[B4 1,9TDi] regeneracja prowadnic zaciskow hamulcowych
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[B4 1,9TDi] regeneracja prowadnic zaciskow hamulcowych
Witam
Chcialbym sie dowiedziec czy jest mozliwa czy ktos juz robil regeneracje takich prowadnic w sprzedazy sa dostepne tylko bolce do prowadnic niema natomiast tulejek ktore sa w jarzmach mozna gdzies dokupic takie tulejki? czy ktos wie z jakiego materialu sa one wykonane? jesli nie kupie to sobie sam dorobie
z gory dzieki za odpowiedz
Pozdrawiam
Chcialbym sie dowiedziec czy jest mozliwa czy ktos juz robil regeneracje takich prowadnic w sprzedazy sa dostepne tylko bolce do prowadnic niema natomiast tulejek ktore sa w jarzmach mozna gdzies dokupic takie tulejki? czy ktos wie z jakiego materialu sa one wykonane? jesli nie kupie to sobie sam dorobie
z gory dzieki za odpowiedz
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 16:53 przez dieselpower, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
jak mialem stare klocki to bylo wszystko ok teraz zmienilem nowe klocki odleglosc jarzma sie zwiekszyla i powstaly wieksze luzy (wg mnie dosyc duze) i kolo sie blokuje jakbym jezdzil nonstop na hamulcu poprostu niechce zacisk dobrze odbijac to by wyjasnialo dlaczego w pierwsze dni jak zalozylem tarcze i klocki ciagle bylo czuc spalenizne, gdybym wiedzial z jakiego materialu sa zrobione takie tulejki moglbym rozfrezowac stare jarzma i wbic nowe tulejki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witam.
Odpowiadam dopiero teraz gdyż chciałem porozmawiać ze znajomim który to robił u siebie w samochodzie. Co prawda w starym pasacie ale układ bardzo podobny jak nie ten sam. Też miał bardo duże luzy u niego nic nie blokowało ale tak niemiłosiernie tłukło że postanowił to naprawić. W domu u nich ojciec ma kolika maszyn do obróbki metalu więc to rozfreował i dorobił tulejkę z brązu. Jeździł po tym zabiegu chyba z dwa lata i było wszystko ok i z tego co mówił auto jeżdzi jeszcze do dzisiaj. Mówił tylko żeby starać się dorobić tulejkę o jak najcienszej ściance żeby nie osłabić jarzma. Wciskał to, podgrzewając jarzmo a chłodząc tulejki. Mam nadzieje że ci pomogłem tylko uważaj bo to są hamulce i żeby czasami nie przedobrzyć. Pozdrawiam.
Odpowiadam dopiero teraz gdyż chciałem porozmawiać ze znajomim który to robił u siebie w samochodzie. Co prawda w starym pasacie ale układ bardzo podobny jak nie ten sam. Też miał bardo duże luzy u niego nic nie blokowało ale tak niemiłosiernie tłukło że postanowił to naprawić. W domu u nich ojciec ma kolika maszyn do obróbki metalu więc to rozfreował i dorobił tulejkę z brązu. Jeździł po tym zabiegu chyba z dwa lata i było wszystko ok i z tego co mówił auto jeżdzi jeszcze do dzisiaj. Mówił tylko żeby starać się dorobić tulejkę o jak najcienszej ściance żeby nie osłabić jarzma. Wciskał to, podgrzewając jarzmo a chłodząc tulejki. Mam nadzieje że ci pomogłem tylko uważaj bo to są hamulce i żeby czasami nie przedobrzyć. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
dochodze do wniosku ze to "blokowanie kola" to moze byc poprostu zuzyta guma na tloczku ktora blokuje wszystko i dobrze nie odbija tloczka, musze jeszcze dokladnie pomierzyc luzy na prowadnicach wtedy zadecyduje czy bede sie bawil w tulejowanie tego a uszczelnienie tloczka na bank wymienic... postaram sie wkleic jakies fotki z przebiegu prac naprawczych
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam
Chcialbym sprostowac male conieco w zwiazku z moim problemem z hamulcami i dziwnymi ruchami na kierownicy o jakich wspominalem
Wiec tak ruchy na kierownicy ktorymi obarczalem hamulce niebyly wcale wina hamulcy a opon przed wczoraj zmienilem opony na zimowe i wszystko ustapilo auto sie prowadzi bardzo ladnie nie trzesie kierownica "czuc" ze auto pewniej jedzie i tak mnie czeka pewnie wymiana uszczelnien na tloczkach hamulcowych bo to jeszcze nie jest "TO" klocki delikatnie przycieraja tarcze ale to juz kosmetyka wymienie uszczelki plyn i wtedy sie zobaczy apropo wymiany tloczkow slyszalem ze tloczki mozna zalozyc jakos "odwrotnie"? znajomy mnie przestrzegal przed tym ze niby po tygodniu strace caly plyn ile jest w tym prawdy?
Chcialbym sprostowac male conieco w zwiazku z moim problemem z hamulcami i dziwnymi ruchami na kierownicy o jakich wspominalem
Wiec tak ruchy na kierownicy ktorymi obarczalem hamulce niebyly wcale wina hamulcy a opon przed wczoraj zmienilem opony na zimowe i wszystko ustapilo auto sie prowadzi bardzo ladnie nie trzesie kierownica "czuc" ze auto pewniej jedzie i tak mnie czeka pewnie wymiana uszczelnien na tloczkach hamulcowych bo to jeszcze nie jest "TO" klocki delikatnie przycieraja tarcze ale to juz kosmetyka wymienie uszczelki plyn i wtedy sie zobaczy apropo wymiany tloczkow slyszalem ze tloczki mozna zalozyc jakos "odwrotnie"? znajomy mnie przestrzegal przed tym ze niby po tygodniu strace caly plyn ile jest w tym prawdy?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nie zauważyłem, żeby mogły wystąpić jakieś problemy przy zmianie tłocza z prawej na lewą stronę. Do obu tylnych zacisków tłoczki są wkręcane w tą samą stronę, a przednie tłoczki są wciskane, więc nie sądzę by miało to jakieś znaczenie pod warunkiem, że nie próbujemy założyć tłoczków przednich na tył i odwrotnie .