Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 19 paź 2011, 13:18

Z tego co tu czytam to żre Wam dużo tego oleju,ja wymieniłem uszczelniacze i dolałem 0,5 L i mam w tej chwili jeszcze połowę stanu na bagnecie,a przejechałem już prawie 9 tys.km,to wydaje mi się że nie jest tak źle,jeżdżę na mineralnym Castrolu,i już ponad 20 tys na LPG,silnik mi się trochę poci,chciałbym zmienić na półsyntetyk bo też szklanki trochę stukną jak jest zimny,np.rano,ale się trochę boję,jak Wy myślicie???

gunia256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gunia256 » 27 paź 2012, 19:16

Czy różni się castrol 15w40 magnatec od 15w40 GTX lub 15w40 High Mileage? Czy rzeczywiście się czymś różnią?

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 30 paź 2012, 18:33

A ja mam takie pytanko o przejście z minerała na połsyntetyka. ABK zalane Castrolem Magnateckiem 15W40, nie wiem ile już tak jeździ. Bierze mi ok. 0.9l/1000km, cieknie już trochę spod głowicy więc powoli będe szykował się do wymiany uszczelki głowicy(planowanie itd.), klawiatury, kolektorów, miski olejowej, uszczelniaczy zaworowych, prowadnic. Czy po tym zabiegu mogę zalać silnik półsyntetykiem bez ŻADNYCH obaw?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 paź 2012, 18:41

Zrobisz plukanke jeszcze i możesz przejść spokojnie. Zawsze to lepiej dla silnika, szczególnie w zimę. Motul'a czy valvoline maxlife zalewaj i śmigaj ;-)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 30 paź 2012, 21:22

bialas1 pisze: Czy po tym zabiegu mogę zalać silnik półsyntetykiem bez ŻADNYCH obaw?
Nikt Ci nie zagwarantuje ze na 100 procent sie nic nie stanie, natomiast na pewno mozesz tak zrobic i to bedzie bardzo dobry krok, nie ma sie czego obawiac ;-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 paź 2012, 08:27

U mnie po przejściu z 15W40 na 10W40 zaczęła się pocić uszczelka pod głowicą, pod klawiaturą, puścił czujnik ciśnienia oleju (0,8bar), zaczął się pocić uszczelniacz na wale.

Po przejściu z 10W40 na 5W40 już nic się nie działo, bo zrobiłem w między czasie remont silnika <ok> .
Tak na poważnie to olej mineralny powoduje że w silniku robi się dużo osadu i nagaru na wszelkiego rodzaju uszczelnieniach które w przypadku simmeringów pełnią funkcję swego rodzaju dodatkowego uszczelniania. Wlanie półsyntetyka powoduje że ten nagar zostaje "wymyty" z tego olejowego osadu i wtedy silnik może się rozszczelnić.
Także nikt Ci nie da tutaj gwarancji, że się nic nie będzie działo.

Ja powiem od siebie tak: że jeśli lubi grzebać przy aucie i przede wszystkim planujesz autem jeszcze sporo pojeździć to wlewaj 10W40 ryzyk fizyk. Najwyżej odświeżysz go nowymi uszczelkami <ok> . Natomiast jeśli za wszystko płacisz mechanikom, a kasy Ci się nie przelewa i nie lubisz zbytnio kręcić śrubek w aucie, to zostań lepiej przy mineralnym, ale jakimś shellu helixie albo valvoline.

[ Dodano: 2012-10-31, 07:46 ]
bialas1 pisze:A ja mam takie pytanko o przejście z minerała na połsyntetyka. ABK zalane Castrolem Magnateckiem 15W40, nie wiem ile już tak jeździ. Bierze mi ok. 0.9l/1000km, cieknie już trochę spod głowicy więc powoli będe szykował się do wymiany uszczelki głowicy(planowanie itd.), klawiatury, kolektorów, miski olejowej, uszczelniaczy zaworowych, prowadnic. Czy po tym zabiegu mogę zalać silnik półsyntetykiem bez ŻADNYCH obaw?
Dopiero teraz doczytałem o co dokładnie chodzi <ok> . No ale początkową wypowiedź można potraktować jako wskazówkę dla osób którym nic się nie dzieje w silniku a chcą zmienić taką oliwę.

Ok. Więc <mikolaj> , moja audica przepalała przed remontem 5 litrów oleju mineralnego na 1000km <ok> tak, tak, tak. Kopciło tak na niebiesko, że remont zrobiłem w zasadzie z obawy o mandat za takie dymienie. Myślalem że to pierścienie, ale one wraz z tłokami, cylindrami i panewkami nie wykazały żadnych śladów zużycia (przebieg 370kkm). Myślę sobie o co common :shock: , okazało się że uszczelniacze zaworowe... wyglądały jakby przeżuwał je mój kot maciek <ok> . Były tak zdezelowane. No ale nic powymieniałem to wszystko, tłoki wyczyściłem z nagaru sadzy od ilości oleju jakie przepalił, nowe pierścienie tłokowe goetze (profilaktycznie), no i składanie silnika na nowych uszczelkach oczywiście. Silnik obecnie zrobił już 15kkm na oleju castrol edge 0W40 i wszystko suchutkie, nie bierze oleju nic, dynamika na co najmniej 90KM. Także w moim przypadku wszystko na sam plus. Tylko pamiętaj, że mój silnik nie miał wcześniej remontu oraz jego stan był na 5+. Na cylindrach widać jeszcze frezowanie, ori tłoki bez jakichkolwiek luzów czy rys. Panewki korbowodowe beż śladów zużycia. To jest aż nie prawdopodobne. Reasumując te silniki są mega solidne. Trzeba tylko pamiętać aby składać go z dodatkiem silikonu wysokotemperaturowego.

Także podtrzymuję to, że jeśli kolega lubi kręcić śrubki to polecam kupić jakiegoś malczana do śmigania na czas "małego" przeglądu silnika. Oczywiście jak masz:
:arrow: czas
:arrow: umiejętności
:arrow: dobrej klasy narzędzia warsztatowe, wyciągarke do silników i stojaczek na blok
:arrow: miejsce gdzie jest czystość i porządek
:arrow: cierpliwość

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 sty 2013, 11:12

Osobiście nie jestem zwolennikiem zmiany oleju z 15w na 10w
Powód ?!
U mnie na warsztacie juz wiele razy miałem sytuację, gdy klient chciał zmienić olej z minerala na półsyntetyk w samochodzie z realnym (nie licznikowym) przebiegiem rzędu 300 i więcej tysięcy km.
Mogę powiedzieć tylko że 7/10 samochodów po takim zabiegu łapie usterki typu wycieki z pod uszczelek, simeringów itd. W skrajnych przypadkach dochodziło do zaniku ciśnienia oleju i/lub przedwczesnego zużycia panewek.
Owe usterki nie pojawiały się zaraz po wymianie, tylko następowały tak po 10-15 tyś od zmiany klasy oleju.

Prawda jest taka, że silniki które od dłuższego czasu jeżdziły na oleju mineralnym są już obrośnięte od środka nagarem i szlamami olejowymi. Wymiana oleju na klasę wyżej wypłukuje cały ten syf który trafia do miski, skąd ponownie trafia do układu smarowania. Cały ten wypłukany syf krążąc po silniku działa jak papier ścieny w układzie smarowania. Nie oszukujmy się ale nawet najlepszy filtr oleju takich rzeczy nie wyłapie w 100%
Płukanie silnika ?! ma sens jeśli silnik mamy rozebrany na stole i można syf usunąć w sposób "ręczny" i ocenić stan silnika po ewentualnym zużyciu elementów współpracujących.
Mówię tutaj o sprawdzeniu wszystkiego :!:
Wypłukanie silnika i zmiana oleju to tylko powierzchowna naprawa. Żaden preparat nie usunie zalegającego syfu w kanałach olejowych bloku silnika czy głowicy.
Ba ! Nie mówię już o kanale olejowym wewnątrz wału korbowego :!:


Ogólnie jest to temat rzeka, który ma tyle samo zwolenników co przeciwników.
Patrique pisze:Trzeba tylko pamiętać aby składać go z dodatkiem silikonu wysokotemperaturowego.
Wg mnie skoro składasz silnik na nowych (zapewne markowych :arrow: Elring,Goetze) uszczelkach to silikon jest zbyteczny.
Zamiast tandetnego silikonu ja stosuję Masę trwale elastyczną Dirko firmy Elring
lub Klej beztlenowy do powierzchni AFD 2018 firmy Elring

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 31 sty 2013, 08:39

Podstawa to wyczyścić silnik od środka przed taka zmiana oleju. Idealny środek Liqui Moly LM1019

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 10:30

Pozwólcie, że odwołam się do silnika ABT. Po wymianie wszystkich uszczelek w głowicy silnik w ogóle nie bierze oleju. Przejechał już kilka dobrych tysięcy i ani grama dolewki. Silnik użytkuje mój kumpel, jeździ na 5W40 Castrol Magnatec.

Polecam wymienić gumeczki na nowe, opłaca się. To co masz wydać na dolewkę oleju, wydasz na paliwo:)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 05 lut 2013, 13:32

paw1131, serwis zaleca olej do wszystkich silników audi SAE 5W30 <ok>
Ja zmieniłem właśnie z 0W40 (niestety pomimo nowych uszczelnień silnik pocił się z miski olejowej) na 5W30. I powiem wam zero wycieków. A silnika przy temp. 90'C prawie w ogóle nie słychać. Jedynie przy uruchamianiu klekotają zawory przez parę sekund.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 05 lut 2013, 14:09

Nie ma to jak 5W. A niektórzy leją 15W i są zadowoleni bo tanio. Mam znajomego, który kupuje zawsze na lotosie 15W40 bo jest tani.

A samochód w zimie oddycha jak 100 letni dziadek, a w trasie w lecie na autostradzie jak pra pra dziadek.

kulio100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 20:12

Olej

Post autor: kulio100 » 19 mar 2013, 11:49

Panowie odświeżę temat gdyż nie chce zaśmiecać forum,zastanawiam się nad zmianą oleju w swojej audi 80 b3 1.8S 91r gdyż poprzedni właściciel jeździł na lotosie 15w40 ja też taki mam teraz,od czasu do czasu doleje troche do silinka jak ubędzie mam ją od sierpnia ub.roku i nie wymieniałem oleju do tej pory-wiem zadzwi was to ale powiem tylko to że nie jeżdże nią dużo czasami jeżdże liczmy 400km w tyg czasem 200km więc nie są to duże przebiegi.Ale do rzeczy mechanik który ją prowadzi i ma ponad 25letnie doświadczenie w naprawach aut itd(ma prywatny warsztat) poradził mi żebym wlał teraz pół syntetyk ale jak czytałem na forum skutki mogą być różne więc zastanawiam się czy to zrobić czy kontynuować 15w40 oczywiście firma oleju którą chce zalać to Shell Helix lub Castrol Magnatec lub Mobil Super 1000 albo Castrol GTX High Mile Age

Link przykładowy do ost.oleju

http://moto.allegro.pl/castrol-gtx-high ... 88330.html

Proszę o poradę co i jak :)

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 21 mar 2013, 16:56

Nikt ci nie powie co się będzie działo po wlaniu półsyntetyku. U siebie w 80, zalany miałem 15W40 auto śmiagło u mnie tak 6 lat na tym oleju a na jakim wcześniej to nie wiem i w końcu zmieniłem na 10W40 Valvoline - nie zauważyłem jakichkolwiek negatywnych skutków. Z resztą temat wałkowany setki razy.. i przeważają opinie pozytywne.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 mar 2013, 18:44

kulio100 pisze:eżdże liczmy 400km w tyg czasem 200km więc nie są to duże przebiegi.Ale do rzeczy mechanik który ją prowadzi i ma ponad 25letnie doświadczenie w naprawach aut itd(ma prywatny warsztat) poradził mi żebym wlał teraz pół syntetyk ale jak czytałem na forum skutki mogą być różne więc zastanawiam się czy to zrobić czy kontynuować 15w40 oczywiście firma oleju którą chce zalać to Shell Helix
zalej ten shell helix 15w-40. ja na nim jeżdzę i nie narzekam. też miałem zmieniać na półsyntetyk ale dałem sobie spokój. z resztą, przy tych przebiegach, które robisz, to nawet nie ma co się zastanawiać.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 21 mar 2013, 21:16

ja tak sano jak kolega grze, jezdze na 15w40 od kilku lat i jest z autem wszystko w jak najlepszym porządku...
zostaw sobie kolego taki olej jak masz, ważne że wlejesz świeży ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl