Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 paź 2012, 12:23

U mnie jest eko setup, pozatym pewnie troche za słabo mam wbity zaworek, bo ostatnio znów z tym walczyłem (troche za głośno było w środku) :roll:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 27 paź 2012, 12:31

pawelrybak15,

zainwestuj w pompę 11mm. a nie pożałujesz...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 paź 2012, 12:36

Nie będę już w SB inwestował, skoro docelowo ma być AVF.
To by było trochę bez sensu dalej modzić SB, skoro chcę go i tak zastąpić AVFem, jedyne co zmienie to przelot (do AVFa sie przyda) no i turbo zmienie na K24 zamiana za moje T2 <ok>
Szkoda że silniki z nowszych golfów niż 3ka nie pasują do mocowań z Audi B3 :roll:
Byłoby o wiele mniej pracy z przeszczepem AVFa :-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 27 paź 2012, 14:04

pawelrybak15,

pompę zawsze można potem osobno sprzedać a nie sądzę żebyś na tym stracił...
a ile radości da to już tylko Ty będziesz wiedział...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 paź 2012, 14:25

O ile silnik to zniesie :-P
Nie chcę go zabić, bo jest w dobrym stanie i byćmoże posłuży mi w samochodzie do codziennej jazdy, o ile SB z B3 pasi do Passka B3/B4 albo Transportera T4 :roll:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 27 paź 2012, 15:23

będzie pasować.
silniki z B4 już maja inne bloki. natomiast silnik B3 np SB ma identyczny blok co w golfie. różnią się tylko zewnętrznym osprżętem.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 paź 2012, 15:55

Czyli teoretycznie mogę kupić 1Z z Golfa 3 i zapakować go P&P do Audi B3 ?
Tzn w sensie, że mocowania pasują ?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 27 paź 2012, 19:24

pawelrybak15 pisze:Czyli teoretycznie mogę kupić 1Z z Golfa 3 i zapakować go P&P do Audi B3 ?
Tzn w sensie, że mocowania pasują ?
_________________

tak

mocowania będą pasować. zmieniasz tylko podstawkę filtra oleju na skośną. i ewentualnie przewód od zasilania olejem turbiny. do skrzyni pasuje P&P tylko zmieniasz sprzęgło z zamachem.

jesli podpora łapy pod turbem by Ci kolidowała z nią to można się posłużyć łapą prawą od sinlika z audi 80 B2 1.6D lub TD
pasuje. wiem bo sam sprawdzałem taką opcję.
wtedy łapa jest przykręcana do bloku na trzy śruby.
zawsze jedna z tych dwóch łap będzie Ci pasować. albo od B2 albo od B3.

gorzej jest już w przypadku kiedy masz mocowania na podłużnicy. wtedy albo customowe łapy albo zmieniamy blok na taki z B4 lub B5. żeby pasowały ori łapy...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 paź 2012, 22:19

Szkoda że tak łatwo nie ma z AVF/AWX :-(

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 27 paź 2012, 23:22

słuchaj. skoro z 1Z'a można wydłubać ponad 250KM kosztem zmiany turbiny pompy i wtryskiwaczy to myślę ze taniej wyjdzie cie wydłubać tą moc niż zaswapować AWX/AVF i zrobić nawet sam soft. przecież sam koszt swapa to jakieś 5-7kzł

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 paź 2012, 23:26

Jak już pcham się w TDI to chcę pompowtrysk, ze względu na kulturę pracy i ze względu na to, że to będzie jechało od początku do końca obrotomierza ;-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 28 paź 2012, 00:00

pawelrybak15, jesli powodem dla którego chcesz wkładać AVF'a nie jest tylko jego kultura pracy( notabene, jest świetna, nawet mało powiedziane. ładniej chyba tylko pięcio cylindrowe pompowtryskiwacze w touranach i T5 pracują) to ja bym wkładał VP. albo cos pochodnego typu 1Z/AFN. albo nowszego typu AGR/ALH/ASV/AHF. te mają dół identyczny z silnikami PD.
dzięki temu w razie jakby Ci się już jednak zamarzyło PD to przżucasz chyba tlko wiązkę elektryczną i głowicę oraz kilka pierdół.



ja jak tylko się wyluruję bo mnie znów kaszel na potęgę zaczął męczyć tak że płuca na lewą stronę przewlekam, i uwinę się z paroma innymi robotami kończę sojego puscfika.

myślę że takie 2.5TDI R5 AEL/AAT też jest godne uwagi.


można po drobnych przeróbkach wykorzystać wiązkę elektryczną od TDI na boschu.

nastawnik mamy już wtedy potencjometryczny,
dużo części podejdzie ci z wersji R5
jedyna rzecz do wyrzeźbienia to wydech i instalacja IC.
ja miałem zakręty z teog powodu że któryś z poprzednich właścicieli auta naprawiał je tym co było pod ręką, między innymi częsciami od fordów itp. oraz z powodu ogólnego zaniedbania auta...
do tych silników polecałbym możliwie najdłuższe skrzynie a odwdzięczą się komfortem użytkowania i ekonomią. dźwięk pracy i elastyczność Cię oczarują.
ja narazie śmigam pod nieobcność ojca C4 i powiem szczerze że corac bardziej mam ochotę nawet w przypadku sprzedaży coupe dorwać dla Siebie silnik 2.5 R5 rozłożyć go o i przejrzeć gruntownie oraz poskładać dla Siebie.

a włożyć albo do B4. albo ( i tu się bardziej skłaniam ku tej opcji) dorwać takie samo C4 najchętniej w automacie.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 paź 2012, 00:31

B4 to już nie ten klimat i wygląd co B3 :-)
B3 jest o wiele ładniejsze <ok>
Ja w życiu nie chcę automata, R5 nie będe rzeźbił bo za dużo cudowania, jedyny silnik pod którego gotów jestem spawać łapy do podłużnic (ale i tak będe go próbował w sankach osadzić) jest właśnie 1,9 TDI PD 130KM.
Decyzja została już podjęta i jest niezmienna, może gdybym wiedział wcześniej, że 1Z z Golfa 3 łatwo przełożyć do B3ki, to by był ten 1Z, ale teraz jak już sie nastawiłem właśnie na AVF to zdania zmieniać nie będe :-)
Najpierw jednak muszę kupić coś do codziennej jazdy i tutaj mam trzy opcje: Passat B3, Passat B4, oraz Transporter T4. Oczywiście tylko Diesle mnie obchodzą i może kupie T4 1Z (o ile ten silnik tam występował) i też trochę go podmodzę bo seria słaba jest :-P

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 28 paź 2012, 08:18

pawelrybak15 pisze:R5 nie będe rzeźbił bo za dużo cudowania, jedyny silnik pod którego gotów jestem spawać łapy do podłużnic (ale i tak będe go próbował w sankach osadzić) jest właśnie 1,9 TDI PD 130KM
jak nie masz tak zudowanego auta jak moje to rzeźby prawie nie ma...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 paź 2012, 09:38

R5 ledwo sie mieści w komorze silnikowej w B3, trzeba chłodnicę przerzucać na bok itp, itd :-P
Będzie AVF, bo to chyba najlepsze rozwiązanie jak o Diesla chodzi. 130KM na start i konkretny niuton pozwoli odstawić wszystko poniżej 7A w B3, oraz wszystko poniżej AAH w B4 <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl