Witam
Od dawna korzystam z forum i zawsze znajdowalem tu odpowiedzi na najrórniejsze problemy Jednak tym razem jestem w czarnej d... Tym bardziej ze doswiadczenie w naprawie tych silnikow mam zadne...
Mam Audi 80 1.6 td od pol roku. Kupiłem bo mi sie taka marzyla, a ze trafila sie w dobrej cenie...
Na stacji diagnostycznej powiedzieli ze auto ogolnie doinwestowane jednak silnik zajechany.
Kopcil na biało. Po miesiącu okazalo sie ze na 100km spala 6l ropy, 6l wody i 0,2l oleju
Powiem jeszcze tyle ze liczylem sie z tym ze cos bedzie do zrobienia, tym bardziej ze cena nie byą wysoka, stan wizualny byl nienajgorszy, ma wspomaganie i fabryczny centralny. Chce zrobic wszystko co trzeba przy silniku i cieszyc sie bezawaryjna eksploatacja
Nigdy nie naprawiałem silników ale na logike idąc z pomocą forum wzialem sie do roboty.
Stara glowica okazala sie peknieta w 4 miejscach. Kupilem inna, zrobilem remont, planowanie i sprawdzenie szczelnosci. Nowa uszczelka, nowe sruby. Wszystko dokrecone wg instrukcji:
40NM
60Nm
90*
90*
rozgrzanie do 80 stopni i ponownie 90*
Na chwile obecna silnik odpala, powiedział bym że dosłownie od kopa. Jednak jak jest zimny bardzo nierówno pracuje(pomaga zaciagniecie ssania). Gdy sie rozgrzeje jest lepiej ale widac ze plynnie to on nie chodzi. Objawy jakie zauważyłem:
- bardzo duzo bialego dymu. Po przygazowaniu, gdy pusci sie gaz i silnik spada z obrotow mam wrazenie jak by przez ta chwile dym robil sie szary.
- cichutkie strzaly z wydechu przy gazowaniu (mozliwe ze go zalewa) jak w samochodach rajdowych tylko ciche i slyszalne tylko stojac z tylu samochodu.
- iskry z wydechu! zdarzylo sie kilka razy, widac je tylko w nocy
- przewod paliwowy mam przezroczysty, ciagle widze w nim jakies babelki powietrza
- silnik wgl gasł, nie zaciagal paliwa, albo zaciagal go za malo i po chwili gasl. Pomoinalem filtr paliwa i chodzi, jednak gdy wrzuce 2 bieg to rozpedza sie przypuscmy to tych 45-50km/h i dalej nie idzie. Jak by dostawal za mala dawke paliwa. Obroty wyzej nie wchodza, musze zmienic bieg. Tak jest na kazdym biegu przy tych samych obrotach.
Dodam jeszcze ze sprawdzalem pierscienie ustawiajac wszystkie tloki na rowno i wlewajac do nich nafte. Nie przeleciala, utrzymywala sie 3-4h. Kąt wtrysku ustawiałem na oko, wg oznaczenia na oslonie rozrzadu. silnik odpala bezproblemowo zarowno na cieplym jak i na zimnym. Pewny jestem raczej co do tego ze wody nie bierze, bo gdy zlozylem silnik i pierwszy raz odpalalem dla testow, robilem to bez chlodnicy i wody w ukladziea mimo to juz wtedy dymil na bialo.
Zastanawialem sie czy ktorys z wtryskow nie leje ale nie wiem jak to sprawdzic?
Byc moze jeszcze kat wtrysku ale z tego co czytalem i slyszalem mogl by wtedy miec problemy z odpalaniem na zimnym lub cieplym silniku.
Jeszcze jeden malutki szczegol. Gdy ustawiałem rozrzad wiem napewno ze pompa i walek ustawione były co do milimetra. KIolo od zaworow odkrecilem zeby wymienic uszczelniacz i po zlozeniu zauwazylem ze gdy wsadze blokade z tylu walka zeby go zaplokowac kolo jest przesuniete doslownie o pol zabka na pasku i o te pol zabka musialem je przekrecic zeby wszedl na nie pasek. Nie wiem czy to moze wplynac na objawy jakie mam ale wole o tym napisac bo zdaje sobie sprawe z tego ze czesto diabel tkwi w szczegółach.
Z gory dzieki za jakiekolwiek wskazówki
Jeszcze jedna rzecz, moze ktos bedzie wiedzial
Gdy wylacze silnik zapala sie kontrolka oleju i brzeczek. Dzieje sie to tylko na wylaczonym silniku. Po odpaleniu natychmiast gasnie i przestaje brzeczec.
Pozdrawiam
[80 B3 1.6TD SB] dymi na bialo, nierowno pracuje, ogien z ru
[80 B3 1.6TD SB] dymi na bialo, nierowno pracuje, ogien z ru
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2012, 17:01 przez rogi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 1.6 td B3, dymi na bialo, nierowno pracuje, ogien z rury
rogi pisze:Zastanawialem sie czy ktorys z wtryskow nie leje ale nie wiem jak to sprawdzic?
Wtryski sprawdzi ci pompiarz na stole probierczym, chyba ze taki posiadasz sam sprawdzisz.
rogi pisze:Dodam jeszcze ze sprawdzalem pierscienie ustawiajac wszystkie tloki na rowno i wlewajac do nich nafte. Nie przeleciala, utrzymywala sie 3-4h
Czyli pierścienie w miare dobre ale zmierzyć ciśnienie nie zaszkodzi.
Koło wałka musi być poluzowane tzn swobodnie się obracać gdy zakładasz pasek rozrządu. Na końcu dopiero je dokręcasz. Oczywiście jeśli je zdejmowałeś wcześniej to koło, a i należy pamiętać o zablokowaniu wszystkiego na znakach.rogi pisze:Jeszcze jeden malutki szczegol. Gdy ustawiałem rozrzad wiem napewno ze pompa i walek ustawione były co do milimetra. KIolo od zaworow odkrecilem zeby wymienic uszczelniacz i po zlozeniu zauwazylem ze gdy wsadze blokade z tylu walka zeby go zaplokowac kolo jest przesuniete doslownie o pol zabka na pasku i o te pol zabka musialem je przekrecic zeby wszedl na nie pasek
Dzieki neoxpl i trepek
Podpowiedz odnośnie pompy naprowadzila mnie na dobry trop
Przyjzalems ie blizej pracy silnika i doszedlem do wnioski iz moze byc za pozny kat wtrysku bo wygladalo to tak jak by nie nadazal spalac paliwa. Przyspieszylem kat wyrtsku, tzn przekrecilem go w lewo najpierw o ok 4mm. Potem jeszcze o ok 1 mm. Efekt koncowy jest taki ze dymienie calkowicie zniknelo. Nie ma ani grama bialego dymu. Silnik pracuje teraz idealnie rowno a odpala doslownie od dotkniecia stacyjki Po prostu nacieszyc sie nim nie moge Za tydzien test i trasa 500km a co sie bede hehe
Jeszcze raz dzi\eki za podpowiedz Gdyby nie to forum to ciezko by bylo, tym bardziej ze nie mialem zadnego doswiadczenia w naprawianiu silnikow Robilem to po raz pierwszy. Co prawda z powodow finansowych stal z rozebranym silnikiemem ok pol roku. Nic tak nie cieszy jak po tak dlugiej przerwie poskladac odpalic i cieszyc sie jazda
pozdro
[ Dodano: 2012-09-29, 17:19 ]
Podpowiedz odnośnie pompy naprowadzila mnie na dobry trop
Przyjzalems ie blizej pracy silnika i doszedlem do wnioski iz moze byc za pozny kat wtrysku bo wygladalo to tak jak by nie nadazal spalac paliwa. Przyspieszylem kat wyrtsku, tzn przekrecilem go w lewo najpierw o ok 4mm. Potem jeszcze o ok 1 mm. Efekt koncowy jest taki ze dymienie calkowicie zniknelo. Nie ma ani grama bialego dymu. Silnik pracuje teraz idealnie rowno a odpala doslownie od dotkniecia stacyjki Po prostu nacieszyc sie nim nie moge Za tydzien test i trasa 500km a co sie bede hehe
Jeszcze raz dzi\eki za podpowiedz Gdyby nie to forum to ciezko by bylo, tym bardziej ze nie mialem zadnego doswiadczenia w naprawianiu silnikow Robilem to po raz pierwszy. Co prawda z powodow finansowych stal z rozebranym silnikiemem ok pol roku. Nic tak nie cieszy jak po tak dlugiej przerwie poskladac odpalic i cieszyc sie jazda
pozdro
[ Dodano: 2012-09-29, 17:19 ]
cisnienie w dieslu sprawdza sie przez wtryski?neoxpl pisze:Czyli pierścienie w miare dobre ale zmierzyć ciśnienie nie zaszkodzi.
Znaki wszystkie byly Zrobilem to co prawda bez blokowania ale upewnilem sie zanim napialem pasek ze wszystko jest na swoim miejscu W kazdym razie wszystko chodiz jakj trzebaneoxpl pisze:a i należy pamiętać o zablokowaniu wszystkiego na znakach.
ZNajomy mowil mi ze jestes specem w tej dziedzinie. Powiedz mi jezeli poprawilem kont wtrysku i nie ma ani grama dymu nie stanie sie nic jak przejade w takiej konfiguracji 1000-2000km?Przyjedź do mnie Podregulujemy pompę.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Przyśpieszyłeś dość mocno kąt... nie słychać strasznie twardego klekotu albo lekko metalicznego? Staraj się w tej drodze mocno nie pałować, nie przekraczaj 3000 rpm (120 km/h). Jazda na wczesnym kącie wtrysku powoduje nadmierne obciążenia w układzie tłokowo-korbowym.ZNajomy mowil mi ze jestes specem w tej dziedzinie. Powiedz mi jezeli poprawilem kont wtrysku i nie ma ani grama dymu nie stanie sie nic jak przejade w takiej konfiguracji 1000-2000km?
Niczego takiego nie zauważyłem.trepek pisze:. nie słychać strasznie twardego klekotu albo lekko metalicznego?
Raczej nagrzewał się normalnie, nie zauważyłem żadnych problemów.neoxpl pisze:Dodatkowo szybki wzrost temperatury silnika
Po zastosowanym zabiegu ogólnie nie miałem żadnych problemów, jedynie przy nagłym szybkim dodawaniu gazu szła lekka czarna chmurka z rury. Odpalał ładnie i pracował równo od samego początku.
Tak czy inaczej wybiore się na regulacje