, 14:49

Muszę sprawdzić, i zrobić to na zero bo auto dalej nie odpala a na wtryski zimne i ciepłe paliwo idzie, ciśnienie jest, wtryski dają na zimnym i ciepłym ale widocznie na zimnym mniej bo tak jak mówiłem pan strzykawka i pali ładnie.
A może powinienem zacząć od wymiany wtrysków benzynowych?
Tylko czemu jak odpalę z gazu 30sek i gaszę zapalam na benzynie i pali ? <osohozi>
Gaz był odłączony na noc i spuszczone ciśnienie + odłaczony wąż podciśnień gazu od kolektora.... patrze na to auto i po prostu :shock: <buu>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 paź 2012, 15:00

Sprawdzałeś co na VAGu pokazuj czujnik temperatury silnika? Może to jego wina.

Przy przełączaniu benzyna-gaz na wolnych obrotach silnik nie przygasa?

Ciśnienie benzyny sprałeś przy odpalaniu albo na zimnym silniku?

darek995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 21 paź 2010, 13:05
Lokalizacja: Turek/ Konin

Post autor: darek995 » 28 paź 2012, 20:07

No właśnie na VAGu ten czujnik sprawdzałem i działa dobrze.. :-/
No kiedyś był zamieniona wtyczka od wtrysku 5 na 6 i przerywał teraz jak to zlokalizowałem nawet nie przygaśnie auto przy przełączeniu na LPG nie czuć tego.
Ciśnienie nie sprawdzałem bo nie mam się gdzie wpiąć z manometrem ale odkręcałem wtryski i na ciepłym i na zimnym aż podnosiło listwę do góry i leciała ładna mgiełka.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 paź 2012, 20:20

Jeszcze możesz odkręcić powrót od listwy paliwowej nałożyć na nią jakiś wąż włożyć do butelki i patrzeć czy paliwo leci. Kumpel też miał problem z porannym odpalaniem okazało się że pompa padła i nie dała rady przepompować przez regulator ciśnienia.

A zobacz jeszcze temperaturę zasysanego powietrza.

darek995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 21 paź 2010, 13:05
Lokalizacja: Turek/ Konin

Post autor: darek995 » 28 paź 2012, 22:37

Może przy okazji zobaczę, ale słychać jak regulator wydaje dźwięk i jak paliwo idzie.
A może masz pomysł jak wpiąć manometr w listwę?

A jakbym jeden wtrysk wyjął i zamiast niego jakoś wpiął manometr? czy nie będzie przekłamań jak inne wtryski bedą działać, bo chyba wtedy ciśnienie spadnie czy nie?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 paź 2012, 14:14

Właśnie regulator jest po to aby do wtryskiwaczy cały czas dostarczane było paliwo pod odpowiednim ciśnieniem.
Jeśli szumi to znaczy że paliwo powinno się przeciskać przez regulator. Pomysłu nie mam poza znalezieniem kogoś kto miałby zestaw do wykonania tego pomiaru. Można kombinować podłączeniem różnych węży ale może być trochę trudno bo tu są końcówki z gwintem.

Możesz spróbować pod jeden z wtrysków bo właśnie chodzi o zmierzenie ciśnienia w listwie.

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 30 paź 2012, 07:45

obecnie ten problem dotyczy też Mnie, na zimnym silniku mam kłopot z zapaleniem odpala za 2 - czasami 8 razem ale nigdy za pierwszym, jeśli już odpali to to przez pierwsze 200metrów się dławi, potem wszystko jest w porządku. wtryski ładnie rozpylają paliwo na ciepłym,sprawdziłem ciśnienie -wartość książkowa, iskra jest, wszystkie czujniki sprawdzone , auto diagnozowane KTS-em i vag-comem zero błędów, reset ecu, odłączana klema,odłączane lpg,wymieniona pompa paliwa i filtr paliwa i wciąż brak rezultatów. Cyklicznie co roku mam kłopot z odpalaniem ale zawsze sobie radziłem wtedy wymieniałem czujnik temperatury,hall,pompa,czujnik położenia wału, diagnoza była szybka a naprawa nie kosztowna. Ale teraz już nie mam pomysłów.Jeśli odkryje co było przyczyną to dam znać.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2012, 19:18 przez Marek85, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl