Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Wymiana przednich amortyzatorów

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 28 paź 2012, 17:50

jeśli ruszysz te dwie śruby aby wyjąć dostać się do wkładu i osłon to geometria Ci poleci. Możesz zaznaczyć sobie śrubokrętem i postarać się skręcić tak jak było, i jeśli nie odczujesz różnicy w jeździe i na oponach to znak że Ci się udało. w przeciwnym wypadku ponowna zbieżność. na tych śrubach nie ma żadnej regulacji ale otwory i śruby nie są idealnie spasowane, dlatego możesz wybrać trochę trudniejszą ( dłuższą) opcję i wyjąć McPersona razem z piastą, wtedy Ci zbieżność nie ucieknie. A jeśli chodzi o sworzeń... jeśli go wybijesz ze zwrotnicy to nic się nie zmieni. natomiast jeśli odkręcisz te trzy śruby którymi jest przykręcony do wachacza ( czyli jak byś wymieniał sworzeń) to wtedy musisz jechać na ustawienie. lub kombinować jak wyżej opisałem z zaznaczeniem śladów. Jeśli nie wymieniasz sworznia a rozbierasz tylko zawieszenie np w celu wymiany osłon na przegubach to zbijasz sworzeń, zawsze.

a jeśli chodzi o osłony to koszt nie jest wielki, więcej jest kręcenia a radził bym wymienić jak najszybciej, bo jeśli tłok dostanie syfu to amortyzatory Ci polecą i koszt napraw drastycznie wzrośnie. tak samo sytuacja ma się z osłonami na przegubach. Nie jest wskazane odkładanie takich napraw. koszt niewielki a ustrzegą nas przed większymi wydatkami

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 28 paź 2012, 18:06

Sam tego nie zrobię,niestety nie mam garażu a juz zima przyszła:(.Mechanik chce po 40 zł z stronę i podejrzewam że koszt wzrośnie jak bedzię wymontowywał kolumne wraz z piastą.Masz racje nie ma co tego odstawiac na pózniej.A geometria mi się rozleciała po wymianie wszystkich tulejek na wachaczach,sankach i wymianie łacznika i sworznia.Czy to oznacza że koleś przykręcił sworzeń jak mu pasowało?kiedyś wymieniałem sworznie i nie było problemu z geometrią bo inny mechanior przykrecił na stare znaki.Czy to może wymiana tulejek jest głownym powodem rozwalonej geometri?

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 28 paź 2012, 18:52

z tego co wymieniłeś, geometria/zbieżność mogła polecieć po wymianie sworzni na wachaczach oraz tulejek na sankach.

Proponuję oddać do mechanika aby wymienił osłony amorków i pojechać na końcu na ustawienie. przy okazji sprawdź jak wyglądają końcówki drążków, bo może też domagają się wymiany a po tym zabiegu też zbieżność poleci.


p.s. apropo tego filmiku ze strony poprzedniej... zainteresowała mnie ta podkładka gumowa pod talerzykiem.....czemu ona może służyć, czy ma niwelować stuki czy po prostu oddzielić od siebie dwa kawałki metalu...

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 28 paź 2012, 19:05

Dziękuję kolego za rady.Tak zrobię jak piszesz.Jak na razie to tylko te osłony zostały do wymiany(tanie mięso psy jedzą).Już chyba wszystko powymieniałem.

Przed chwilą obejrzałem ten filmik i też ta podkładka gumowa mnie zdziwiła:)

[ Dodano: 2012-10-28, 19:08 ]
Już pytałem o geometrie w warsztacie, to mi powiedzieli że jak nie poluzuje śrub rzymskich to mam nawet się nie pokazywac u nich:)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 28 paź 2012, 19:38

Piotrekdriver1 pisze:Już pytałem o geometrie w warsztacie, to mi powiedzieli że jak nie poluzuje śrub rzymskich to mam nawet się nie pokazywac u nich:)
To zmień warsztat, mnie też tak próbował nastraszyć to mu powiedziałem żeby spróbował chociaż, a nie od razu oceniał że nie odkręci.
Jakoś poszły mu bez problemu.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 28 paź 2012, 20:13

Oczywiście!do nygusa napewno nie pojadę.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 paź 2012, 21:13

Już pytałem o geometrie w warsztacie, to mi powiedzieli że jak nie poluzuje śrub rzymskich to mam nawet się nie pokazywac u nich:
te to od czego jest ten warsztat? to ty masz śruby luzować? :shock: :shock:
to może wogóle zrób za nich wszystko a oni tylko kasę wezmą co? <nunczako>
ech :cry:
ręce i nogi opadają :evil:

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 29 paź 2012, 19:58

Rozmawiałem dziś z kolegą to mówił że w innym warsztacie też miał taką sytuacje.Niedługo dojdzie do tego że trzeba będzie swoje narzędzia użyczać.

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 25 gru 2012, 04:00

odgrzeję nieco kotleta - ja robiąc amortyzatory nie rozdzielałem drążka kierowniczego bo za żadne skarby świata nie mogłem go ruszyć, zrobiłem tak, że odpiąłem drążki od magla przy zablokowanej kierownicy 2 śruby pod maską nie są aż tak tragiczne do odkręcenia, wadą jest to, że mamy kolumnę z drążkami która jest mniej poręczna niż ta bez nich - pomaga to potem (moim zdaniem bo drążek napięty wchodzący w jarzmo jednak ustala jakiś kąt dla kolumny) przy wkręcaniu tych dwóch śrub na mocowaniu ze zwrotnicą, na mocowaniu zaznaczyłem oczywiście miejsce no i obyło się u mnie bez geometrii i zbieżności mimo rozdzielenia zwrotnicy od kolumny być może znalazłem sposób na zachowanie geometrii, ale to być może tylko u mnie się tak udało bo miałem szczęście, pozdrawiam i zachęcam do robienia tego samemu - trochę praktyki a i oszczędność pieniędzy, odnośnie nakrętki trzymającej wkład jeśli nie idzie najlepiej delikatnie podciąć uważając na gwint i podgrzać i na pewno puści - to moja metoda <ok>

matix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 24 gru 2011, 18:02

Post autor: matix » 13 sty 2013, 19:43

Witam. Zabrałem się za wymianę amorków itd ale po rozebraniu wszystkiego okazało się że góra kielicha tak skorodowała pod gumową osłoną że porobiły się dziurki. Wydaje mi się że to może się rozlecieć. Co radzicie z tym zrobić ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 sty 2013, 20:30

Wymienić ze szrotu najprościej, lecz dla mnie to dziwne że ją rdza wzięła

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 sty 2013, 21:50

Rybson91 pisze:odgrzeję nieco kotleta - ja robiąc amortyzatory nie rozdzielałem drążka kierowniczego bo za żadne skarby świata nie mogłem go ruszyć, zrobiłem tak, że odpiąłem drążki od magla przy zablokowanej kierownicy 2 śruby pod maską nie są aż tak tragiczne do odkręcenia, wadą jest to, że mamy kolumnę z drążkami która jest mniej poręczna niż ta bez nich - pomaga to potem (moim zdaniem bo drążek napięty wchodzący w jarzmo jednak ustala jakiś kąt dla kolumny) przy wkręcaniu tych dwóch śrub na mocowaniu ze zwrotnicą, na mocowaniu zaznaczyłem oczywiście miejsce no i obyło się u mnie bez geometrii i zbieżności mimo rozdzielenia zwrotnicy od kolumny być może znalazłem sposób na zachowanie geometrii, ale to być może tylko u mnie się tak udało bo miałem szczęście, pozdrawiam i zachęcam do robienia tego samemu - trochę praktyki a i oszczędność pieniędzy, odnośnie nakrętki trzymającej wkład jeśli nie idzie najlepiej delikatnie podciąć uważając na gwint i podgrzać i na pewno puści - to moja metoda <ok>
jak się robi dla siebie to nie zaszkodzi te parę minut stracić i wyciagnąć mc persony cale razem z zwrotnicą i wtedy geometria napewno będzie ta sama.
a to ze końcówki ci nie puściły to normalne potrzebny ściągacz i idzie jak po maśle

matix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 24 gru 2011, 18:02

Post autor: matix » 14 sty 2013, 21:43

Jarewa pisze:Wymienić ze szrotu najprościej, lecz dla mnie to dziwne że ją rdza wzięła
No i tak zrobiłem, chodź i ten ze szrotu już nie za bardzo. Dziwne nie dziwne, ma to już swoje lata.

ozdrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:52

Post autor: ozdrex » 19 sty 2013, 22:34

Panowie a co sie stanie jak nie nalałem oleju do obudowy amortyzatora?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 19 sty 2013, 23:57

ozdrex, ja też nie nalewałem. moim zdaniem to nawet nie trzeba bo przecież one w tej obudowie nie pracują tylko powinny w niej sztywno siedzieć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl