[ALL]Jaki olej do silnika
[ALL]Jaki olej do silnika
Witam Serdecznie wszystkich!
Posiadam Audi 80 b4 TDi z przebiegiem ok 460 tys km
Na 1000 km dolewam ok 400 ml olej
Dużo to waszym zdaniem?
Mam jeszcze jeden dylemat
Jaki mam wybrać olej, bo aktualnie wlewam mineralny 15w40.
Co uważacie o półsyntetyku 10w40?
Dzięki wielkie za pomoc
Posiadam Audi 80 b4 TDi z przebiegiem ok 460 tys km
Na 1000 km dolewam ok 400 ml olej
Dużo to waszym zdaniem?
Mam jeszcze jeden dylemat
Jaki mam wybrać olej, bo aktualnie wlewam mineralny 15w40.
Co uważacie o półsyntetyku 10w40?
Dzięki wielkie za pomoc
Ostatnio zmieniony 04 lis 2012, 18:36 przez Bejbas, łącznie zmieniany 1 raz.
czy silnik posiada jakieś widoczne wycieki? obejrzyj go dokładnie. Półsyntetyk to nie kwas, nie ma się czego bać, silnik się nie rozpuści
ja kupując moje audi wiedziałem ze poprzedni właściciel jeździł 4 lata na minerale, przeszedłem na motula 6100 półsyntetyk i jestem w pełni zadowolony, nie ubywa nic a półsyntetyk to zawsze dłuższe życie turbiny. pozdr
ja kupując moje audi wiedziałem ze poprzedni właściciel jeździł 4 lata na minerale, przeszedłem na motula 6100 półsyntetyk i jestem w pełni zadowolony, nie ubywa nic a półsyntetyk to zawsze dłuższe życie turbiny. pozdr
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Olej mineralny to badziewie, nie lej go do silnika.
Jesli silnik trzyma cisnienie, nie kopci jakos straszne i jedzie jak powinien, to smialo mozesz zmnieniac olej na dobry Pol syntetyk, do tego przy zmiane zastosuj dobrej firmy plukanke do oleju i wszystko bedzie dobrze, silnik na pewno Ci sie odwdzieczy
400ml oleju na tysiac km to nie duzo, miesci sie w normach
Jesli silnik trzyma cisnienie, nie kopci jakos straszne i jedzie jak powinien, to smialo mozesz zmnieniac olej na dobry Pol syntetyk, do tego przy zmiane zastosuj dobrej firmy plukanke do oleju i wszystko bedzie dobrze, silnik na pewno Ci sie odwdzieczy
400ml oleju na tysiac km to nie duzo, miesci sie w normach
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Tak tak, to niestety prawda i wiele ludzi przez madrych mechanikow niszczy silniki.trepek pisze:Przez starych mechaników naprawiających żuki i syrenki.LUPO pisze:jeżeli lejesz mineralny to już nie przeskakuj na półsyntetyk-jest to nie zalecane
Zrób uszczelniacze zaworowe, zregeneruj turbinę, sprawdź ciśnienie. Później płukanka Amsoil Flush Engine i olej np. Millers fxd 5w-40.
Sam ostatnio jak kupowalem olej w sklepie slyszalem taka rozmowe, Panie, 300 000 km i pol syntetyk? toc to juz od dawna trzeba lac mineral.. boze.
Moze przeskok z minerala na syntetyk to od razu za duzo, ale 10w40 mozesz lac smialo.
Wiele aut, w tym moje, z przebegami powyzej 200 i 300tys. jezdzi na oleju syntetycznym w pelni i ma sie bardzo dobrze.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Maxlife diesel 10w40 od valvoline, ale na początek plukanie silnika i eliminacja wycieków. Zrób uszczelnicze, koszt robocizny 150 zł z tego co dowiadywałem się u mechanika. Opcja oczywiście bez ściągania głowicy. Uszczelnicze corteco w granicach do 15 zł za komplet. Uszczelka pod pokrywę zaworów elring'a 50 zł i ewentualnie masa uszczelniajaca elring dirko bo nawet po założeniu najlepszej uszczelki pod dekiel potrafi pocic się. Teraz trochę pogoda nie odpowiednią. Ale jakby ciepłej było to umyj silnik i obserwuj skąd pojawiają się wycieki.
Zalej http://moto.allegro.pl/olej-valvoline-m ... 19775.html
a silniczek bd smigał.
a silniczek bd smigał.
- knychu11
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
- Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
- Kontakt:
No skoro ci oleju ubywa to nie zaszkodzi ci przyjżeć gdzie on się podziewa
Albo kopci z wydechu albo gdzieś ci się sączy.
Również odradzam mineralna chodź by nie wiadomo jakiej marki był :mrgreen:
A teraz jak już mrozy będą sie zbliżać to zapewne sama frajda palić DIESLA na mineralu
U nas mechanik gościowi do skrzyni dał smaru bo mu olej znikał ;D i już nie znikał <ok>
Albo kopci z wydechu albo gdzieś ci się sączy.
Również odradzam mineralna chodź by nie wiadomo jakiej marki był :mrgreen:
A teraz jak już mrozy będą sie zbliżać to zapewne sama frajda palić DIESLA na mineralu
U nas mechanik gościowi do skrzyni dał smaru bo mu olej znikał ;D i już nie znikał <ok>
jeżeli lałeś mineralny to kup też mineralny jakiejś dobrej firmy i jeździj.Ludzie odradzaja Ci 15w40 bo wierza w te internetowe mity ze zabija turbiny,ze gesty,ze nadaje sie do poloneza i syreny.To nie te czasy co kiedys ze olej mineralny jest jakośći smoły.Na półsyntetyku bedziesz jezdzil tak samo tylko wiecej dolewał pozdro